• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men, vi betalar ju massa pengar per försök! Jag trodde det var vi som var guldkunderna? Jag betalar 28000 per försök, får inte ens 3 försök till priset av 2. Är det ändå subventionerat då och kostar samhället massa pengar? 
    Medicinerna, i och för sig, där går högkostnadsskyddet in och man besparas många tusingar ... 

• Ypke
    Zinfandel skrev 2011-08-26 15:33:43 följande:
    26 sept börjar Barn till varje pris i SVT
    6 okt Drömmen om ett barn TV3

Zinfandel = tjejen med huvvet på skaft
  • Ypke
    Enya70 skrev 2011-08-26 16:40:34 följande:
    Ego: Kom just tillbaka från Köpenhamn. 3 fina ägg till mig. Inget till frysen. Men jag är förstås supernöjd Solig.
    Ett 4-celligt och 2 2-celliga med ganska fin score. Nu börjar ruvandet...
    Vaddå - satte dom in 3 embryon? Näeeee, kan man det? Roligt att du är nöjd hursomhelst, 

Men hallå - är det ingen som hört något från Skytten? Börjar bli orolig!
  • Ypke

Sköööönt Skytten, att det är över det värsta! Tänker på dig. 

• Ypke

Hej på er Alla! Är man borta några dagar här så tar det ju evigheter att läsa ikapp sig ... Men det är så roligt, och det är så roligt att ni finns och att jag hittat den här tråden. Jag tänker på er allihop och refererar ofta till vad flera av er sagt när jag pratar med vänner och familj om detta stora vi är med om. Ni är viktiga för mig!

Jag har nu sprayat i en vecka. Förutom att det smakar lite illa i munnen precis efter sprayen känner jag ingenting. Är det bra eller dåligt tror ni? Hur brukar ni känna? Borde jag inte ha klimakteriekänningar vid det här laget? Jag ska till kliniken om precis en vecka och ta blodprov och kolla nedregleringen. Det känns så skönt att vara igång!

Ha en härlig dag, här i Göteborg skiner solen som värsta italienska högsommardan  

• Ypke
    Maryhe skrev 2011-09-01 09:07:47 följande:
    Boe: Fantastiskt! Vad spännande nu med så många på gång!

Ego: Är inte riktigt i form, har huvudvärk och ont i äggstockar. Men det absolut värsta är att tiken dog omkull mig igår kväll när vi tog kvällspromenden. Hon är så rädd för två schäferkorsningar som står på sin tomt och skäller och morrar jämt, så hon måste alltid springa förbi. Så jag föll handlöst, stukade vänster foten som nu är alldeles blå. Det värker nåt så fruktansvärt. Vi har lindat, lagt på is, lagt den högt och så tog jag 500 gr paracetamol. Men det har absolut inte gått att sova och kan inte sätta vikt på foten. Precis rätt timeing...
    Näeeeee, Maryhe, va' trist! 
  • Ypke

Hej på er allihop! 
    Hoppas dagen är hyfsad för er alla. Det är mycket spännande på gång nu, många jag håller tummarna för!
    Så hemskt tråkigt med ditt minus, Mia. Skönt att du verkar ta det med hyfsat gott mod och inte ger upp.

Jag är inne på spraydag 12 skulle jag tro. Det går väldigt bra, har känt mig lite trött kanske, och idag väldigt håglös. Svårt att veta om det är sprayen, eller mensen som kom igår, eller lite senare kvällar i helgen och bråk om vem-som-gör-vad-och-hur-mycket hemma med sambon igår, eller allmän måndagstristess ...  Ska till kliniken på torsdag för blodprov. Hoppas det är hyfsat klart då och jag kan börja med sprutorna.

Hej å hå och kämpa på ... 

• Ypke

Hej Anne, jag och min sambo utnyttjar bruttolöneavdraget man får göra, vilket innebär att vi minskar kostnaden med ca 35 %. Det gör det hanterbart för oss och vi har inte behövt låna.

• Ypke
    Skytten skrev 2011-09-06 09:36:06 följande:
    Nämen hörni! Jag skulle duscha inför vårdcentralen och när jag stod och sminkade mig (sååå hög feber har jag inte) i bara BH fick jag nästan en chock när jag såg de blå tydliga ådrorna på bröstet som går till brösten. Hm. Jag ska nog be VC ta ett gravtest....
    Spännande Skytten - båda tummarna kramas här också!
  • Ypke
    bellami01 skrev 2011-09-06 13:21:02 följande:
    Knappt man vill skriva det, men blev negativt denna gången också Gråter

För min del så var detta sista chansen. Kämpa på alla andra Hjärta 
    Jätte-jättetråkigt! Jag tänker på er! 
    Men varför är det det sista försöket? 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?