• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-16 18:52:50 följande:
    Jag tar inte Fragmin men än så länge är jag helnöjd med resten!
    Okej, då kom jag ihåg fel. Skönt att du är nöjd, det låter ju ypperligt med extra Ovitrelle, tycker jag *avis* .
    turlid70 skrev 2011-05-16 20:26:30 följande:
    Jag stoppar i mig 1/4 albyl minor varje dag bla alla andra underbara vitaminer. Hur länge ska man fortsätta med den förresten?
    I Falun brukade jag få Trombyl i 14 dagar. Med andra ord, inte ens fram till testdagen. Men det funkade bra och räckte när jag väntade sonen.
  • Zinfandel
    Mia69 skrev 2011-05-16 19:33:14 följande:
    Igång med sprutandet i lördags till Saade. Kan ju inte frångå trådens tradition...Glad
    Vad var det jag Saade..?! Flört
  • Fahlvik
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-16 10:49:09 följande:
    så.. då har man varit o lämnat blod då... en underlig känsla att kliva in på reproduktionsenheten.. o ensam dessutom.. var riktigt tungt. Sa till sambon att "nääe du behöver inte följa med" han har jäääättemycket på jobbet nu och jag trodde i min enfald att jag skulle till ett "vanligt" lab o lämna prov.....

Jag var helt skakig och tårögd o kände mig sååå misslyckad som mår så dåligt för att lämna blod....men fick en medlidsam blick av en man i paret intill och sköterskan var sååå underbar.

Så nu är det gjort iaf...sen ville de visst att mannen också skulle lämna blod..jag funderade en del på det där varför det var så viktigt att JAG lämnade i förväg men inte han, sköterskan propsade på att han masar sig dit samma dag han lämnar sitt spermaprov så de får sticka lite i honom också ha !
    Vad tråkigt att KBT inte fungerade för dig... Trodde inte på det egentligen men fick tack o lov bevisat motsatsen.
    Verkligen modigt av dig att ge dig in på detta med sprutfobi och allt! Prova "anspänningsknepet" i alla fall, det hjälper mot yrseln och illamåendet i samband med provtagning och sprutor.
    Lycka till med allt!
  • Zinfandel
    Fruttan: Kroppen sänker immunförsvaret i samband med graviditet, helt enkelt för att inte stöta bort embryot, därför kan man mycket väl få feber och tom influensa, förkylning osv. Positivt alltså! Det är det problemet vi med autoimmuna sjukdomar har, att kroppen stöter bort allt främmande och håller oss superfriska...

Välkommen Rosse!

Fjällis: sorry, jag kunde ju ha sagt att jag tar Trombyl, som är same same Skrattande 

Turild; fram till v 36 eller tom hela graviditeten är vanlig eftersom det kan förebygga blodproppar som är en liten förhöjd risk under grav.
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-16 20:12:44 följande:
    Fjällis, grattis till dina ägg, tycker låter bra med 7! Thomas på CvL sa till mig att alla blåsor över 10mm kan innehålla mogna ägg, so don't worry vännen, full befruktning gäller det imorgon!

Enya, det är så underbart att höra om din snabbt tillfriskande äggledare Glad. Ja, det måste vara vårt positiva mantra, vad kan det annars vara. Lycka till med ÄL-spruta ikväll!
    Åh vad bra att läsa om att alla över 10mm kan innehålla mogna ägg. ÄR alltid lite orolig över att jag har så få blåsor. Men med 20, 18 och 5*14 mm borde det ju bli ngt fint ägg hoppas jag.

Jag äggledaren repade sig snabbt över helgen, helt klart påhejade av er alla här.

Nu ska jag ta ÄL-sprutan!
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-16 20:51:52 följande:
    Turild; fram till v 36 eller tom hela graviditeten är vanlig eftersom det kan förebygga blodproppar som är en liten förhöjd risk under grav.
    Jaha, men oj tack Zinfandel, räddaren i nöden, det ska jag absolut göra.
  • Enya70
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5 
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, ÄP 18/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst. 
  • turlid70

Nu måste jag lägga mig, ska inte trötta ut kroppen med sömnlöshet, verkar onödigt. God natt!

• Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-16 21:05:00 följande:
    Nu måste jag lägga mig, ska inte trötta ut kroppen med sömnlöshet, verkar onödigt. God natt!
    Natti och lycka till med test imorgon Solig
  • Zinfandel

Chichisita, vår vän, hur är det...?! Skäms Kan du inte ge dig till känna en liten, liten aning så att vi får ett litet livstecken från dig...? Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?