• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed, tänker på dig i dag och hoppas allt ser fint ut!

Linköping och Anemon, hur har det gått i Aten?

Katt12, hur går det? Jag känner precis igen det där med nattsvettning vid mens, det har jag med. De första månaderna med DHEA försvann det dock intressant nog, men nu hade jag det denna gång. Jag har fått min mens och glömde tom att jag skulle testa idag på klinikens TD eftersom jag ju sedan många dagar nu ändå vetat att det är kört. Hur har det gått för dig?

susmar, fint att du börjar kunna tänka framåt igen!

Hemulen, bra tänkt, försök låta bli googlandet!

Nattfjäril hur går det?

Hur är det med er andra?

• Vi 5
    ***VÄNTAR  PÅ NYTT FÖRSÖK***    
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök 
    Cathy, 38 år, Stockholm 
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5 
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET 
    Sushi, 42 år. IVF 6 
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea TurinYpke/Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska 
    Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 
    Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6 
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september 
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2 
    Tuvalina, 41, Ska ev göra crash IVF i slutet på oktober. IVF 4. Om det inte blir så blir det vanligt IVF.
    Susmar, 40, ICSI 1-2 testad minus, ICSI 3-4 kom ej till ET

***SÄNGHALMSLIGAN*** 
    Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***
    Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8
    Bengalen 39 år: 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3 IVF/japanen på CFC varav 1 ET, ny japan med sprutstart 29/9  

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept. 
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL TD 24/9
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 2 IVF,  negativt. 3 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. TD 3/10

***GRAVIDA*** 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 40 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF 17/2-13 
    Ania Kasia 38 år, Uppsala, RPC. Första IVF, första FET med blasto. TD 8/9 VUL 27/9 BF ca 8 maj 2013
    Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. VUL 9/10. BF ca 15 maj 2013
    Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 3 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). BF ca 2 juni

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) 
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
    Kattenizze/Raffebo,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS. 
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden. 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012 
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7 
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125

• Vi 5

An onym, som jag förstått det så spelar det mindre roll om embryot har varit fryst och har uppnätt "rätt" delning från början och först därefter tappat en cell. När det gäller embryon som inte är frysta utan sätts tillbaka direkt (ET) spelar det däremot stor roll om det delat sig för långsamt, för fort eller lagom. Jag har tidigare klistrat in statisitk för chanserna till graviditet beroende på delningstakt. Det verkar däremot inte spela någon roll för chanserna att barnet är friskt, bara att det inte fortsätter utvecklas. De påstrå också att det inte ska vara ökad risk för mf om det bara fäst, men det undrar jag om de har belägg för. (Tänker att även om det fäster kanske programmeringen inte är perfekt och det slutar utvecklas rätt tidigt i graviditeten och därmed blir mf, men som sagt läkarna har iaf till mig hävdat att om det väl fäst ska inte risken för mf öka).

Sunseed, stort grattis till att allt såg fint ut!

Anne, tack!

• Vi 5

Håller på att fundera på hur jag ska tänka OM vi skulle göra ett till sista försök. Olika alternativ dyker upp, har ju haft samma hemortsgyn och provat två olika kliniker. Hemortsgyn är restriktiv med allt och gillar inte nya saker eller så. Hon har dock samarbete med Falun som väl verkar vara mer öppna för annat. Jag skulle tex eg vilja kolla hormonnivåer, med tanke på DHEA, skulle också vilja få mer input om TSH som ju har varierat lite. Kanske är det lättare om jag väljer Falun att få henne att kolla sådant. Men långtidsodling är nog inget för mig med tanke på att mina embryon verkar så kaputta, odlar de alltid minst 3 dygn?
    Funderar också på att försöka hitta helt annan hemortsgyn/klinik för att få lite annan input. Tror inte jag får gå på vårt landstingsklinik dock, de skriver iaf att kvinnan måste vara under 38 på sin hemsida och de har inte så jättebra rykte, så då blir det en annan stad och då är det ju krångligare. Någon som har någon tanke om detta... 

• Vi 5

Sunseed, tack för input, det låter fint att det anpassas efter resultatet.

Mammagås, tack för att du kom in och tog dig tid att svara. Låter ju bra om de även kan skriva ut recept direkt. Min hemgyn är inte så lättövertalbar. Tror inte jag kommer ifrån henne.

Känns lite motigt om vi bestämmer nytt försök att gå t henne igen. Jag sa förra gången att det var sista försöket och hon tyckte det var bra så det skulle kännas svårt faktiskt.

• Vi 5

jeanette och Lillan hur går det för er? Håller tummarna för påfyllning av plus i tråden

callimero, intressant att du gjort priming, hoppas nu mensen kommer i lagom tid!

Bengalen, hoppas det gick bra för dig i torsdags!?

Sunseed är fortfarande lika glad för din skull!

Hemulen och minst lika glad för din skull så klart!

MsBoring tänker på dig och hoppas det går fint!

Zin, snygg sida! Har nu en fundering, det står i fliken om kosttillskott om myo-inositol at det sänker DHEA nivån med 49%. Jag äter ju DHEA sedan 5 månader nu och hade tänkt komplettera med Inofolic och Inofolic plus som ju innehåller myo-inositol, men det verkar ju i så fall inte så bra att kombinera just dessa två. Jag undrar nu om du eller någon annan har några tankar om det? Hur skulle detta funka? Finns studier där man kombinerar DHEA och Inofolic?
    Det verkar ju som att det finns anledning att tro att både melatonin och inositol skulle vara verksamt, så en variant för mig skulle ju vara att bara lägga till melatonin till min DHEA.

• Vi 5

jeanette, åh nej så tråkigt! Säger som Hemulen att det är så knäckande varje gång

tjorven åh så fint att höra att allt är bra med er och Alicia! Stort grattis!

Bengalen, låter inte så skönt men skönt att ha det gjort och att äntligen ha cystan borta.

MsBoring, är det pga cysta alltså som de vill vänta? trist att behöva fortsätta spreja men bra ändå att de kollar! Håller tummarna för dig!

• Vi 5

Hej på er alla, det var länge sedan jag kikade in här men jag tänkte uppdatera mig lite om hur ni har det

Mamma gås varmt grattis till er son!

Nu syskon, åh vad roligt att se dig och skönt att höra att ni mår bra och formar er efter livet och att du kan njuta av man och dotter! .   

Bengalen, jag tänker ofta på dig och undrar hur det går!? 

Rudbeckia, åh hoppas på en lite stark överlevare nu!

Ypke, du låter så lugn och samlad nu tycker jag, jag önskar dig varmt lycka till med ÄD och hoppas få uppdatering från dig framöver!

Zin, hoppas på uppdatering från dig med! Härligt med bra värden!

Hemulen dig ser jag ju i andra trådar, men önskar dig all lycka här med!    

Turlig, spännande med syskonförsök för er!

Underverket, så det blev fler försök, jag förstår dig verkligen, det är så svårt att låta bli att fortsätta hoppas. Jag önskar all lycka till med detta försök!   

snorpan, så fint med så bra AMH, jag håller tummarna för detta försök för er! 

Här har jag glada nyheter. Vi skulle göra vårt 4e och sista IVF i januari var det tänkt. Jag är nu 41,5 år och nu i december blev jag gravid på egen hand. Det slutade dock med mf redan v6. MEN märkligt nog blev jag gravid direkt i cykeln efter även det på egen hand. Nu är jag i v6+5 och känner mig försiktigt optimistisk. Jag mår nämligen denna gång superilla, det har jag inte gjort vid något av mina missfall. Men det kan förstås gå fel när som helst, så jag går förstås runt och är livrädd för mf hela tiden.  Det jag iaf kan tänka är att hittills verkar det iaf gå bra. Jag tror i mitt fall verkligen att det beror på DHEA som jag ätit sedan i juni. Att bli gravid två gånger på raken efter nästan 3 års försök med bara ett mf efter första IVFet som resultat tycker jag tyder på det. Så jag är glad och orolig på samma gång och mest av allt mår jag så bedrövligt illa, vilket jag är enormt tacksam för!    

Vinkar till er alla!            

• Vi 5

Sunseed, mitt inlägg till dig försvann visst när jag kopierade. Jag vill säga att jag ofta tänker på dig och jag följer din blogg varje vecka. Du har verkligen verkligen fått kämpa med många motgångar, och jag beundrar din kämpaglöd, och förstår att det verkligen är tufft! Många lycka till kramar från mig!

• Vi 5

Åh tack vad gulliga ni är, jag blir alldeles rörd!

Fjällsippan, åh jag trodde inte du läste här alls längre! Så glad jag blev av att se dig! Men jag förstår att du inte landat i livet efter alla behandlingar än. Det tror jag vi alla kommer att få kämpa med mer eller mindre och med lite olika fokus beroende på om vi nått vårt mål eller inte. Jag hoppas förstås på att mirakel ska ske, men om det inte gör det så hoppas jag att du kommer att känna att du har gjort allt du kan och att livet blir så bra det bara kan bli Hjärta

Sunseed, ja jag förstod att du känner dig mer levande och mer lycklig än på länge och jag unnar dig det SÅ mycket.  Jag har känt igen mycket av dina beskrivningar om de smärtor och besvär du haft under graviditeten och även innan och verkligen lidit med dig. Men nu när det kommit till lungproppar med så ligger jag i lä Skämt åsido så är det ju verkligen jätteläskigt och märkligt att de inte såg det tidigare. Och jag är verkligen glad att du kan känna lyckan och att du mår bättre än på länge! Nu är det inte så långt kvar till ni får träffa lillplupp, håll ut!  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?