• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-11 10:06:33 följande:
    Tillbaka från VUL och nu väntar jag på blodprovssvaret som kommer först i eftermiddag. 8 jämnstora blåsor, de största ca 15 mm, så läkaren gissar på ÄP först på måndag. Men som sagt, vi vet först i eftermiddag.

När jag satt och väntade på provcentralen i morse så tänkte jag på er i tråden. Zinfandel, hoppas på en jättefin skörd för dig idag! Enya, min sprutkompis, hoppas att ditt VUL går utmärkt! Fruttan, stort grattis till fint behandingsresultat! Och, så klart, håller jag tummarna fruktansvärt hårt för Er som ruvar!
    Jag är tacksam för dina tummar! Skönt att du får spruta några dagar till så hinner dina blåsor växa lite till. På måndag borde de vara över 20mm och plockbara. Lycka till!
  • Hönan

Hej! Kan ni uppdatera mig på listan? gör ÄP imorgon 12/5 o igår tog jag min Ovitrellespruta t Smoooth Operator på Sades fantastiska konsert i Globen precis som Zinfandel gjorde i Köpenhamn i måndags :) Så imorgon bär det av t Uppsala o jag hoppas verkligen min ICSI 2 går hela vägen även om det just nu känns som en utopi... Lycka till alla i tråden m ert kämpande!!!!

• Mimmsann72
    Rynkar på näsan hej Turlid70 - jag har ett tre dagars-odlat ägg. Men tyvärr såg jag nu på lunchen en väldigt ovälkommen brun strimma i trosan. Fan också!!!
    Känns kört, när jag känner efter i hjärtat, vi får se imorgon. Ingen idé att testa nu på några dagar, för jag har hört att man kan testa + flera dagar efter ett missfall. Så man inte först blir jättelättad och glad för att sedan bli helt tillintetgjord.
    Ska rycka upp mig, känns inte så hoppfullt. Men jag får försöka se fram mot mycket vin i sommar och ett nytt försök i höst.

Första dagarna efter ET hade jag ganska mycket underliga känslor i hela mellangärdet. Brösten var väldigt ömma. Det är dom nu också från och till, men inte lika mycket som i början. De sista dagarna, typ ruvardag 5-9, har jag inte känt någonting...förutom lite i brösten då.
    ...Jo, i förrgår tyckte jag att jag hade jättesvag menskänsla en kort stund, igår också...

Jag får hålla tummarna för din ruvning nu istället Flört. När tänker du testa?
    {#emotions_dlg.flower}Solig
  • turlid70

Underverket, jag hade inte några samtal förra gångerna, jag ville inte själv ha, jag hade liksom tappat all tro och samtal kunde ju inte ändra något ändå. Men denna gång tänker jag gå på samtalet om det kommer behövas, då jag skulle vilja veta statusen på mina kasserade embryon och urfråga läkaren om långtidsodlig. Om han inte vill satsa på det nästa gång då kommer vi byta klinik, det har jag redan bestämt.

En fråga: om man gör FET med 2 frysta embryon samtidigt, kommer det kosta dubbelt då eller räknas det som en FET?

• Inanna Li
    nymåne skrev 2011-05-11 11:46:29 följande:
    Inanna, 

Du och jag är ju vänner Hjärta sedan lång tid tillbaka. Och nu ser jag att du just ska börja spruta! Mmm, det ska bli härligt att gå bredvid dig i den friska februariluften 2012 på dina barnvagnspromenader med liten snarkande Vattuman (eller kanske en rosenkindad Fiskflicka) i vagnen...

Ja, när det gäller barnförsök är jag en extremt positivt tänkande person och tar gärna ut all glädje i förskott, gärna flera veckor innan det ens är dags för graviditetstest. SkrattandeHur skulle man annars orka försöka och försöka och försöka få den där lilla ungen man längtar så efter? Drömmer 

In med positiva framtidsfantasier! Ut med oro och pessimistiska tankar. Och så - balansera denna sötma med neutrala fakta (statistiska odds etc) som ju har en så bitter eftersmak att det faktiskt krävs den där positiva energin för att man ska orka svälja medicinen. Tack för mig. Och LYCKA TILL!       
    Tack allrakäraste vän för den framtidsdrömmen Glad! Hoppas verkligen att vi får sällskap på mina barnvagnspromenader! Du har ju haft sagolik tur medan jag varit lite mer otursförföljd. Men nu hoppas vi att tredje färskförsöket ska gå vägen. Med en hästdos hormoner, postitva tankar och affirmationer och lite god vilja kanske det kan bli ett bra antal ägg med normal befruktning! Kram Hjärta!

Bra att du påminner om DHEA. Kanske det är nån som vågar testa. Själv är jag inte tillräckligt modig för det än!
  • turlid70
    Mimmsann72 skrev 2011-05-11 12:38:04 följande:
    Rynkar på näsan hej Turlid70 - jag har ett tre dagars-odlat ägg. Men tyvärr såg jag nu på lunchen en väldigt ovälkommen brun strimma i trosan. Fan också!!!
    Känns kört, när jag känner efter i hjärtat, vi får se imorgon. Ingen idé att testa nu på några dagar, för jag har hört att man kan testa + flera dagar efter ett missfall. Så man inte först blir jättelättad och glad för att sedan bli helt tillintetgjord.
    Ska rycka upp mig, känns inte så hoppfullt. Men jag får försöka se fram mot mycket vin i sommar och ett nytt försök i höst.

Första dagarna efter ET hade jag ganska mycket underliga känslor i hela mellangärdet. Brösten var väldigt ömma. Det är dom nu också från och till, men inte lika mycket som i början. De sista dagarna, typ ruvardag 5-9, har jag inte känt någonting...förutom lite i brösten då.
    ...Jo, i förrgår tyckte jag att jag hade jättesvag menskänsla en kort stund, igår också...

Jag får hålla tummarna för din ruvning nu istället Flört. När tänker du testa?
    {#emotions_dlg.flower}Solig
    Nej vad sorligt Rynkar på näsan. Men man brukar få spottings just de här dagarna, jag håller tummarna att så är det för dig, verkar ju vara lite för tidigt för mens än. Jag skulle nog testa ändå, jag vill veta om det har fäst överhuvudtaget, det hat aldrig hänt förut. Jag kommer nog testa redan på söndag så fort ÄL-spruta går ut kroppen alltså, om jag vågar.

Har du använd progresteron? 
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-11 12:05:28 följande:
    Oh, vad tråkigt Inanna Gråter. Mycket lycka till med behandlingen nu. Kram
    Tack! Nu blir det tredje gången gillt (eller fåterföring 5)!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-11 09:53:38 följande:
    Beklagar mensen , tror du att det kan vara Apiforcen som har gett dig molvärk i fler dagar? Ändock spännande med din sprutstart och med högre dos, den får säkert många blåsor att vakna till liv !  
    Tack men det var inte helt oväntat när man har gamla ägg och manlig faktor i kombination Rynkar på näsan! Vet inte om Apiforce kan ha inverkat!
  • Snösport

Nymåne: Superbra att du piggar upp oss lite "äldre"

Innan: men du använde väl bara Apiforc t o m ÄL eller tog du det längre?  Jag tycker det låter som vanlig PMS det kan ju kännas som molvärk i upp till 4-7 dgr innan mens ibland...har det sällan nu men sådant kan säkert komma när kropp och hjärna vill olika (hjärnan vill ha barn och kroppen bestämt sej för mens liksom)
    Nu ska du ju få till ett finfint embryo som går hela vägen!! 

• Enya70
    Mimmsan - hoppas det bara är spottings. Ge inte upp riktigt än

Inanna - tråkigt med mens men som du skriver så får du ju sätta igång och spruta nu. Så nu får du fokusera   på det istället
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?