• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lenafena: Jag slutar med dem omedelbart, så skönt att slippa! Och som ett brev på posten kom just spottings, skönt att kroppen redan verkar vara i fas åtminstone. Alltid nåt att glädjas åt haha!!

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-05-28 08:32:18 följande:
    Åh, Zinfandel, känner så med dig nu. Jag har haft ruvningar där jag verkligen har fått minuset slängt i ansiktet då jag också trott på plus. Det är hemskt! Så ledsen för din skull. Tack för att du sparar en gnutta hopp för mig. 
    Tack vännen men det är faktiskt inte så farligt, kanske börjar bli luttrad..?! Haha, fy så bittert Flört Jag kan inte rå på naturen, jag har gjort vad jag har kunnat. Och med ett galopperande immunförsvar så är det inte så mycket att göra. Nu ska jag göra mig en latte Tungan ute Inte lönt att gråta över spilld mjölk, livet går ju vidare! Och vi har ju fler chanser Kyss
  • Zinfandel

Hej igen vänner och tack för alla fina ord idag!

Nu har vi varit ute och kört i det böljande skånska landskapet bland gyllegula rapsfält, gnistande hav och nyskördad sparris Tungan ute Fått terapi genom gräsklippning och nu intagit ett glas vin... Livet är allt bra ändå Solig

Underverket: jag tar bidrottninggelé (jag tog dubbel dos en månad men då kom ÄL redan på CD 9)  mellan behandlingarna och börjat idag redan, har ju ÄL om 2 veckor hehe Skrattande. Dessutom tar jag rosenrot, D-vitamin och äter mandlar (E-vitamin). Sen tar jag B12 också, viktigt!! Oups, glömde ju Omega 3, måste jag börja med idag igen! Just call me Pillertrillaren Flört

• Zinfandel

Tack Inanna! Ja, det kändes faktiskt bra denna gång så det var lite förvånande... Men, men, bara att köra på igen! Det blir sånt antiklimax, man satsar i 4 veckor (efter uppladdning) med sprutor, VUL, äggplock, återföring, förhoppningar, väntan, värk och en saftig räkning - för att bara få ett fult streck, det blir ju liksom skrattretande...! Men här ger vi inte upp, jag har knappt varit ledsen ens, det har nog mest bara känts som ironi på hög nivå Flört Men vet du vad, vi kommer att lyckas Skrattande 

• Zinfandel
    kattenizze skrev 2011-05-28 19:59:53 följande:
    Zin: det där skånelandskapet lät heeeeelt underbart! Det finns verkligen glädjeämnen i livet trots uppförsbackar ibland.
    Ja, visst är det! Man får se det stora i det lilla men detta landskap är mäktigt Solig
  • Zinfandel

Rowana: grattis till ruvarskap Flört

Linköping: Har varit på väg att skriva til dig flera dagar nu. Sluta med socker & stärkelse, det brukar vara lösningen, enkelt, snabbt, effektivt och framförallt ska du äta mat, inte pulver. Det är inget fel på mat, du ska äta mat. Och du ska äta dig mätt. Man blir inte mätt på grönsaker, man blir mätt av fett och då äter man mindre kolhydrater. Ät hur mycket du vill av fisk, kött, chark, ägg, skaldjur, grönsaker, såser och ost men plocka bort godis, kakor, läsk, glass, bröd och pasta. Om du ändå vill ha lite stärkelse så kan du äta lite potatis/couscous/ris men för bästa effekt, ta bort det också. Det är lika gott att göra mos av grönsaker, gratänger och omeletter utan stärkelseprodukter. Det är bara en vana/ovana som ska brytas.Ta bort allt light och ät riktig mat.  Men glöm för guds skull inte att äta mat och att äta dig mätt! Du kommer at klara det! /Kostrådgivaren

Till er andra som kämpar så vill jag påminna om
    http://illvet.se/anders-enevold-christensen/reglering-av-hormoner

Buzans: 2 ggr har inte min mens kommit förrän jag slutat med proggisar, en gång på BIM och denna gång på TD.

• Zinfandel

Turild: Omega 3 behöver du inte om du äter fisk 2-3 ggr/vecka. Omega 3 kan även sänka immunförsvaret och därför behöver du inte ta tillskott när du är gravid (men väl innan för oss som som behöver dämpa det) om du får i dig det naturligt via tex fisk. Och tvärtom behöver du d-vitamin för att kunna ta upp kalciumet. Det är alltid omtvistat om vuxna behöver tillsätta kalcium, men gravida bör få i sig ca 1500 mg per dag.

• Zinfandel

Grattis på födelsedagen Fjällis och grattis alla mammor på Mors Dag och till alla oss som är det nästa år!! Hjärta

• Zinfandel

Har just fått info från väldigt säker källa att Victoria & Daniel gör IVF, de frös ner spermier före hans njurtransplantation. Fy fasen säger jag att vara i deras sits, med alla ögon på sig, när det står i alla tidningar att nu är hon nog gravid, att mer eller mindre varje dag stå och le inför alla kameror och vara glad och samtidigt gå igenom denna känslomässiga berg-o-dal-bana. Och ha den pressen på sig att nu "måste" det snart levereras. Kan tänka mig att där funkar inte riktigt adoptionstanken... Än i alla fall. Huuu vad jag lider med dem. Snacka om att man då ändå har en fördelaktig situation...! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?