• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej alla, jag vet att de flesta av er har viktigare grejer på gång än mig med mitt Synarela-sprayande, men skulle ni please kunna svara på frågan om ni också blev förbenat trötta av den? Jag är inne på 13:e dagen och vill bara sova, men ser inte att trötthet står som biverkning. Har dessutom fått min mens ungefär som vanligt, men får inte ta min vanliga Orudis som jag har som kramplösande och har molande värk hela tiden. Alvedon hjälper inte, nej.

• Ypke
    Fjällsippan skrev 2011-09-06 14:41:50 följande:
    Victoria; jag kan också bli också trött av sprayandet, speciellt under blödningen. Men det går i vågor; så jag hoppas att det lättar för dig snart. Vad gäller smärtlindring under sprayandet så har jag inget bra svar - men det förmodligen starkare preparat än Alvedon som är tillåtna, tycker att du ska ringa och fråga kliniken vad de rekommenderar. För du håller ju på med nedreglering; och därför har du  ju inga äggblåsor ännu som kan fara illa av smärtlindring. 
    Hej Fjällsippan, tack för ditt råd. Har pratat med kliniken, det är paracetamol som gäller endast och inget annat. Men jag står ut, imorgon är det över. Tänker att detta får vara min sista mens på något år! Fy FARAO så trött jag är på mensvärk, har alltid haft väldigt ont väldigt länge.
  • Ypke
    Fjällsippan skrev 2011-09-06 15:00:09 följande:
    Jag vet att det kan vara torftigt och ett uttjatat råd; men jag tycker att det är skönt med värme/vetekudde på magen under vissa perioder under behandlingen. Lägga sig på soffan, pusta ut och tänka att snart är det dags för ett nytt moment i behandlingen. Lycka till på torsdag - för visst är det då som du ska på nedrelgeringskoll?
    Tack. Jo, på torsdag morgon. Ser fram emot det. 
  • Ypke
    Maryhe skrev 2011-09-07 10:11:32 följande:
    Hade jag stått på mig och istället fått tre embryon insatta kanske det blivit några av dessa fem det  kan man ju aldrig veta. Men jag hoppas att jag kommer att få chansen att ruva med något av dessa två. Just nu känns det som tortyr.
    Åhhhh, men fasen så jobbigt, Maryhe!!!! Men håll ut, hur det än går så är det över snart.

Jag vaknade med jätteond hals i morse och håller på att bli ordentligt förkyld. Så det blir väl till att gå och fixa vanlig nässpray idag då, så jag sen kan spraya med Synarela - eller? Annars kommer det ju inte in nåt? Suck! 
  • Ypke
    Celin skrev 2011-09-07 12:47:35 följande:
    Det går bra med spray, fick utskrivet cyklokapron för att minska blödningar i mun - och efter dem så blev det bättre. Börjar med sprutor 375 ie menopur idag och går då ner till en sprayning morgon och kväll.
    Trevligt att höra, Celin! Men blödningar i mun -  eh? Har det med Synarelan att göra tror du?
    Hoppas jag är färdigreglerad imorgon också, börjar bli segt detta ...
  • Ypke

God Morgon!
    Solen skiner här i Göteborg (efter typ hällregn typ hela veckan!) och jag tänker på er allihop och håller tummarna!

Själv var jag och tog blodprov i morse för att kolla om nedregleringen är klar och jag kan börja med sprutor, väntar på att läkaren ska ringa. Veckan har varit rätt risig med mensvärk två hela dagar och halsont och feber igår, men idag är läget lite piggare. 

Glöm inte av att ta en promenad i det vackra höstvädret, andas ända ned i de små och stora magarna och njuta lite av livet. Tänka att hur det än går så är det inte någon dödlig sjukdom vi har, allt kommer att ordna sig till slut, på något sätt. 

Kram alla! 

• Ypke
    Sunseed skrev 2011-09-08 09:53:46 följande:
    Tänker på er blivande ruvare idag och på er som redan ruvar... 
    Här känns det som att jag också ruvar, för nu är mensen en dag sen. Förvånad Det brukar den aldrig vara så antingen är jag skendräktig, i klimakteriet eller så kanske det är något som händer... Jag vet att man inte ska ta ut något i förskott, den där blödningen kommer säkert som ett brev på posten snart, men det vore inte fel att få en bula på magen framöver. 

Heja oss alla! 
    Hej Sunseed! Då håller jag tummarna för dig!
    Tittade in på din sida och såg den jättefina versen. Är det en sång, eller en dikt? Har du skrivit den? Vill gärna lyssna, om det finns musik till.  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?