oceanney skrev 2011-09-02 22:22:03 följande:
Eftersom vi nu återvänder till en specifik stad i Frankrike där nu alla i vår bekantskapskrets vet att vi åkte för att göra IVF:en så vet numera hela universum att vi ska göra en FET. Det hade bara känts larvigt att säga att vi ska på "semester" just dit eller ljuga men det känns samtidigt konstigt att nu tom avlägsna bekanta vet om det och hejar på. Jag har nogsamt förklarat hur låga oddsen per försök är så att inte någon tror något annat, men ändå. Det blir en lite märklig situation med det här resandet. Gud vad skönt det vore att göra en sån här grej på hemmaplan, ifred och i all tysthet!
Förstår precis. Vi har samma situation i och med att vi bor i Uppsala och gör IVF på CFC i Köpenhamn. Vi bor under tiden hos mina föräldrar i Helsingborg. Men gissa om alla direkt förstår vad vi ska göra när vi plötsligt jobbar på distans från Helsingborg en vecka. Jag har några förtrogna på jobbet som jag pratar med men det är faktiskt lite jobbigt när alla som någonsin fått veta om ngt IVF vi gjort direkt vet vad som är på G när vi piper iväg.
Jag och min man jobbar dessutom på samma jobb men som tur är har vi en superbra chef som inte har några invändningar när vi försvinner iväg veckovis upprepade ggr. Lite jobbigt dock när alla vet precis runt testdags för alla frågar ju så nyfiket hur det gått...