Fjällsippan skrev 2011-10-30 15:56:55 följande:
Ja, IVF'er har fått mig att bli skrockfull också! Men eftersom det här förmodligen blir vår sista ruvning så kör jag på för fullt. Med både bra och dåliga islag; igår drack jag exempelvis ett halvt glas vin.
Om det är immunbehandlingen som har påverkat, har du något hum om vad det skulle kunna vara? Med dina bra värden låter det som det är knas med stimuleringen på något sätt, tycker jag. Har HS ändrat protokollet jämfört med tidigare behandlingar? Du nämnde något om många omogna ägg? Har du ordinerats Ovitrelle? Nu vet jag, så klart, ingenting om din kroppsbyggnad, men jag kom att tänka på en väninna till mig som är något tyngre som ordinerades Pregnyl som äl-spruta eftersom man kunde ställa in dosen bättre med det preparatet (hoppas att du tycker att det är ok att jag brainstormar för att få in lite nya tankeingångar). Många frågor - så svara bara om du har lust
!
Fjällis svarar gärna på frågor.
Men vi kan säga så här visst har vi bytt både metod dos och medicin denna gång.
Kanske var det för hög dos som gav mig så få blåsor men frågan är om de verkligen gett fler vid lägre dos.
Sedan körde vi ju långa metoden som inte brukat ge mig särskilt fina ägg. Däremot har det aldrig varit 50% omogna ägg tidigare så det kan ju bero på att de plockade dem för tidigt. De har brukat vänta längre innan ÄP på cvl då jag inte alls fått så många omogna.
Men anledningen till att jag misstänker immunbeh är LIT behandlingen. Eftersom det vid vår förra ivf helt plötsligt blev bara 4ägg brukade alltid bli minst 8 med samma dos, medicin och protokoll. Dessutom att det var FEL på ALLA ägg. Tidigare hade jag aldrig haft ett enda multinukleärt ägg.
Därav min misstanke om att min kropp kanske inte uppskattade min mans vita blodkroppar.
Har relativt normal kroppsbyggnad 57kg till 161 cm har alltid vägt ca samma och alltid haft ovitrelle.
Nåja det är vad det är annars blir det nya tag efter jul.
Jag håller verkligen alla mina tummar för lyckad ruvning hos dig.
Det är klart att du ska bli gravid. Så är det bara!!!!!
Inanna mina tankar till dig.
Hoppas du snart börjar må bättre.