• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Tigermamman72

Hej hittade denna tråd idag. Är 38 och gör mitt först IVF försök. tagit ägglosningsspruta i kväll o har ÄP på måndag. spännande men också overkligt o närvöst. Har bara fyra äggblåsor så hoppas på tur med hade bara en stor och tre små sist och fick därför avbryta. Har ni kunnat arbeta dagen efter ÄP? Har gjort korta metoden denna gång med Menopur.

• turlid70

Enya,det glädjer mig att du mår bättre och ser positivt framåt. Vist ger havet harmoni i kroppen och själen, det är därför vi bor i Norrtälje och vägrar att flytta till Stockholm. Vi har inte långa stränder men vu har skärgården som vi inte kan leva utan har vi bestämt :))

• turlid70
    Lenafena skrev 2011-05-14 18:04:44 följande:
    Tjo allihop! Nu är jag ruvare :)  Två små perfekta sötnosar insatta, två vidare för ytterligare odling och 3 klarade sig inte - men 4 av 7 är inte illa! Kanske kanske får jag två till frysen men det får jag veta i veckan.

Har TD på min sambos födelsedag, får hoppas det blir en bra present Baby 

Kram på er och tack goa ni för att ni tänker på mig! 
    Yes! Grattis dubbelt! Bra planerad med presenten till maken :))
  • turlid70
    Tigermamman72 skrev 2011-05-14 22:16:37 följande:
    Hej hittade denna tråd idag. Är 38 och gör mitt först IVF försök. tagit ägglosningsspruta i kväll o har ÄP på måndag. spännande men också overkligt o närvöst. Har bara fyra äggblåsor så hoppas på tur med hade bara en stor och tre små sist och fick därför avbryta. Har ni kunnat arbeta dagen efter ÄP? Har gjort korta metoden denna gång med Menopur.
    Välkommen! Jag kunde jobba men gjorde inte det. Hade tagit ledigt även dagen efter ET. Lycka till på ÄP på måndag.
  • Lenafena
    Hej och välkommen! För min del så skulle jag kunnat jobba dagen efter, hade inte ont alls, kände bara lite som träningsvärk i magtrakten. Men jag jobbade hemifrån i stället, funkar med mitt jobb. De sa till  mig att om jag har ett aktivt jobb så skulle jag tänka på att vara hemma, annars gick det lika bra att jobba. Lycka till på måndag!
  • Fahlvik
    Välkommen!
    Jag jobbade dagen efter ägplock och mådde bra så fort bedövningen slutade snurra i huvudet, dvs samma dag. Men köra bil bör man nog inte göra samma dag ;o) Hade inte ont alls, varken under ingreppet eller efter.

På insättningsdagen gick jag till kliniken på lunchen (och tillbaka tll jobbet sedan) så det behöver du inte oroa dig för.
  • Zinfandel

För min del har jag inte planerat jobb dagen efter nån av gångerna - om i fall att. Och det har ju varit tur eftersom det har tillstött grejor 2 av gångerna. Dessutom så är jag nog lite annorlunda där som i så mycket annat (!), jag behöver landa lite mentalt i hela den surrealistiska upplevelse det är. Jag lever ett väldigt hektiskt liv annars så för mig är det jätteviktigt att få lugn och ro och fokusera så jag ser till att vara ledig över ÄP/ET+ ca 2 dgr och bara vara..... SkämsSolig 

• Inanna Li

Tigermamman - Välkommen hit och lycka till med ÄP imorgon! Jag var sjukskriven dagen innan ÄP,  ÄP-dagen och dagen efter senast. Men det är väldigt individuellt hur man känner sig. Jag var så svullen och öm i magen dagen före ÄP så därför sjukskrev jag mig redan då.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?