• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-10 18:43:22 följande:
    Chichisita - Hoppas allt har gått bra för dig!
    Japp, det gör jag med!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-10 18:42:49 följande:

Heja lite på mig så kanske min önskan om ett mirakel blir uppfylld Skrattande!
    Jag hejar för fulla muggar!
  • Zinfandel

Grattis Fruttan till bra resultat!

Hönan: hoppas det går bra med sprutan ikväll, Sade går ju strax på...

Tack för alla lyckönskningar imorrn, börjar så smått gå in i min bubbla nu.. Tog ett ÄL-test innan och det var såklart fullt utslag, livmodern är tung & värker och bröstvårtorna är vrålömma så det är verkligen dags!  Om 12 timmar är det in i dimman {#emotions_dlg.djavulsk} 

• turlid70

Zinfandel, stor lycka till på ÄP imorgon.

Fjällsippan och Enya lycka till på era VUL imorgon. Enya, ska du göra det i Köpenhamn?

Fruttan, grattis till dina befruktade och lycka till på ET imorgon.

Jösses vad saker det händer, har jag glömt någon? Det kommer att gå super för er alla. Håller tummarna och väntar på rapporter Glad.

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-05-10 20:48:40 följande:
    Jösses vad saker det händer, har jag glömt någon? Det kommer att gå super för er alla. Håller tummarna och väntar på rapporter Glad.
    Hur går det för storruvaren själv, TS och The Leader Of The Pack då..?! SkrattandeSolig
  • mison02

Enya, lycka till på VUL. Jag har pratat med CFC idag igen och frågat lite mer frågor. Tycker de verkar bra att ha att göra med. Äntligen några som inte behandlar en som pestsmittad fast man är "lastgammal". Vad jag förstår så är det CFC som lägger upp hela behandlingen och sedan ger en info om vilken läkare i Sverige man skall gå til för VUL. För mig skulle det bli korta metoden och vi kan sätta igång när som helst eftersom de inte har några väntetider och de har öppet hela sommaren. Jag frågade om de skriver ut DHEA till oss som är 40+ men de svarade att de inte kan skriva ut det eftersom det är dopingklassat men att i England och USA har man fått fina resultat för dem som tar det. Fick intrycket att jag själv skulle dra en slutsats utifrån det svaret.......Hur har du gjort med medicinerna, har du fått danskt recept som du tagit ut i Sverige eller? Vad jag förstod på läkaren så skulle det inte vara ngt problem att få ut danskt recept i Stockholm. Intressant att höra hur du gjort.

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-10 20:51:05 följande:
    Hur går det för storruvaren själv, TS och The Leader Of The Pack då..?! SkrattandeSolig
    Ha ha, tackar för tituleringen! Jo då känner mig som en ballong i magen, proresteron gör sig till känna kan jag meddela, har inte känns så här under struttiden, men slipper tydligen inte det. Idag har även illamående gjort entre och inte tala om allt kladd.

Idag är min gulling 4 dagar, men hur räknar man ruvdagar egentligen, ET som dag 0 eller dag 1? När fäster 2 dagars embryot tror ni?

På jobbet är jag helt frånvarande, bryr mig inte det minsta, djupt inne i mina analyser hela tider. Ganska skönt faktiskt.
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-05-10 21:36:17 följande:
    Idag är min gulling 4 dagar, men hur räknar man ruvdagar egentligen, ET som dag 0 eller dag 1? När fäster 2 dagars embryot tror ni?

På jobbet är jag helt frånvarande, bryr mig inte det minsta, djupt inne i mina analyser hela tider. Ganska skönt faktiskt.
    Varierar, vi har ET-dagen som dag 1, det är ju första dagen man har det men många har det som 0 men det spelar ju ingen större roll.....

Det lär väl ha fäst nu Skrattande
  • Snösport

turild: ha, ha,ha känner så igen mej hur jag har svårt att fokusera på jobbet under ruvning...alla verkar bli lika

• Enya70
    mison02 skrev 2011-05-10 21:28:19 följande:

Enya, lycka till på VUL. Jag har pratat med CFC idag igen och frågat lite mer frågor. Tycker de verkar bra att ha att göra med. Äntligen några som inte behandlar en som pestsmittad fast man är "lastgammal". Vad jag förstår så är det CFC som lägger upp hela behandlingen och sedan ger en info om vilken läkare i Sverige man skall gå til för VUL. För mig skulle det bli korta metoden och vi kan sätta igång när som helst eftersom de inte har några väntetider och de har öppet hela sommaren. Jag frågade om de skriver ut DHEA till oss som är 40+ men de svarade att de inte kan skriva ut det eftersom det är dopingklassat men att i England och USA har man fått fina resultat för dem som tar det. Fick intrycket att jag själv skulle dra en slutsats utifrån det svaret.......Hur har du gjort med medicinerna, har du fått danskt recept som du tagit ut i Sverige eller? Vad jag förstod på läkaren så skulle det inte vara ngt problem att få ut danskt recept i Stockholm. Intressant att höra hur du gjort.

Tack tack mison!

Ja jag har oxå frågat om DHEA och fått samma svar.

Sven Lindenberg på CFC har lagt upp hela behandlingen och ordinerat medicinerna. Sedan har jag gått till deras samarbetsläkare i Solna. Hon har sedan skrivit svenska recept på vad CFC ordinerat. Sedan kan man hämta ut det på apoteket med högkostnadsskydd. Perfa!!! 
    Så den svenska läkaren måste skriva ut svenska recept man kan inte komma med de danska direkt.

Sedan går man på VUL hos sin svenska läkare och så får man ringa efter varje gång till CFC och rapportera resultatet och så bestämmer de när man ska komma på ÄP och ET.

Från början gjorde jag så att jag gjorde alla VUL i Sverige och så ÄP o ET i Danmark. Men så gjorde vi ett försök mitt i sommaren när den svenska läkaren hade semester och då gjorde vi alla VUL i Köpenhamn.

Den här gången gör jag första VUL imorgon hos den svenska läkaren och planerar VUL 2 på fredag i Köpenhamn. Blir förmodligen ÄP på måndag eller tisdag i nästa vecka.

Stort lycka till och roligt att höra att du oxå blivit trevligt och proffsigt bemött på CFC 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?