• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tjorven är på väg till HS för ET
    Tack alla för era tummar och tankar
    De har iaf hjälpt mig hit
    Är däremot mer tveksam till kvalitén och tror att de idag med tanke på förra gången återför även om det är multinukleära
    Vill inte vara pessimist men försöker att inte ta ut ngt i förskott och sedan bli besviken
    Jag uppdaterar när jag vet mer

Fjällsippan
    NEJ
    De kommer INTE att ringa imorgon
    Det ska vi se till tillsammans

Kram på er allihopa

• tjorven01

ET gav endast ett tvåcelligt tillbaka
    Inte för att jag ska vara girig men från i morse till nu hade ingenting hänt alls så frågan var om livet levde alls nu
    Nåja kampen fortsätter om än lite lätt uppgiven

• tjorven01

Tack Zin
    Ja eftersom vi är på landstinget och förra försöket blev avbrutet så räknade jag med att två äp som ej ledde till ET ändå skulle räknas som ett försök varför jag inte ens ifrågasatte ET.
    Vi betalar ju mer el mindre inget alls för detta.
    Däremot så är det tydligt att de har noll koll på hur de ska behandla mig eftersom resultaten hos dem varit sämre än någon av mina 6 ggr på cvl.
    Ska försöka få byta sista försöket på HS till ÄD
    Ingen aning om det går men doc öppnade ev upp för den diskussionen redan i somras och eftersom det är kö på det så kan vi göra privata försök under tiden.
    Känner hur som helst att jag inte vill göra fler försök på HS eftersom de envisas med att INTE ta östradiolprov innan de bestämmer dag för ÄP (för övrigt helt bedrövligt) och för det andra så har jag alltid många omogna ägg då de envisas med att plocka dem tidigare än cvl så eftersom jag tydligen verkar vara ngt av ett specialfall ung, bra amh men dålig respons vid stimulering hos dem så verkar de inte ha någon aning om hur de ska behandla mig.

Någon som varit i kontakt med IVI es som Maryhe rekommenderade?
    Funderar på att kontakta dem
    undrar vad det kostar och om man kan distansstimuleras ett tag
    Verkar jobbigt att behöva bo där alltför länge innan ÄP

Nej under kan ju så klart ske men eftersom jag går ut skolan till våren skulle jag vilja ha dettta bortgjort.
    Och om det är något jag har lärt mig så är det att under oftast bara inträffar för andra.
    Jag är väl den som Gud glömde eller struntade i ha ha där fick jag till det Flört
    Men ärligt så har jag haft betydligt bättre förutsättningar så att denna lilla skulle bli ett barn känns nästan löjligt
    .
    Hur som 
    Tack för att du orkar peppa och trösta
    Är såååå glad att jag har er 

• tjorven01

Aha
    Är Lutinus ett Lågdosprogesteron????
    Vad innebär det och hur påverkar det kroppen till skillnad från vanligt progesteron?
    Det sa de inget alls om till mig när de gav mig det istället för progesteron. Undrar om de ens vet själv vad skillnaden är hrm.....

På cvl sist tyckte de absolut att jag skulle ha progesternone istället för crinone då de menade att jag skulle få i mig mer progesteron av det.
    Jag som redan har för kort lutealfas

Lät spännande med nytt behprotokoll
    Blir väl IVI el CFC nästa gång

• tjorven01

Ha där ser man
    Trodde inte att proggisarna skulle ha ngn betydande inverkan
    Ha där ser man
    Det kanske går framåt iaf

• tjorven01

Tack Cathy
    Ja man är ju minst sagt luttrad men jag har haft bra odds och ändå inte blivit gravid så det är vad det är
    Det handlar väl bara om att få till rätt förutsättningar
    Både på ägg och i kroppen i övrigt

• tjorven01

Verkar som att många är nöjda med CFC
    Stämmer det?
    Kanske värt ett försök innan vi tar oss till Spanien?
    Vad säger ni???

• tjorven01

Tack ska ta med det i beräkningen
    När vi väljer klinik nästa gång
    Sedan är ju avståndet klart bättre till DK än till Spanien

• tjorven01

Ja
    Det där med lull lull och dullull
    Är inget för mig
    Blir snarare bara förbannad över deras positivitet och strömlinjeformadebeh när de ändå inte fungerar
    Måste nog få en konsult på båda innan vi bestämmer oss

• tjorven01

Tack fjällis
    Ja jag har härjat en hel del med min läkare på HS och tom fått honom att läsa Alan E Beers bok som jag lånade ut till honom.
    Till en början lyssnade han på mig men efter andra misslyckade ÄP då det blev knas på alla mina embryos var det som om han slutade tro på mig.
    Jag har en av överläkarna och söker alltid honom om det är ngt.
    Tyvärr så är de som du säger rätt fyrkantiga där och lutar sig mycket på statistik men det skiter ju jag i eftersom jag efter 9 ivf vet att jag inte fungerar som majoriteten av patienterna. Vi vet vad som brukar funka på mig.
    Nåja det är klart att vi hoppas på skrutten men det ska nog till mirakel för att det ska ta sig och mirakel verkar inte hända mig.
    Svårt att veta hur vi ska gå vidare måste börja kontakta olika kliniker till att börja med men skulle verkligen behöva en gyn i Stockholm.
    Har försökt med två men de är endast intresserade av mig som patient ifall de får agera distansläkare och om det blir IVI es så vet jag inte hur det funkar.
    Någon som har ngt tips på gyn?????

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?