• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

slemtorsk i din bralla skrev 2011-07-01 13:05:28 följande:
    nu får ni hjälpa mig.. när jag väntade sonen.. det var 7 år sedan så mådde jag aldrig illa.. inte det minsta lilla..mer än en gång vid 12 veckor ungefär....

Illamående...ni som varit gravida...har det alltid kommit på morgonen? Man hör ju ständigt om "morning sickness". Nu har jag en väninna som spydde istort sett dygnet runt med alla sina tre och fick ligga på sjukhus 7 av 9 månader men det är ju extremt...

Ett EXTREMT illamående kom över mig nyss... vi snackar inte om "lite lätt" utan jag hulkade nästan....KAN ju vara något annat men jag vet ju vad jag VILL att det är ....Men..får man det så här tidigt...2-7 dagar före BIM... mitt på dagen????
    ha,ha,ha japp det får man för jag höll på att hulka när jag plockade maskrosor stående på kvällen cd 24...hade ju testet cd22 ...så bit ihop och testa om ett par dgr...men sedan mådde jag som sagt inte dåligt eller så mer men var extremt yr och så innan test..
  • Snösport

rättelse..hade testat negativt cd 22 men positivt cd 28 ...såg verkligen den hulkningen som ett jättetecken för min del jag som ändå mår illa innan mens och innan ÄL så det är ju inte så lätt att känna sej gravid men den hulkningen var inte så likt ngt jag varit med om om det inte funnits en bra anledning .

Hoppas!!

• Snösport

Slemmis: ska bli spännande i nästa vecka att höra hur det blev eller inte blev Förvånad

Halsbränna, bra luktsinne mm..tyckte det var så kul för fick ju frågor om det av svärmor när jag var gravid och jag var typ torr i halsen hela tiden om det nu är halsbränna kasnke och drack så mycket vatten tyckte jag och ändå så kändes det som jag inte fick i mej tillräckligt när jag kissade men sedan blev det bättre..Luktsinne har jag ett så otrloligt bra idag så det nästan är besvärande så det förändrades ju inget på mej.....
    Kul det där med att leta symptom...känns faktiskt så skönt att vila från det i en månad nu och invänta nästa månad    man får den vilan kroppen behöver kanske.

• Snösport

MammaGås: hmm, fasen vad jobbigt att kroppen lever ett eget liv!   ¨

T4 och TSH har h´jag koll på .. och de är bra..lite lågt T4 men inte under gränsen som är 11 eller 12? ... t3 har jag glömt vad det ska ligga på.

jag har TSH 0,92 och det ser jag som jätteperfekt så runt 1 är mycket bra ..IVF kliniken sa perfekt när jag hade det  just innan jag skulle in nu sista gången som då inte blev av

har de kollat alla andra värden eller är det vanligt med läckande bröst efter...låtyer ju lite som du fortfarande har mycket progesteron i omlopp i kroppen? Jag blir ju megahård i magen av progesteron men jag är ganska bra nu....men känner också fast det var i v7 att det kommer ta tid...känner pirr i brösten...drag i höft mm..men det har jag gjort sedan 1 vecka efter missfallet....helknäppt...nu märker man ju inte om man blir gravid igen ju....

Hoppas kroppen kommer tillbaka snart!! kramar!!

• Snösport
    callimero skrev 2011-07-01 18:10:15 följande:
    Jag tog under sprutperioden + ruvartiden, 3 st / dag av dessa:
    www.shopping4net.se/Haelsokost/Foer-maen/Sex-...
    Tack!!  jag hade tänkt köra lite inför IVF men starta så snart det är beställt....3 st / dag..hmmläst att 16 mg vids IVf försök och ev fram till ÄP ...
    Hur hittade du hur du skulle ta dem?  det står att de inte rekommenderas att ta när eller om man vill bli gravid ...hi,hi...
    funderade på att ta dem nu i nästa cykel och som sagt lite osäker på om jag vågar ta under ruvartiden för jag hittar ingenstans ordination på hur folk har tagit dem....utom du nu.

Zin: bra inlägg även om det var långt...min sambo är som din...
    igår sa ahn typ "tycker verkligen du har så snygg kropp och bara är 27 år på riktigt"  hmmm ...vi hade mer problem när vi skulle igång med barnförsöken för han sa mer men du har ju inte fast anställning än och det är väl lugnt vi kan ju hitta på lite kul först vi har ju inte varit ihop så länge och då bott jobbar på olika håll eller veckopendlat första 2 åren men vi försökte och det var svårt så nu e han med även om han inte alltid förstår och mer beter sej som det är han som tagit hormoner och inte jag...hi,hi,hi...nä inte kul när det händer.
  • Snösport

Kalimero:  Skönt att du e stark nu iaf hur det än blir sedan så hoppas jag du blir mamma....det finns säkert en hel drös med män som vill ha en ensam mamma och hoppa in som förebild om ni inte hänger ihop hela vägen.
    Men vilka svåra beslut hit och dit du måste ta själv nu istället för tillsammans, bara att diskutera här om du vill ha medhåll eller frågor så glöm inte det när det tynger ngngång.

KramHjärta.

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-07-02 19:42:35 följande:
    Saknar Innana här Kyss

Snösport: ser fram emot att höra allt om l´Arginin! Kommer mannen din att ta dem också?

Linköping: hoppas sååå du får göra ett försök till!!

Ego: nu har jag på kort tid hört 3 st som fått sena MF eller tom förmodad infertilitet pga de otroligt vanliga Grupp B Steptokocker, jag antar att det är de "analbakterier" utöver VB som Ludmila spanar efter. Men när man läser detta förvånas man ju över att inte alla kliniker tar dessa enkla prover inledningsvis, särskilt ni som emellanåt får UVI. Här ska det kollas GBS!! Den typiskt svenska slutklämmen: antibiotika ges inte i förebyggande syfte och det finns risker med att ge antibiotika blabla.....
    själv kan jag tycka det svider lite men har självtestat och det är inte alls UVI så kasnke bara har skavsår får helgen hi,hi,mhi,hi!!!!
    jO ska inköpa L Arginin och ev köra det en gång nu och sedan en gång vid IVF eller bara vid ivf?? 
    Tänkte även köpa  CO Q-10 också... det ska jag börja ta omgående ...eller då i denna veckan

Min sambo har mycket bra resultat på spermierna så jag vet inte om han vill ta tabletterna....har just sagt att vi ska köpa in detta till mej ...får vänta ngt dygn och kolla och säga att det är toppen för simmarna också..men får se..han tar vitaminer iaf och sommar...förra augusti så var hans spermier så fina så läkaren frågade vad han gjort för at få ett så extremt bra resultat...vi vet inte, motión, sol och roligheter trodde vi. >>>>>>Svårt att övertala en som får sådana kommentarer att behöva ta ngt alls....han e 36 år i höst så ingen ålder heller

Min cykel kasnke är lite knas denna gången för jag verkar ha PMS...hoppas ju på graviditet men fick juinte riktig ÄL och tog en sådan där salva en dag av de 6-7 dgr som jag hade stegring nu innan-i och efter ÄL, men fick ju aldrig maximal ÄL...så hoppas på mirakel men nu känns det verkligen som stark PMS...för tidigt men så kanske det är efter missfall i vår ålder kanske.

Linköping: japp hoppas verkligen din gyn lyckas övertala ngn klinik nu!!

Kalimero: tack,tack
  • Snösport

AnnaLinn: klart du ska hänga här, vi stöttar dej alla har ju sina downs i IVF bubblan men här känns det som vi läser på  , läser på och delar och diskuterar alltdi bra med en röst/åsikt till!

• Snösport
    callimero skrev 2011-07-04 08:20:51 följande:
    I övrigt håller jag med Syskon nu till fulla. Bubblor skall intas i champagneform!

Välkommen AnnaLinn, ruvartiden är en nervpress. Håller tummarna!
    Syskon nu: håller med Kalimero: Champange!!
    ok, jag dricker inte just nu men jag älskar champange och brukar om det är mindre fest/middag ta fina champangen först och om det är nyår ta den billigare mousserande vinet vid klockslaget då jag ändå är lite snurrig i bollen och smaklökarna redan fått överdos av kvällens mat och dryck ..hi,hi,hi!   Jo jag är ju smålänning så vill ju få ut det mesta av det jag betalar för ..hi,hi,hi!
  • Snösport

Lenafena: min man får ju också prestationsångerst om man snackar om ÄL och tid för mycket men han behöver ju inte se det?  Jag snackar om resultatet men ändå inte övermycket, nämner det....ni får dessvärre höra mer hi,hi,hi!!
    Skrattande
    Jag har ÄL monitor vilket är smidigt tycker jag...jag vaknar oftast tidigast och går ut och gör mitt ältest...--jag påminner honom om vi inte älskat på ett tag att han får förbereda nu inom ett par dgr .(åker jag bort mm så måste jag ju informera om när spermierna ska vara fräscha ) sedan har vi det...han vet men ändå inte exakt..nu ikväll eller imorgon typ eller imorgon och om 2-3 dgr igen typ..då får han vara mer på än jag liksom fast ändå rätt dag.  Bättre jag är på de andra dagarna när det inte är så pressat har vi märkt.   

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?