• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • underverket 06

Lyckat till alla ni som ruvar!

Spears: Ett stort grattis. Ditt + bådar ju gott för oss andra 40+ are.

Vet att någon tidigare skrev om olika metoder o ruvardagar o vilket preparat man ska ta. Har man fått ett barn genom IVF tidigare som jag, så tittar läkaren bara på hur det var den gången vi lyckades. Det är svårt att gå ifrån ett vinnande koncept. Då hade jag menopur o långa metoden. Nu i höstas tyckte främst min samarbetsläkare tillsammans i samråd med läkare på CvL att jag skulle prova korta metoden med menopur o det är jag glad för. Långa metoden med menopur funkade ju inte alla i höstas, men korta med menopur gav ju många fler ägg o befruktade ägg nu senaste gången. Så nu när jag är 3 år äldre än när sonen blev till kanske korta metoden är bäst.

Går ni uppföljninssamtal eller tar ni det på tel med läkaren? Efter ett minus menar jag? Ni som har samarbetsläkare, pratar ni med de eller läkaren på kliniken?

• Mimmsann72

Underverket - mitt IVF 1 slutade med 0 befruktade ägg. Den gången hade vi personligt uppföljningssamtal med läkaren på kliniken. Vi fick välja hur snabbt vi ville ses och bokade tiden ca två veckor efter det dåliga beskedet. Men det hör till saken att jag bor i Stockholm och har min klinik här, så jag har ingen hemma-läkare.Solig

• Snösport

Underverk06: vEM PRATAR MAn med sa ni?  ok, sammarbetsläkare så menar du de som går i danmark kanske...jag har distansläkare i Luleå men går ju i Falun för IVF. Eftersom min första gyn inte var så positiv till kvinnor över 40 år valde jag bort så hon inte fick ha ett finger med alls så Falun och jag sa att de bestämmer allt och de är de jag har samtal med mm....bytt gyn men tyvärr är hon inte heller på alls men gör ´VUL med gott humör iaf. Lite trist när man fått ta reda på allt då förundersökningen inte inkluderade allt men nu är man påläst och på.

Jo, trevligt och spännande att det händer så mycket i tråden nu, Lycka till alla!!!

• Inanna Li
    Mimmsann72 skrev 2011-05-11 07:03:28 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Inanna - nu är det ICSI 3 som gäller och det kommer att gå bra! Fram med sprutorna, kavla upp ärmen och kör. Sen kommer bebbenHjärta
    Tack Hjärta! Nu hoppas jag verkligen att det blir tredje gången gillt! Ringde kliniken i morse och har nu fått tid för VUL dag 6 och dag 9. Sprutstart imorgon kväll med Gonal-F 300 IE! Måtte det bli många blåsor nu med denna dunderdos!
  • Inanna Li

Underverket - Jag har alltid fått tid för uppföljningssamtal men varje gång har det blivit som ett nytt planeringssamtal inför nästa återföring på samma gång.

• Snösport

Innan: Härligt att du får börja imorgon! Här är det ju svårt att jobba för tummarna har ju hållts länge nu för alla så därför jag brukar stava som en kråka faktiskt!  
    Lycka till!!!!!

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-11 09:18:48 följande:
    Innan: Härligt att du får börja imorgon! Här är det ju svårt att jobba för tummarna har ju hållts länge nu för alla så därför jag brukar stava som en kråka faktiskt!  
    Lycka till!!!!!
    Tack min vän Glad!
  • Inanna Li
    **VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***

Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5 

Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ÄP 9/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst. 
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-11 06:09:07 följande:
    Mensen kom tidigt imorse på CD 35 så nu får jag börja spruta imorgon kväll. Känns lite jobbigt ändå Rynkar på näsan. Det som var märkligt är att jag haft mensvärk i flera dar innan blödningen kom. Nu är det bara att hoppas på att ICSI 3 ska gå bra.
    Beklagar mensen , tror du att det kan vara Apiforcen som har gett dig molvärk i fler dagar? Ändock spännande med din sprutstart och med högre dos, den får säkert många blåsor att vakna till liv !  
  • Fjällsippan
    Tillbaka från VUL och nu väntar jag på blodprovssvaret som kommer först i eftermiddag. 8 jämnstora blåsor, de största ca 15 mm, så läkaren gissar på ÄP först på måndag. Men som sagt, vi vet först i eftermiddag.

När jag satt och väntade på provcentralen i morse så tänkte jag på er i tråden. Zinfandel, hoppas på en jättefin skörd för dig idag! Enya, min sprutkompis, hoppas att ditt VUL går utmärkt! Fruttan, stort grattis till fint behandingsresultat! Och, så klart, håller jag tummarna fruktansvärt hårt för Er som ruvar!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?