-
Fyller också år i september fast den 25:e . Bra månad det där...Zinfandel skrev 2011-08-28 13:13:30 följande:Puhhh ja några futtiga veckor till (typ exakt 1 månad till idag )..... Tack för länken!!
-
Super bra resultat Skytten! Välkommen i ruvarliganSkytten skrev 2011-08-28 15:19:22 följande:Men blir man lycklig när man kommer hem från sitt ET och hittar alla era fina lyckönskningar?! Jaaaa, det blir jag!
Det gick jättebra! Käre Oddvar var så nöjd och sa att det var riktigt bra resultat på ett första försök. Ett inuti mig! Och tre till frysen! Och alla delade sig toppenfint och blev fyrcelliga.
Fyra ägg blev det skrutt av men de här fyra var tydligen tiptopp!
Jag fick se ägget (heter det ägg nu eller ska man säga embryo?) på skärmen, så fint så och tre minuter senare var det på plats. Och sen sa Oddvar: nu är det inget du kan göra för att det ska lyckas eller misslyckas, nu är det upp till naturen.
Jag frågade varför jag fortfarande känner mig så stor i magen och liksom har svårt att andas. Då log han bara och sa att det var så bra så. Precis så vill de att kroppen ska bete sig. Och när jag berättade om värk i magen och ömma bröst log han ännu bredare. Jag stoppade ju i mig två alvedon på förmiddagen för det värkte så, trodde att det var efter ÄP. Det kanske var dumt det...
Men vilken dag det var innan vi kom till Uppsala. Vi var på fotbollscup med sonen och jag skulle ta tåget från Upplands Väsby till Uppsala. Jag tar taxi dit och när jag står på perrongen säger de att tåget är inställt! Panik! Jag får ringa sambon som får lämna laget tio minuter innan match och köra mig till Uppsala. Väl i Uppsala kör vi fel så jag kommer fem minuter försent. Sambon kastar av mig, typ, och åker tillbaka till nästa match.
Jaja, lite drama gör ju dagen extra spännande.
Tack för att ni höll tummarna och tänkte på mig!!! Nu ruvar jag. Sjukt. -
Jag håller med dig Zin om din teori. Så verkar det funka för mig i alla fall. Ungefär samma slutresultat 3 fina embryon och inget i frysen på 6, 9 och 11 plockade ägg.Zinfandel skrev 2011-08-29 16:05:26 följande:Haha, nä, kommer aldrig på fråga.. No, no and no
Katte: min egen åsikt är att många äggblåsor är lite överreklammerat, det är ju innehållet som är det viktigaste men jag tror att många tänker statistiskt istället för kvalitativt, att finns det många så är sannolikheten större att det finns fler bra men jag tror tyvärr inte riktigt på det resonemanget. Jag är ganska övertygad om att skulle vi slå ihop alla som får jättemånga äggblåsor här med alla som får färre så har alla i slutänden lika många bra ägg... Men man har eventuellt fler att välja mellan om man har fler äggblåsor men det är inte säkert. Jag personligen hoppas aldrig på fler än 10 blåsor eftersom de oftast är just mest uppblåsta/tomma/övermogna. Men som sagt, det är min egen lilla teori! -
Oj, vad det händer grejer här och ruvarlistan fylls på hela tiden. Härligt!
Nu har jag två frågor till er alla
Jag har förmodligen fått en släng av svamp efter allt meckande därnere (ÄP i onsdags och ET i fredags).
Har inte hänt i samband med IVF tidigare men ett fåtal andra gånger. Svider så jag håller på att bli tooooooookig .
Ringde CFC i lördags och frågade om jag får ta Pevaryl som är ok att ta om man är gravid men fick svaret att jag skulle vänta 4-5 dagar till ägget fäst för att Pevarylen inte ska störa progesteronet.
Borde ju ha frågat om man inte kan ta proggisarna i ändtarmen och pevarylen i slidan men pevarylen kanske stör ändå. Misstänker att CFC kanske inte tänker på den lösningen då alla deras patienter verkar ta Crinone och den kan man väl inte ta någon annanstans? Ngn av er som har ngn erfarenhet av detta. Borde ringa CFC igen och fråga...
Fråga två: Imorse, alltså RD3, när jag var på toa så kom det en liten aning rött blod på pappret. Har inte kommit tidigare dagar och inte senare idag heller? Blev lite orolig att jag blöder av Trombylen jag äter. Eller kan det vara en tidig nidblödning? Känns lite tidigt och jag märkte ingen sådan förra sommaren när jag blev gravid. Vågar jag fortsätta ta Trombyl tro? -
Tack Mia och Zin för kloka svar - ska ringa CFC igen
Blir galen av detta sviiiiiiid -
Åh Mia stort tack! Då känns det lugnare.Mia69 skrev 2011-08-29 16:55:02 följande:Enya: Enligt FASS verkar progesteron och pevaryl använda samma "elimineringssystem" men som jag förstår det ökar Pevaryl biotillgängligheten av Progesteron vilket innebär att du i så fall skulle få lite högre koncentration av progesteron och det gör säkert inget. Det finns ju ingen ordentlig FASS-text kring Progesteron eftersom den är apotekstillverkad men på lutinus står det så här:
Effekten på exponering av progesteron från Lutinus vid samtidig användning av andra vaginala produkter har inte utvärderats. Samtidig behandling med Lutinus och andra vaginala produkter (såsom svampmedel) rekommenderas dock inte eftersom detta kan förändra progesteronfrisättningen och absorptionen från vaginaltabletten.
Du kan ju inte ha det så här med svedan! Ring och hör med CFC. Det verkar ju jättesmart med olika administrations-"hål" och så får du lite högre koncentration av progesteron vid inplantationen!
Ringde CFC också nyss och fick prata med en sjuksköterska där. Hon sa att det inte var några problem om jag tar Pevaryl och proggisar på olika ställen. Det kunde de ju ha kläckt ur sig i lördags och besparat mig flera dagars svidande.
Men men nu jäklar ska det bli bättre -
Grattis till 9 ägg! Ta hand om dig nu och vila ordentligt. Det är du väl värd efter äggplocket!mbo skrev 2011-08-29 21:47:26 följande:Ni har sån erfarenhet! :D
Det händer så mkt i denna tråd så jag hinner knappt med. Säger lycka till till er alla var ni än är i behandlingen!
ÄP för oss idag, har legat med ont hela em o kväll. Ska jobba lite imorgon för att fördriva tiden, sedan hoppas jag på ET på onsdag. 9 ägg blev skörden. hoppas något av dem är superduper!
Pgd ska jag lägga på minnet, var gravid en gång, lillan hade triomesi 18. Skulle vara toppen att kunna få veta innan v10. Men får hoppas på plus och frisk bebis. -
Jag tackar oxå för info. Jag tog ju en engångsdos igår och det känns redan bättre (om än inte bra än). Tror man ska vara försiktig och absolut inte ta mer än absolut nödvändigt.kattenizze skrev 2011-08-30 12:15:59 följande:Dallas: Tack för artikeln, jag har fått detta preparat som engångsdos nu under grav. och jag kände mig lite tveksam, men det var ju bara en engångsdos. Artikeln handlar ju om långvarig användning. Hjälpte inte ett skit dock. Jag har också stora problem med svamp, men jag börjar visst alltid mögla under rötmånaden, och sen blir det bättre, hm....Det enda som hjälper mig är lamisil men det får man ju inte ta under gravididtet. Pevaryl o dyl är bara helt värdelöst. Undrar egentligen hur sambandet är mellan svamp - infertilitetsproblem? Så för mig är det bara att stå ut och pudra på. En grej som man bör kolla är om man har diabetes t ex då har man ju lättare att få svamp.
-
Så härligt att höra. Alla glädjehistorier mottages med tacksamhet. Kom plusset på naturlig väg eller gjorde du en ny behandling? Stort stort grattis !!!märtaros skrev 2011-08-31 07:54:48 följande:Hej igen alla tjejer,
jag skrev för några månader sedan efter ett misslyckat FET om lite råd. Ni var så gulliga och hjälpsamma.
Jag var så deppig att jag tänkte i ren självbefarelse drift att nu tar jag en paus från allt som rör ivf osv. CvL var ju sommar stängt ändå. Nu i augusti fick jag äntligen ett plus, mitt första!
Ville bara dela med mig att vi gamla damer visst kan!
Nu hoppas jag att fler plussar i den här tråden, jag läser era inlägg och håller tummarna för alla.
Kram -
Grattis till den fina skörden och till att det gick lika bra med mestadels lokalbedövning.Nu Syskon skrev 2011-08-31 12:39:38 följande:Tack för alla lycka till. Det har gått bra, jag fick ut 7 jämnstora ägg så det ser positivt ut. För första gången på länge blev jag inte sövd utan mest lokalbedövning. Vad kul det var att se vad som händer och hur de suger ut äggen. Det har ju jag liksom missat förut. Enda felet var att jag blev snuvad på dne sköna sömnen efteråt, men det var det värt . Nu skall jag gå och vila lite och ta ikapp den.
Nu håller vi tummarna för bra befruktning!