• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tjorven, åh det va ett bra besked Hjärta Hoppas ni snart får svar på vad din man drabbats av. Tänker på er!

• MissBoring
    Enya, visst var det din pappa som va sjuk också? hur mår han nu, bättre när bäbisen kommit iaf?
  • MissBoring

Vad skönt Enya att det gick bra å är efterbehandling nu första barnbarnet är ju stort! Väntar på att det ska bli till nu om ett par veckor så mamma kan få sitt första med

• MissBoring
    tjorven01 skrev 2012-06-12 10:24:57 följande:
    Tack alla fina för stöd

Min man har fått diagnos av läkern nu
    "Vi vet inte vad som är fel och vi kan tyvärr inte hjälpa dig"

Ja och min tanke var- jaha ska vi börja åka utomlands för att ta reda på detta oxå nu?????

Ja nej som sagt mycket kan de hjälpa en med här i Sverige men oss kan de tydligen ALDRIG hjälpa

Suck nej vi får avvakta ett halvår och hoppas att han inte blir sämre iaf.
    Han har drabbats av svaghet i ena kroppshalvan om jag inte skrivit det förut vilket kan tyda på RIKTIGT läskiga sjukdomar men läkarna här vet inte vad han lider av trots mängder av tester.

Blir man inte trött på sjukvården ibland.

Nåja snart är det semester så vi får hoppas på att avkopplingen kan hjälpa till att hela oss. 

Kram alla fina tjejjer här inne 
    Men fy vad jobbigt!!
    Borelia va det första som slog mig också men det va det ju inte...
    Jag ska kolla med en kompis, han fick jätte konstiga symptom som gjorde att han nästan inte kunde ta sig ur sängen, domningar/försvagningar i både armar och ben, jag ska höra med honom om de kom fram till nått speciellt där... men jag tror faktiskt (utan att dubbelkollat än då) att det va stress som gjorde honom så sjuk!! han va runt till flera läkare och åkte även till Sthlm men, som sagt om jag inte minns fel, så tror jag det läkte ur själv med mycket vila, terapi etc.
    Har din man varit mycket stressad innan det bröt ut??

Usch jag blir så förbannad!! Va då vi kan inte hjälpa dig?? leta mer, ta mer prover gör för fan allt!!
  • MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-06-12 09:47:01 följande:
    Nu har jag bokat in mig på FET på torsdag. Hon på CvL sa att cykeln ofta var förskjuten ca en vecka efter IVF och att bara jag hade äl så var kroppen redo att ta emot ett embryo. Jag har bett dem tina båda mina embryon, det känns lite läskigt särskilt som vi körde hemmaförsök samtidigt. men tänk om inget klarat sig och man inte ens försökt hemma. Men risken för trillingar borde väl vara minimal, jag tror ju knappt på att något ska klara sig...
    Men vad kul Vi4 att du får köra på ett FET iaf, härligt!! LYCKA TILL!!
    tror inte heller trillingrisken är så stor, men hellre tre än ingen Flört
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-06-12 15:57:01 följande:
    Så otrevligt!! Skrikandes Usch, varför måste folk hålla på... Demon

Bra fråga!! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-06-13 13:57:12 följande:

tack för svar och funderingar kring FET och äl, men eg är det jag undrar om den uteblivna tempstegringen kan tyda inte bara på att ett ägg inte släppts utan också på annat som inte stämmer, tex att slemhinnan är för tunn.
    Jag fick nu tag i CvL som sa att det ju kunde vara så och att det kanske vore bra att mäta slemhinnan innan jag åker, (ibland tar de in pat tidigt på morgonen innan de tinar embryona för att kolla slemhinnan) så nu försöker jag få tag i min klinik som inte har telefontid på em, så jag har skickat ett mejl. Har ju ingen aning om hur ofta hon läser mejl, men jag har tidigare fått svar snabbt. Vet inte annars vad jag ska göra riktigt...Känns ju inte bra att åka till Cvl om det nu inte är optimalt... 

Låter väldigt bra att du får kolla slemhinnan. hoppas nu läkaren hinner läsa mailet också!!
  • MissBoring
    Victoria71 skrev 2012-06-13 14:39:34 följande:
    Jag ska förresten antagligen köra nytt försök med start i helgen. Puh.
    men det är väl bra... eller?? med tanke på Puh som kom där efter... hade du velat va "ledig" i sommar??

Jag väntar på den förbenade mensen som ju naturligtvis blev sen eftersom jag körde på med proggisar (trots bättre vetande..) men jag va helt säker på att det tagit sig då det molvärkte från 3 dgr efter äl och typ 7 dagar på rad, om det räcker... men icket va det något ändå så här sitter jag liksom lite med dumstruten nu å väntar... blir inget bra om det sätter igång på fredag för då missar jag första vul.. men men

Var gör ni förösket?? tant börjar tappa minnet Skäms
  • MissBoring

Hej igen, nu behöver jag er hjälp också.
    På eftermiddagen idag så började mensen komma, men bara på pappret när jag varit på toa å nu ikväll på ett trosskydd. Det är ju blod men min tanke är nog att räkna morgondagen som första riktiga blödningsdagen.. alltså så skulle lördag bli dag 3 och första sprutdagen. Vad säger ni om det??
    Har för mig jag läst förut att det ska komma igång ordentligt så man sen är säker på att hinnan blöder ut ordentligt!? Jag ska egentligen göra vul på dag 3 men isf så får det bli på dag 2, ingen här har öppet på lördag...  

• MissBoring

Tack Anne.
    Någon som tänker tvärtom? 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?