• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya
    Tack som frågar
    Nytt var Fostimon och högsta dos men även tillbakagång till långa protokollet som inte har brukat ge särskilt fina ägg så nu vet jag inte var vi står öht
    Dels med tanke på att Amh var 2,0 i mars och stimuleringsdosen höjdes 50% sedan att antalet ägg vid stimulering bara sjunker
    Konfunderad och fattar faktiskt ingenting längre
    Har dessutom genomgått immunbeh. Kanske är de som ställer till det för mig???

• tjorven01

Zin
    Nej kollade av dem med Doc i England men han kunde inte tänka sig det
    Det enda jag vet är att efter båda mina LIT har stimuleringen som alltid funkat prickfritt tidigare inte fungerat ALLS trots kraftigt höjda doser och dessutom bättre balans pga regelbundna besök hos akupunktör

Då Amh är bra så kan jag inte dra någon annan slutsats men kan ju så klart inte veta säkert
    Gonal F har jag aldrig testat innan
    För mig har alltid puregon med korta funkat bäst käns bara surt att jag lät mig övertalas till långa metoden inte för att det kanske gjort ngn skillnad men ändå

Tack för tankar och stöd
    Hur blev det med London själv?
    Blev det uppskjutet?

• tjorven01

Zin
    Nej har bara hört drt av Bling
    Kanske inte är så vanligt men tydligen så verkar jag ju vara ett spec fall vad gäller ALLT
    Sköterskan som tog hand om mig efter att jag klppade ihop sa att mitt Amh i mars var 2,0 därav fattar jag heller inte varför jag reagerar som jag gör
    Men slutsatsen är att om vi orkar fler Ivf så kommer jag iaf inte våga göra några fler LIT

• tjorven01
    Enya70 skrev 2011-10-21 16:59:06 följande:
    Det kanske kan vara det där med kraftigt höjda doser som är problemet. Så var det för mig. Två ggr i Uppsala på i på i princip maxdos blev urdåligt. Sedan sänkte Svend på CFC dosen till 375 ie Gonal och då jädrar hände det grejer.
    Vet att jag var orolig för den lägre dosen inför första försöket i Danmark men Svend övertygade mig med ett resonemang att högre dos efter en viss nivå inte tillför ngt utan bara förstör...

Kanske du kan prova en lägre dos du använt tidigare som då fungerade väl...? 
    Ja tror absolut att något är knas med behandlingen
    Men det är så dags nu.
    Nåja vi kastar väl bort det här och tar nya tag.
    Har bara inte bestämt var.
    Kram och tack för alla stöttande ord
  • tjorven01

Kalimero
    Jag tycker att det låter som att du har toppenförutsättningar
    Alla tummar och tår hålls för att det här ska vara ert lyckokast

Själv väntar jag på ÄP nästa tisdag
    Det ser inte jättelitet ut men vi gör vad vi kan

• tjorven01

Välkommen söte
    Själv har jag oxå nästlat mig in här trots att jag oxå bara är 32 år
    Går dock för mitt 9e ÄP på tisdag
    Vi kanske inte kvalar in åldersmässigt du och jag men med antal Ivf och erfarenheterna kanske vi gör det ändå
    Lycka till med sprutandet

• tjorven01

Söte
    Du har verkligen legat i
    Jag tycker att du ska vara stolt över dig själv
    Du är otroligt stark som du har kämpat
    Lycka till imorgon

Ego
    Ägglossningssprutan är tagen
    Nu kan vi bara hoppas och be för att vi klarar oss till ET till att börja med

• tjorven01

Söte
    7ggr är otroligt många du orkat med ändå på ett år
    Vilken kämpe du är!!!
    Jag brukar alltid säga att trägen kommer att vinna det här
    Så förr eller senare går det
    Heja heja

• tjorven01

Söte
    Så det blev ytterligare ett försök i år
    Hjälp vad stark du är
    Förhoppningsvis blir detta ert sista som ska resultera i bebis.

Kalimero
    Tror du inte att akupunktörer kan hjälpa med binjurarna?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?