• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-07-08 12:02:49 följande:
    Intressant och oerhört frustrerande att man bor i fel län. Hade sparat 34.000:- x 3 isåfall. Skrikandes
    Lena fena: bra att den kom fram , synd man måste vara medlem på aftonbladet för att jkommentera hur bra det var att de  publiceras.
    Norrbotten 37 år och man får bara 1 st IVF ..... men har ju upptäckt i början av min utredning ett väldigt motstånd till äldre kvinnor som vill bli förälder.

Kalimero:
    Jo man hade ju sparat endel pengar om man fått 3 st försök gratis av alla.
    ja,ja,,..för oss kostar ju akupunktur , vitaminer mm kiropraktor en hel del också.
  • Snösport

zinfandeln: Tror jag ska flytta till Värmland  nuhi,hi,hi..har ju bostad där om jag vill ha,ha.hi.hi,hgoho!
    jo jag är trött.

NU tar jag semester!!!!!! SoligSolig

• Snösport

Spears: men vad skönt att ha gjort NUPP nu bra resultat!!!

Kalimero: japp vi är här med tummar och tår knutna Drömmer

Maryhe: japp nu kan du fokusera och samla energi istället för att spilla det på dem!

• Snösport

fasen vad jag sitter och läser på ---alla säger olika om L-arginin så det är väl bara att bestämma sej dos, hur länge mm ..men är ju sent ute så det blir ju inte så länge som det står att det tar för att hjälpa maximalt..men jag vill testa så då gör jag det!

Nä nu ska jag sova! ...jo här är ljust som en halvmulen sommardag ...dvs det är jätteljust Solig

• Snösport

Skytten: ja det låter ju inte så kul...jo jag är vaken nu också

Jo jag har en kille som jag får smyga på det där med Äl lite för han får typ prestationsångerst och får helt enkelt inte utlösning om han tänker på det...annars får han det nästan för lätt ... vilket fall så ser han ju när jag har mens men sedan bruka jag inte göra så stor affär av det om han inte kommenterar mitt humör som ibland avslöjas vid ÄL också..så antingen tar du initiativ eller flörtar mm så han tar det ...just lite innan Äl ..3 dgr senare är det visst Äl  och...så var det gjort utan att han visste hur med han var på de noterna.    Min sambo förstår att jag gör så men han verkar gilla det och då slippa pressen....   nu är ju jag inte nervös alls och jag är morgonpiggare och kvällspiggare så jag kan utan att han märker det kolla ÄL-monitorn  ...låtsas som ingenting och sedan på kvällen ...men ibland frågar han och då kan man ju formulera sej som ja inom  3 dgr bör vi ju ha det lite mysigt tycker mätaren...vi har liksom inte alltid samlag just på ÄL maximala dag .  

nattinatt

• Snösport
    AnnaLinn skrev 2011-07-10 00:48:23 följande:

Hej allaGlad ! Har haft lite folk här i helgen och man kan ju ha trevligt utan vin :)

Snösport: Läste ditt inlägg... vad tråkigt med minuset... dock bra att du ändå kan njuta av den fina sommaren. Segling och grill är ju en skön kombination. Kämpa på!   

Kalimero: Stort lycka till !!  Vill gärna höra mer !!

Sov gott alla kämpar !!

Hmm, tack tack ändå är jag väl inte den som bygger upp hela mitt liv på vad det står på testet varje månad  trots att det kanske är troligt i min ålder ?? så när du skriver så blir jag mer förvånad över att man kommenterar det .....men givetvis håller jag megakoll för att bli gravid varje månad sedan evigheter.

Mina bröst förändrades väldigt lite när jag var gravid men dock liten förändring i bröstvårtsgården och den är ju kvar så det lurar ju en säkert fler ggr Förvånad 
    Nästa gång annars näst nästa gång annars näst nästa nästa gång ...osv så tänker jag och som Zinfandeln sa en gång: fantastiskt att man fortfarande tror så mycket varje gång!

Jag tror inte det är sunt att vid var 26 eller 30:e dag deppa ihop för ett minus så därför bygger jag upp förväntningarna lagom runt mej  typ här på nätet för jag tar som sagt inte sådana här kommentarer så fint som de är menade...jag blir sådär irriterad  på ngt sätt att det är ju givet att det kan bli minus.   Annars hade jag nog skrivit in mej i sänghalmsligan men gillar när jag inte har förväntningarna på mej på just graviditet. Solig
  • Snösport

Lumix: HÄÄRLIGT!! GRATTIS!!

Kalimero: Du kasnke inte ha dator eller surfmobil men hoppas det går kanon imorgon"!!!! 

• Snösport

Tar lite semester, hoppas jag kan hålla mej borta från datorn.

Lycka till i sommar!!! Solig

• Snösport
    turlid70 skrev 2011-07-11 09:08:18 följande:
    Idag ska vi på inskrivning till BM. Hoppas att hon kan känna och lyssna på bebisen, det kan man redan har jag läst. Ska lämna alla blodprover för KUB mm samt urinprov för UVI och gravtest. Känner mig totalt ogravid just nú igen, fast har haft trevliga dagar med mycket känningar under helgen, även illamående, inte så starkt men ganska obehagligt. Är i v11+3 idag, sista spökvecka alltså.
    Oj, bara ett inlägg.
    När jag  ringde Umeå och frågade om KUB och NUPP (eftersom norrbotten inte gör dessa alls) så sa hon att vi brukar vilja att du har gått över 12 veckor för vi ser tydligast resultat då som är lättare att avläsa rätt.   12+2 tidigast skulle jag gjort detta om det inte blev missfall..   
    Men man kanske lämnar blodproven innan detta datum förståss? 

Hoppas det går kanonbra Turild..har du kommit så här långt så ska det gå bra!
  • Snösport

kalimero: Underbart!!! 
    Nu får du ruva för jag tror de möttes där inne idag, ska tänka på dej!!

Solig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?