• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

linköping68 skrev 2011-09-16 12:02:58 följande:
    Jaha, idag är en riktig deppardag Rynkar på näsan Står nu på kanten till det bottenlösa hålet och på måndag är det min tur att förpassas dit ner...... På måndag fyller jag 43 och är då alltså borta ur leken vad gäller IVFer. Tänk att siffrorna ska vara så viktiga och inte helheten. Blä!
    Har liksom förträngt att jag fyller för jag känner mig inte som 43, varken i kroppen eller sinnet. Nej nu ska jag gräva ner mig en stund och vara ledsen  Gråter  Men sen ska jag komma upp till ytan igen....

Kram på er alla
    Linköping! Ryck upp dig, som Zin säger! Fira din födelsedag ordentligt, inte deppa, inte deppa. Jag tror stenhårt på att om man riktigt gärna vill något, och jobbar successivt och målmedvetet mot att komma dit, så öppnar det sig lösningar så småningom. Och gör det inte det så kommer ni att vänja er vid och uppskatta det liv och de vägar som erbjöds just er, och det kommer så småningom att gå bra det också. En dag i taget nu, klura lite varje dag på hur ni kan gå vidare, men tänk sen på något annat. Inte gå in i depp-bubblan! KRAM!
  • Ypke

E-vitamin blev vi rekommenderade för den manliga faktorn - inte att jag skulle se till att få i mig mycket sånt? Och så är jag allergisk mot mandlar också ... 

• Ypke

God natt alla, och tack för idag! Det är så skönt att ni finns.

• Ypke

Hej mina vänner! 
    Här händer det grejer ... Grattis på födelsedagen, Linköping! 

Och lycka till Celin, tänker på dig nu i veckan. 

Och många många andra saker på G också ... Tänker särskilt på dig, Inanna, HOPPAS FET:en blir fet, så att säga Vi går om varandra på kliniken, jag skulle egentligen på ÄP på onsdag, men nu blir det torsdag i stället. 

Var på UL nr 2 nu på morgonen, och sedan i fredags har 4 blåsor till blivit stora plus några extra som är på god väg. Det känns jättebra, vi är nöjda. Känner mig pigg och glad också, det spänner lite i äggstockstrakten, men det är inte så farligt. Så ÄP torsdag, ET lördag. Eftersom jag inte riktigt räknar med att det här ska ta sig på första försöket känner jag mig så tacksam över att behandlingen gått så bra, för då behöver jag inte bäva så mycket inför att göra om den. Uppdaterar mig nedan.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när. 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Mia, 42, Göteborg, IVF2/FET2 slutet av september
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 3/9, BIM 18/9
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Inanna 23 år (+ 240 månader Skrattande), IVF-Centrum Göteborg, FET på min födelsedag 21/9
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) ÄP 20/9
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD nångång 20-25/9 ;)

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF maj 2012
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 1 Centro Promea Turin, Italien BF maj 2012
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9,BF 15 maj 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Ypke
    Celin skrev 2011-09-20 14:00:53 följande:
    Snabb rapportering efter ÄP - höger sida hade inte alls svarat på behandlingen - men syntes idag på skärmen, noll äggblåsor. På vänster sida fick de ut tre. Alla satt fint uppradade så det var inte samma stök o bök som förra ggn - mao inte lika öm eller trött. ET planerad till på torsdag, sen eftermiddag ....
    Hejja Dig, Celin! Skönt att det värsta är över! Åh vad jag avundas dig ... jag är spänd som en ballong och vill bara sova ... Somnade på toa här på jobbet förut

Hoppas de tre tar sig riktigt bra nu.

Stor kram och mycket beundran!
  • Ypke

Jaaa, god morgon och Grattis på födelsedagarna Mamma Gås och Inanna

Celin - hoppas det gått fint i värmeskåpet i natt, har du hört något? 

Här togs Ovitrellen igår kväll, jädrar va' gött att slippa sprutor och spray på ett tag. Har inte hunnit hetsa upp mig över vad som ska hända imorgon än, men det kommer nog, det kommer ... ;-/ 

• Ypke
    oceanney skrev 2011-09-21 10:56:43 följande:
    Kul! Då blir vi ett stort FET-gäng denna månad!
    Ett stort fett gäng, med andra ord!

Men vad tror ni om massage då? Ska det undvikas?
  • Ypke
    pralinen jessica skrev 2011-09-21 12:52:40 följande:
    Grattis på födelsedagen Mamma gås och Inanna!!!!{#emotions_dlg.flower}
    Hej Pralinen - hur går det med sprutandet?
  • Ypke
    pralinen jessica skrev 2011-09-21 13:08:29 följande:
    Här duttas det fortfarande med nässprayen, blir nog sprutstart 4 oktober tror jag.
    Förra veckan hade jag det riktigt jobbigt med klimakteriekänningar, men nu har det lugnat sig.
    Gubbarna här på jobbet kallade mig lite skämtsamt för "en skogstokig klimakteriekossa"...Skrattande
    Skönt att kunna vara så öppen med sina kolleger. Jag har berättat för några, skulle helst vilja berätta för alla, för man blir ju lite konstigt frånvarande och loj när det gäller allt som har med vardagliga ting som jobb att göra ... Men jag är rädd att det blir lite jobbigt att gå runt och få samtligas beklaganden över att det inte blev nåt sen. 
  • Ypke
    pralinen jessica skrev 2011-09-21 13:18:45 följande:
    Visst är det jobbigt när alla beklagar när det gått fel, men samtidigt så är det så himla skönt när folk
    förstår att man har det tufft och kanske inte alltid orkar vara på topp!Glad
    Ja, det är en svår övervägning ... Eftersom det här är mitt första försök så är det mesta ett test. Kanske är jag inte så öppen nästa gång, kanske är jag mer öppen  ... Det jobbigaste tycker jag var att berätta för mina arbetsgivare eftersom jag ville att de skulle dra kostnaden från min bruttolön. Och behöver jag göra om det här femtioelva gånger så blir det jobbigt att kila till dem i tid och otid. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?