• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe
    Skönt att allt såg bra ut
    Nu kan ni passa på att njuta ordentligt
    Innan det blir dags för FET

Fjällis
    Jag antar att man får gratulera till ruvarstatus

Kalimero
    Ja jag antar att det är ngt sådant
    Men samtidigt känns det så konstigt eftersom jag skött mig prickfritt i flera månader
    Känns som att det bara är så att vi inte ska ha barn :-/

Men men
    Nog med gnäll
    Nu ser vi framåt
    Tiden får utvisa hur det blir

• tjorven01
    callimero skrev 2011-10-28 17:08:47 följande:
    Jo, tillslut undrar man nästan om det vore bättre att hänge sig åt frosseri i vin, snacks, godis och festa som en student utan morgondag. Klart du ska ha barn, du är ju rena rama ungdomen med många år framför dig även om jag förstår du känner dig som en trött veteran vid det här laget.

Själv blev jag nyss bjuden på klassåterträff från grundskolan. Kanske vore lite kul men tanken på att få frågan "-Har du barn?" 30 ggr gör att jag drar filten över huvudet och får förhinder.
    Ha ha
    Ja själv brukade jag vara en social varelse men har dragit mig undan ganska mycket de senaste åren.
    Träffar numera bara mina fina nära vänner och undviker sammankomster med folk  vid sådana tillfällen då jag vet att frågorna kommer att komma.

Har tidigare kunnat skylla på att jag är ung och pluggar men nu håller de argumenten snart inte längre.
    Jag vet att jag kan anses ung i sådana här trådar så jag vill absolut inte gnälla. Känner bara att när jag som är så ung får så varierande resultat så vågar jag ju inte tro att de kommer att bli bättre med åldern.

Visste jag att det var äggen skulle vi söka ÄD på en gång men i detta fall är amh bra, äggen blir vid stimulering ibland bra ibland katastrof och jag bävar som sagt för att det bara är min kropp som inte kan bli gravid. Kanske bara är så att jag drog nitlotten i genlotteriet.

Har precis pratat med bästa vännen som oxå har ett ivf barn och nu sprutar tårarna.
     Hon sa så här
    "Du och jag är som gamla repiga LP skivor man får haka upp sig"
    Tyckte det var fint sagt

Ha en fin fredagskväll
    Hur ser era planer ut?
    2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Ha ha fjällsippan
    Jag har tänkt likadant flera gånger
    Eller snarare att det kanske skulle vara ide att testa och få ett artificiellt plus bara för att bryta trenden
    Men har nojjat för att det skulle vara skrockfull otur
    Ang din fråga tidigare så var det väl inte läkaren som sa att de dåliga resultaten beror på immunbeh men som slutsats så kan jag bara summera att efter vi gjorde immunbeh så blev resultaten så markant mycket sämre och om det inte beror på beh så vet jag inte vad annat som skulle kunnat påverka
    Tror ibland att man är väldigt snabb med att påvisa positiva effekter av nya beh men de negativa effekterna (som kanske är mer sällsynta) låter man bli att ta upp
    Jag verkar iaf vara hur svår som helst och reagera precis tvärtom gentemot majoriteten har jag med viss besvikelse upptäckt

Turild
    Jag tycker din berättelse är underbar
    Hoppas den fortsätter lika smidigt

Kram alla fina

• tjorven01
    Fjällsippan skrev 2011-10-30 15:56:55 följande:
    Ja, IVF'er har fått mig att bli skrockfull också! Men eftersom det här förmodligen blir vår sista ruvning så kör jag på för fullt. Med både bra och dåliga islag; igår drack jag exempelvis ett halvt glas vin. 

Om det är immunbehandlingen som har påverkat, har du något hum om vad det skulle kunna vara? Med dina bra värden låter det som det är knas med stimuleringen på något sätt, tycker jag. Har HS ändrat protokollet jämfört med tidigare behandlingar? Du nämnde något om många omogna ägg? Har du ordinerats Ovitrelle? Nu vet jag, så klart, ingenting om din kroppsbyggnad, men jag kom att tänka på en väninna till mig som är något tyngre som ordinerades Pregnyl som äl-spruta eftersom man kunde ställa in dosen bättre med det preparatet (hoppas att du tycker att det är ok att jag brainstormar för att få in lite nya tankeingångar). Många frågor - så svara bara om du har lustHjärta!
    Fjällis svarar gärna på frågor.
    Men vi kan säga så här visst har vi bytt både metod dos och medicin denna gång.
    Kanske var det för hög dos som gav mig så få blåsor men frågan är om de verkligen gett fler vid lägre dos.
    Sedan körde vi ju långa metoden som inte brukat ge mig särskilt fina ägg. Däremot har det aldrig varit 50% omogna ägg tidigare så det kan ju bero på att de plockade dem för tidigt. De har brukat vänta längre innan ÄP på cvl då jag inte alls fått så många omogna.

Men anledningen till att jag misstänker immunbeh är LIT behandlingen. Eftersom det vid vår förra ivf helt plötsligt blev bara 4ägg brukade alltid bli minst 8 med samma dos, medicin och protokoll. Dessutom att det var FEL på ALLA ägg. Tidigare hade jag aldrig haft ett enda multinukleärt ägg.
    Därav min misstanke om att min kropp kanske inte uppskattade min mans vita blodkroppar.
    Har relativt normal kroppsbyggnad 57kg till 161 cm har alltid vägt ca samma och alltid haft ovitrelle.
    Nåja det är vad det är annars blir det nya tag efter jul.

Jag håller verkligen alla mina tummar för lyckad ruvning hos dig.
    Det är klart att du ska bli gravid. Så är det bara!!!!!

Inanna mina tankar till dig.
    Hoppas du snart börjar må bättre.
  • tjorven01

Åhhhh vad mycket aktivitet och spännande läsning som kommit under dagen.
    Har haft näsan begravd i skolböckerna.

Fjällis
    Har tagit upp resultatet av ivf behandlingen av LIT med Dr G i London men han ville inte kännas vid det.
    Men det är klart. Skulle han redovisa sådana resultat så vet det tusan hur hans hjärtebarn och klinik skulle påverkas.
    Tror mer på att det helt enkelt är så att jag inte ska vara gravid.
    Många lyckas efter Dr Gs behandlingar men vad jag har förstått så är det många som haft svårt att behålla grav från början som sedan lyckas eller så är det bara ren slump.
    Ingen aning

• tjorven01

Myran
    Styrkekramar till dig vi får ses snart och tanka energi från varandra
    KramHjärta

• tjorven01

Enya
    Stooooort GRATTIS
    Det var ju helt fantastiska nyheter.
    Jag skulle aldrig riskera något med varken fvp eller mkp om jag var i er sits.
    Nu vill vi snart få höra mer positiva nyheter från fler håll.

• tjorven01

Har försökt ösa ikapp lite
    Har varit begravd i tentaplugg

Kvickan
    Vad trist att de inte ens ville testa korta
    Min läkare på HS menar att långa är bättre statistiskt sett men själv får jag alltid finare ägg med korta

Kalimero
    Är det verkligen kört????
    Tänker på dig
    Tycker vi ska ha Lully som förebild

Fjällis
    Rd7 är det inte lite väl tidigt????
    Fortsätter hejja på er

• tjorven01

Sushikatten
    Vi håller tummarna för att dina två är guldägg båda två men du vet ju att det räcker med ett

Söte
    Grattis till toppenresultat
    Hoppas på full fest och fin delning i värmeskåpet i natt

Ego
    Använder myrans uttryck
    Syndafloden är på G igen.... har redan börjat lite
    När kan jag testa som tidigast för att veta att testet är tillförlitligt?
    Längtar sååååååå efter att få lägga av med alla mediciner men vågar inte innan vi vet säkert
    (fast jag har iofs vetat att embryot var dött redan innan insättning) kände det på mig
    Märkligt att hoppet aldrig överger en??????

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?