• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-15 14:20:34 följande:
    Tackar! Som jag sagt tidigare så känns utgången väldigt osäker eftersom jag inte har någon erfarenhet av det korta protokollet. Jag känner i kroppen att E2-värdet är högre "än vanligt", hoppas att det är ett gott tecken!

turlid: hur har det gått - har du vågat dig på ett tjuvtest? 
    Hoppas så mycket för en lyckad dag för dig imorgon. Om det är någons så är det absolut din tur att få en bäbä nu. Hur många omgångar ska man behöva ta? det räcker nu, håller tummarna att det blir din sista.

Jo då, det har jag vågat, men jag vågar inte glädjas på resultatet. Det blev 2 streck, ett svagt teststreck men ganska synlig. Idag är det dag 11 efter Pregnyl spruta, så att den troligtvis finns kvar i kroppen, ska testa igen på tisdag och hoppas att strecket blir starkare då. Än lever hoppet dock!
  • slemtorsk i din bralla

oj oj.. jag försöker läsa i kapp lite så man kan vara med i snacket men jag hinner liksom inte *S*

SÅ vitt jag förstått är det äggplock och ruvning på gång både här o där så jag håller tummarna för er alla så knogarna vitnar, jag kanske ska tänka på er i morgon när sticker sönder mina armar i morgon (jag är otroligt svårstucken) så kanske det går lättare *S*

Tragiskt att vara nästan 40 bast och vara rädd för nålar liksom... hur blir det sen? Jag menar tar man inte sprutor under IVF-behandlingen??

• Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-15 15:03:13 följande:
    Hoppas så mycket för en lyckad dag för dig imorgon. Om det är någons så är det absolut din tur att få en bäbä nu. Hur många omgångar ska man behöva ta? det räcker nu, håller tummarna att det blir din sista.

Jo då, det har jag vågat, men jag vågar inte glädjas på resultatet. Det blev 2 streck, ett svagt teststreck men ganska synlig. Idag är det dag 11 efter Pregnyl spruta, så att den troligtvis finns kvar i kroppen, ska testa igen på tisdag och hoppas att strecket blir starkare då. Än lever hoppet dock!
    Men Turlid vilken positiv nyhet! Visst brukar man väl säga att ägglossningssprutan går ur på 10 dagar. Jag tror definitivt att du har en jättegod chans att vara Gravid. Du får skriva igen så fort du testa en gång till om några dagar. Jättespännande!
  • astrae
    Fjällsippan skrev 2011-05-15 14:33:25 följande:
    Hönan: du har redan fått bra svar men vill ändå skicka en stor kram! Som jag har förstått det kan även TSH tas efter behandling och när som i menscykeln? Men jag kan ha fel.
    Hej! Enligt min gyn kan man ta TSH, för det ska jag göra imorrn. Började spruta i påsk och fick ut två fina ägg som blev befruktade men på vägen till kliniken för ET ringde de o sa att vi skulle vända, de hade inte dela sig som de skulle. Jag är fruktansvärt knäckt. Läkaren ringer på torsdag o berättar om hon tycker det är någon ide med nytt försök, så efter sorgen av utebliven ET har nu skräcken för ett negativt besked satt in...  Läser o läser era erfarenheter för att kanske någonstans hitta ett halmstrå! Lycka till allihopa!
  • turlid70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-15 15:05:37 följande:
    oj oj.. jag försöker läsa i kapp lite så man kan vara med i snacket men jag hinner liksom inte *S*

SÅ vitt jag förstått är det äggplock och ruvning på gång både här o där så jag håller tummarna för er alla så knogarna vitnar, jag kanske ska tänka på er i morgon när sticker sönder mina armar i morgon (jag är otroligt svårstucken) så kanske det går lättare *S*

Tragiskt att vara nästan 40 bast och vara rädd för nålar liksom... hur blir det sen? Jag menar tar man inte sprutor under IVF-behandlingen??
    Det går över, man blir en duktig "narkoman" till slut utan assistans dessutom. Har också sprutskräck, får alltid jätte blåmärken i mina armväcken, men känner mig så duktig när jag sätter nålen i magfläsket själv. Man känner sig svimfärdig bara första gången, sen går det över liksom.
  • Lenafena
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-15 15:05:37 följande:
    Välkommen Brallis! och Jodå, här är en till som inte gillar nålar - jag tog dem inte själv utan min sambo fick göra det, och när han inte kunde så tog jag hjälp av en kvällsöppen vårdcentral och en undersköterskekompis. Jag tyckte att processen var stressande nog utan att jag skulle behöva bli stressad för sprutorna. Hoppas det ordnar sig så för dig också - de känns i alla fall ingenting :)

Grattis och lycka till ni som har en stor dag imorgon {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    astrae skrev 2011-05-15 15:18:12 följande:
    Hej! Enligt min gyn kan man ta TSH, för det ska jag göra imorrn. Började spruta i påsk och fick ut två fina ägg som blev befruktade men på vägen till kliniken för ET ringde de o sa att vi skulle vända, de hade inte dela sig som de skulle. Jag är fruktansvärt knäckt. Läkaren ringer på torsdag o berättar om hon tycker det är någon ide med nytt försök, så efter sorgen av utebliven ET har nu skräcken för ett negativt besked satt in...  Läser o läser era erfarenheter för att kanske någonstans hitta ett halmstrå! Lycka till allihopa!
    Astrae, åh vad ledsen jag blir när jag läser vad du skriver. Det är tungt det där när det inte blir ngn ET. Har hänt mig två gånger. Men ge inte upp än!!!
    Läs min presentation med en liknande historia där vi blev avrådda från fortsatta försök på en klinik men fått mycket bättre resultat på en annan.

Om din nuvarande läkare skulle komma med negativa besked så se till att få en second opinion från ngn annan klinik.

Kramar till dig och lycka till med fortsättningen
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-15 15:06:09 följande:
    Men Turlid vilken positiv nyhet! Visst brukar man väl säga att ägglossningssprutan går ur på 10 dagar. Jag tror definitivt att du har en jättegod chans att vara Gravid. Du får skriva igen så fort du testa en gång till om några dagar. Jättespännande!
    På vissa ställen står det 10 dagar på andra 10 ruvdagar, på något ställe stod det att HCG från Pregnyl halveras var 33h, det blir ca 12,5 dagar, så vette katten vad är det som gäller, tror nog mer på det senaste, men tack ändå.

Önskar dig så mycket lycka till imorgon. Hoppas att din äggledare är fin och frisk imorgon och läkaren har bara sett lite fel i fredags. Kommer absolut hålla tummarna allra hårdaste.
  • slemtorsk i din bralla
    turlid70 skrev 2011-05-15 15:28:16 följande:
    På vissa ställen står det 10 dagar på andra 10 ruvdagar, på något ställe stod det att HCG från Pregnyl halveras var 33h, det blir ca 12,5 dagar, så vette katten vad är det som gäller, tror nog mer på det senaste, men tack ändå.

Önskar dig så mycket lycka till imorgon. Hoppas att din äggledare är fin och frisk imorgon och läkaren har bara sett lite fel i fredags. Kommer absolut hålla tummarna allra hårdaste.
    håller tummarna för dig då också i veckan så får jag annat att tänka på ha ha
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-15 15:28:16 följande:
    Tack Turlid {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?