• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Zion: oj lät det så illa: nja jag är på jobbet men håller på att somna som igår typ...gick därför till jobbet så jag skulle piggna, vänster öga geggar och redan varit på toa typ 3 ggr idag så magen lever löshårt liv liksom jag blir ju lätt illamående av när magen inte är normal (hade det ju så typ hela hösten så jag är väl van egentilgen)

vilket fall kasnke man ska ta något så jag piggnar till och så gegget går bort...eller så väntar jagtills efter helgen och ser då .

Jo nattskidåkning i Gränsen...ooops öppnar 17/5 ok, då får vi gå en liten topptur miss i nassen på fredagskväll...om jag orkar

Jag äter ju typ vitaminer och mat mm som är bra, uppiggande mm så gissa om jag hade varit i somna stadiet värre om jag inte ätit det alls.

• Snösport

Zinfandeln:  konstigt namn du fick på  mitt förra inlägg
    Jag ska inte ha mens förrän på torsdag/fredag nästa vecka så det är ett tag till

• mamman0301
    Zinfandel skrev 2011-05-12 09:47:34 följande:
    Inanna: du ska nog göra det som känns bäst för dig själv. gällande Apriforcen. Klinikerna säger ju nej till allt vad hälsokost heter men vi har ju ändå lärt oss ett och annat längs vägen här inne.... Jag ahr fått mycket bättre cykler av Apriforcen, jämna & fina. Vet du, jag är jätteglad bara jag får ett embryo tillbaks!! Allt annat är bonus Skrattande Sist hade jag lika "taskigt" som du, vi får se vad Menopuret gjort med kvalitén denna gång. Antar att kliniken "ser till" att det blir nåt till frysen, de vill nog behålla oss som kunder.....

Men Snow, mår du så kasst..?! :( När ska du ha mens...?! SkämsFoten i munnen

Mamman: vi var igång direkt efter samtalet Skrattande. Från samtalet, med semester, klinikens sommarstängning & all provtagning inräknat till första IVF tog det 6 veckor, tror jag.

Ok, det gick ju snabbt!Skrattande
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-05-12 09:34:36 följande:
    FRÅGA:  jag är trött , lite yr, lite onte i magen...trög/lös i magen(kasnke för jag nu igen bytt Levaxindos sedan 2 dgr) geggig i ögonen och lite mer trögandad = jo kasnke att jag får en vår-allergi-reaktion?  Har haft det en gång innan för 11 år sedan men så kan det ju vara...akupunktören satte nålar för min andning också då han sa att över lungorna så var pulsen på vänster hand annorlunda. 

Vilket fall om man nu skulle köpa något och ändå vara försikteig för jag vill ju inte hindra en graviditet nu eller senare. vad tar ni?  Sist varade problemen knappt i 2 veckor så det är väl det jag räknar med. Clarityl? eller någon som kör något receptfritt läkemedel?
    Åh det är så jobbigt den där vårallergin. Vi hade vårt elände här för 3 veckor sedan. Frågade då på apoteket och man kan inte ta några tabletter alls tyvärr. Men Lecrilyn ögondroppar och lomudalnässprey samt förstås bricanyl om man behöver för andningen. Hoppas det inte varar så länge den där björksprickningen i Luleå.
    Kramar
  • Fjällsippan
    Grattis till skörden, Zinfandel  ! Hur förhåller sig din klinik till antal odlingsdagar du har säkert nämnt det redan men jag har glömt)? Usch då, en liknande morfintripp har jag också upplevt. Men fick i alla fall ett bättre bemötande från kliniken. Det första de gjorde var att ta blodtrycket, sedan blev det dropp. Bilresan hem från Falun blev inte rolig, mådde uruselt och kräktes flera gånger. Sedan dess tar jag endast en liten droppe dos morfin innan ÄP. Så Skytten, den huvudsakliga smärtlindringen får jag genom den lokala bedövningen. Skulle nog, liksom Enya, kunna skippa morfinet överhuvudtaget.

Snösport: jag har också en massa allergi. Men det var värre för några veckor sedan *peppar, peppar*. Jag avstår från all allergimedicin. Jag tar bara lite Ficotrilsalva runt ögonen (receptbelagd mild kortison avsedd för ögonen). 

Mamman:  jag har hört rykte att det är väldigt fullbokat innan sommarstängingen på samtliga kliniker i Sverige. När man gör det långa protokollet börjar man på sraya på mensdag 21 i cykeln (och 3 veckor framåt), därefter tar man sprutor i cirka 11 dagar. Så man får man räkna att det tar cirka 5 veckor fårn start till äggplock (visst räknar jag rätt nu?). Och det kan bli svårt att hinna med behandling innan kliniken stänger för sommaren. Får du göra den korta metoden går det ju betydligt snabbare för då följer man sin egen menscykel. Lycka till på mötet !
  • Zinfandel
    Snösport skrev 2011-05-12 10:36:00 följande:
    Zinfandeln:  konstigt namn du fick på  mitt förra inlägg
    Jag ska inte ha mens förrän på torsdag/fredag nästa vecka så det är ett tag till
    Började genast nynna på Iron Lion Zion Skrattande
  • Zinfandel

Fjällis: Vår klinik haf ett annat förhållningssätt till det där med långtidsodling. De resonerar som så att ser man redan efter 2 dagar att man har ett toppembryo så sätter man tillbaks det eftersom bästa miljön är i livmodern. Om man däremot inte har ett bra embryo så odlar man vidare. Det är alltså enligt dem en nackdel att långtidsodla och inget man strävar efter..! Så när jag frågade efter det så blev svaret "det får vi inte hoppas att vi behöver" eftersom det då är sämre embryon... Ja jag vet, mobba inte mig Skäms! Som tur är hörde jag att man på Sahlgrenska nu gör en studie i just detta resonemang eftersom man tror på det så det är hemskt skönt att veta att man inte är ensam..... Flört Men, jag har med tiden också förstått att de säger det som passar situationen bäst, så hade vi haft tillräckligt många och bra ägg så hade säkert blastocystodling tillämpats, att föra det andra resonemanget får ju liksom tyst på mig Foten i munnen

• Snösport

Zinfandeln: japp din klinik säger det som passar bäst...influensa nu precis efter ÄP , japp så¨är det ..hi.,hi.hi

Fjällsippan: jo jag googlade lite och nu vågar jag inte köpa Clarityn heller...jag nyser bara lite ena öggat geggar på morgonen men blir bättre och är lite piggare nu efter lunchpromenaden..jag är bättre när jag är utomhus dessutom....men ganska trött ändå så kasnke ska döpa om mitt nick till "Slösport" idag!!  hi.hi.,hi!!

• Boe

Zinfandel,
    Iron Lion Zion känns ju helrätt nu med tanke på Bob Marleys dödsdag (30 år sedan)som firades rejält här i Stockholm på söder i gårSkrattande

• Hönan
    Inanna Li skrev 2011-05-12 09:18:57 följande:
    Hönan och Lenafena - Lycka till med ÄP idag! Hoppas ni värper många fina ägg!
    Hallå där,
    Har nu blivit plockad på 4 ägg, blev inte fler tyvärr Rynkar på näsan Var en annan läkare idag som inte sa mer än han behövde vilket kändes lite tråkigt. Fick samma dos morfin och medicin som förra gången och mår förvånansvärt bra. Sov inte ens på kliniken som jag gjorde förra gången utan kände mig pigg och somnade som en stock i bilen från Uppsala och vaknade upp i Stockholm utan att fatta nåt!

De sade att det är kvaliteten som räknas och det förstår jag men vi fick ju inget t frysen förra gången och hade hoppats på att få så pass många så det kunde ske. Nu är jag mest orolig för att inga av dessa orkar vidare till på lördag. Är ju proffs på att måla faan på väggen o undrar vad som händer om det inte blir nån insättning på lördag som planerat. Känner mig lite tom just nu....
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?