• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-09-04 12:18:00 följande:
    Super-Enya, det låter alldeles strålande!! Ha en underbar , den blir alltid bra med Skåningar SoligSkrattande
    Jaouuu, deäät blieeer deäet aeoullllteeeid Solig
  • Enya70

Hjälp hörrni, vad tror ni?

Jag har sedan i fredags haft en rejäl molvärk i tjejmagen med hugg och stick mitt i. Och rejäl värk i ryggslutet. Igårkväll och natt var det rätt ordentligt. Och så i morse på RD10 så ser jag till min stora fasa en lite blodblandad flytning på pappret. Inte mycket men rött färskt blod och det kommer fortfarande lite...

Detta är min 8:e ruvning och jag har aldrig fått mens förrän RD14-16 med tonvikt på det senare.

- Är den mensen som är på G redan
    - har embryot/n fäst och blöder nu ut?
    - kan det vara för att jag äter trombyl som jag blöder lättare?
    - spottings

usch jag blir så orolig det kändes så otroligt positivt den här gången med superömma tutar och rejäl molvärk men nu vart det bara ledsamt...

• Enya70
    Mia69 skrev 2011-09-05 10:20:54 följande:
    Enya: Har du inte tagit Trombyl tidigare gånger? Det kan ju vara att du är lite mer lättblödande denna gången för du blödde ju lite i början på ruvningen väl. Vi ligger ju helt på samma dag ruvningsmässigt så BIM är ju tisdag/onsdag. Du vågar inte ta ett tjuvtest? Testar du med "testa-tidigt"-sticka så skall det ge utslag nu.

Hoppas, hoppas att det är tecken på graviditet med lite småblödningar vid BIM pga Trombyl.... Kämpa på!!!{#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Tack Zin och Mia för svar!!!

Jag har bara tagit Trombyl 1 tidigare gång och då blödde jag inte.
    Ja, jag hade en liknande blödning som denna på RD3 faktiskt så jag hoppas det är spottings el liknande.

När jag inte gör IVF så är BIM exakt 14 dagar efter ÄL så det är på onsdag. Men när jag gjort IVF så kommer mensen inte på RD12 utan RD14-16. Hoppas du har rätt att det är för att det är nära BIM.
    Kanske läge för tjuvtest. Får se jag brukar avhålla mig från sådant då det är så jobbigt att tappa hoppet vid minus men kanske den här gången...

Liiiiiiite svårt att koncentrera sig på jobbet idag. Tur man har ett duktigt team som kan sköta sig själv medan jag sitter still framför datorn och nojar.

Mia - är så ledsen för din skull. Vet ju hur tungt det är med minus. Kramar till dig och hoppas på snabbt nytt försök Hjärta
  • Enya70
    bellami01 skrev 2011-09-05 14:05:54 följande:

Idag är min TD. Har varit och tagit blodprov och svaret kommer imorgon. Gissa om jag var sugen på att köpa ett gravtest nu när jag var och handlade. Det liksom skrek till mig när jag stod där i kön och fick syn på det bakom disken. Men jag stod emot. Har ju bestämt mig att jag ska suga lite till på karamellen att jag kan vara gravid. Igår var crinonen som kom ut lite, lite brunblandad. Men vet sen innan att man kan faktiskt blöda ganska mycket men ändå vara gravid. Provet är det enda som kan ge svaret, och imorgon är det dags. Hur ska jag kunna sova inatt?

Jag håller tummarna för dig!
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-09-05 19:43:12 följande:
    Enya: hur går det med din blödning? Tänker på dig och hoppas att det slutar...Hjärta
    Jag gjorde som ni sa och åkte hem vid tre-tiden från jobbet och har vilat sedan dess. Blödningen har lagt sig nu och det är bara lite lite brunt kvar. känns lite skakigt fortfarande men otroligt skönt att det kanske inte är mensen ändå. Kram
  • Enya70
    Boe skrev 2011-09-06 05:29:55 följande:
    Enya jag tänker på dig & hoppas sååååå!
    Tack kära vän Hjärta!
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-09-05 22:34:42 följande:
    Tack Anne och Syskon nu för era råd! Jag har fått feber nu. Så antingen har jag någon infektion i kroppen eller så är det en förkylning på gång. Jag har ingen hög feber så det är nog ingen fara. Jag ringde och pratade med närakuten och de tyckte att jag kunde avvakta till i morgon för de ville helst att mitt urin skickas på odling innan de börjar behandla med tanke på att jag ev kan vara gravid. Jag skulle hålla koll på ryggvärk bara. Ska nog be vårdcentralen ta ett gravtest i morgon. Fast jag vet att det här urinrörsproblemen också brukar hänga ihop med mensen så det är nog kört för mig. För många mensvibbar nu.

Enya - bra att du tar det lugnt. Tänker på dig! 
    Och jag tänker på dig Glad. Har du varit iväg nu på förmiddagen? Hur mår du idag?
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-09-06 08:47:43 följande:
    Åhh, vad skönt att se att blödningen slutat igår. Hoppas nu att den inte kommer igen och att du får ditt efterlängtade plus. Hjärta

EGO: Fick mens idag som förväntat. Är som en klocka som vanligt. Detta betyder dock att jag måste haft min ägglossning samma dag som det positiva ägglossningstestet vilket jag misstänkte redan då. Alltså fick jag mitt embryo en dag försent. Jag känner ju när jag har ägglossning; får svullen mage och mensvärk och det fick jag på em/kvällen samma dag som mitt positiva ägglossningstest. Sedan får jag ALLTID mens exakt samma dag 2 veckor senare som ägglossningssmärtan och så blev det även denna cykel. Undrar om detta betyder något? Skall ringa min läkare på IVF-kliniken om vi skall ändra på något inför nästa blastis. Kanske har min slemhinna slutat vara mottaglig för embryot om vi gör FET på detta sättet. Hoppas de kan vara lite individuella när jag känner min kropp så väl.
    Tack för att du hoppas för mig Mia! Ledsen för din mens men ska bli intressant att höra vad kliniken säger nu inför nästa försök. Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Hönan skrev 2011-09-06 07:10:59 följande:
    Enya! Ni fixar det här vännen! Vet en som fick blödning då ett kärl i livmodern hade gått sönder då saker faktiskt händer därinne! Som vi alla vet alla symptom kan betyda allt möjligt, och för dig så har vi alla dansat o då är det bara positiva saker som ska hända!!! Önskar vi ruvare kunde få gå i ide till TD för att slippa dessa pinoveckor....
    Hur mkt har ni som ruvat nån gång känt av nåt? Jag har konstant molvärk i mellan äggstockarna o även i dem. Jag har ju bara lyckats få återföring en gång så jag minns inte om det är vanligt eller inte?
    Är idag på ruvdag 5 el 6. Hur räknar ni?
    Kram på er!
    Ni är så himla goa här som peppar och stöttar i alla väder. Hade inte fixat det här utan er...

Jag brukar ha molvärk som kommer och går över dagen under ruvningar men den här gången har jag sedan RD 7 haft konstant molvärk över äggstockarna och mitt emellan med klara hugg mitt i. Jag har även värk i ländryggen. Det är jättevanligt med molvärk under ruvning och i bästa fall är det ju för att saker och ting växer därinne...
    Håller tummarna för dig vännen!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?