• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Lenafena

Hemma efter äggplock nu och jösses vad jag hade oroat mig i onödan Tungan ute Fast det tog lite längre tid än beräknat, var nere i Gbg kl. 7.45 men fick inte komma in till plocket förrän efter 10... Jag är svårstucken, så en undersköterska och en barnmorska försökte få den där sprutgrejen i mig innan de gav upp och kallade in en narkossköterska som fick till det - inte narkos alltså, men sprutan. Resten var ju inga pix! Jag kände inte ett enda dugg och alla var så himla goa. 

Jag hade 8 blåsor och 7 ägg :)  De kommer att sätta in två på lördag om de ser bra ut, om de utvecklas långsamt skulle det ta några dagar extra.

Det är skönt att vara hemma, men jag har inte ont alls och inget illamående eller nåt.  Hoppas det fortsätter så :)

Kram på er! 

• Lenafena

Hönan: Inte måla fan på väggen än nu gumman! Självklart har vi båda två perfekta fina ägg som ska in på lördag {#emotions_dlg.flower}

• Hönan
    Lenafena skrev 2011-05-12 15:02:35 följande:
    Hemma efter äggplock nu och jösses vad jag hade oroat mig i onödan Tungan ute Fast det tog lite längre tid än beräknat, var nere i Gbg kl. 7.45 men fick inte komma in till plocket förrän efter 10... Jag är svårstucken, så en undersköterska och en barnmorska försökte få den där sprutgrejen i mig innan de gav upp och kallade in en narkossköterska som fick till det - inte narkos alltså, men sprutan. Resten var ju inga pix! Jag kände inte ett enda dugg och alla var så himla goa. 

Jag hade 8 blåsor och 7 ägg :)  De kommer att sätta in två på lördag om de ser bra ut, om de utvecklas långsamt skulle det ta några dagar extra.

Det är skönt att vara hemma, men jag har inte ont alls och inget illamående eller nåt.  Hoppas det fortsätter så :)

Kram på er! 
    Grattis!!!!Solig
  • Zinfandel
    Boe skrev 2011-05-12 14:22:13 följande:
    Zinfandel,
    Iron Lion Zion känns ju helrätt nu med tanke på Bob Marleys dödsdag (30 år sedan)som firades rejält här i Stockholm på söder i gårSkrattande
    Nämen är det sant, ja då var det ju passande!!
    Hönan skrev 2011-05-12 15:01:26 följande:
    Hallå där,
    Har nu blivit plockad på 4 ägg, blev inte fler tyvärr Rynkar på näsan Var en annan läkare idag som inte sa mer än han behövde vilket kändes lite tråkigt. Fick samma dos morfin och medicin som förra gången och mår förvånansvärt bra. Sov inte ens på kliniken som jag gjorde förra gången utan kände mig pigg och somnade som en stock i bilen från Uppsala och vaknade upp i Stockholm utan att fatta nåt!
    Alltså, jag kanske har blivit luttrad men jag tycker allt mer än 1 är bra.... Och du kan ju få 3 till frysen!! Jag vill helst inte ha 1 till frysen, hur stor är den sannolikheten att den överlever... Hellre 2 eller inga känns det som... Vad skönt att du mår bra Skrattande Får du 2 om du vill? Men du, det är klart det bli nåt!!! Jag har inte ens tänkt tanken att det ingen skulle bli något alls.....
    Lenafena skrev 2011-05-12 15:02:35 följande:

Kram på er! 
    Grattis! Jag  däremot hoppas att du blir rejält illamående snart.. FlörtGravid Jaha, då har vi 3 ruvare efter helgen! Skrattande
  • Inanna Li

Hönan och Lenafena - Grattis till avklarat ÄP! Håller tummarna stenhårt för att det blir två fina guldägg till er vardera på lördag!

Spännande med tre nya ruvare innan helgen är slut! 

• Boe

Hönan,
    Det var väl ett helt ok resultat! Men förstår dig verkligen med att man gärna vill ha till frysen så man slipper börja om från början nästa gång! Nu hoppas vi på guldägget till dig! Skönt att du mår bra!

Lenafena,
    Grattis till toppskörden! Skönt att detta steg är över & att du kommer att må lika bra under ruvningen!!

Kram

• Snösport

Hönan, Lena Fena:  Härligt tjejer..superbra och som Zinfandeln säger, allt över 1 ägg är en bonus Det går säkert kanon och fina ägg till er.

Många ruvare snart alltså...håller tummar för er alla...dej med Zion Tungan ute

Hönan:   Fan blir inte så bra som väggmålning så ta något annat lite snyggare istället snälla du Foten i munnen
    ......jag har ju typ bara haft mer än 4 ägg  en gång och 1 ägg en gång men höll tummarna och den klarade sej så det kan bli finfina fast de är få, våga tro på dem!! 

• turlid70

Lenafena och Hönan, grattis till lyckade ÄP. Så är det ju alltid att det är kvaliet som räknas inte kvantitet. Håller tummarna för maximal befruktningsgrad!

• turlid70

Helt otroligt vad det händer saker här. Innan IVF karusellen kunde jag aldrig tro att det fanns så många systrar där ute som sitter i samma båt, men vi har hittat varandra Solig.

Är på RD4/5 idag och jag känner nada. Igår och förigår kände jag stickningar och dragningar i magen, det kändes ganska hoppfult, men nu känner jag inget :((

Är vansnnigt tröt av Progresteronet, somnade igår på jobbet. Min kollega ringde till leverantör och jag satt brebvid och väntade, plötsligt väcker han mig, så pinsamt.

• Hönan

Tack alla för er pepp, blir helt tårögd när jag läser era fina ord o med lite humor! Lovar att måla annat än fan på väggen nu!!!! Kram t er alla i tråden vilken status ni än har! :))

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?