• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2012-06-14 14:18:33 följande:

Det blev inget FET, inget av embryona klarade upptiningen. Jag hade kommit nästan fram till Sthlm (ca 2,5 timmars resa från mig) när jag fick beskedet. Det var bara att boka om biljetterna och vända hem. Känner mig helt tom, skulle vilja gråta men det har jag aldrig kunnat, så det funkar ju inte nu heller.

systematiska jag måste planera framåt för att stå ut så nu undrar jag tre saker; 
    1, jag har lite progesteron kvar, ca 7 crinone och tänkte ändå ta dem nu eftersom vi iaf har gjort ett hemmaförsök, skulle ni tagit dem varannan dag? Eller tagit ffa i början? CvL vill inte skriva ut det och inte min hemortsgyn heller?
    2, När det gäller DHEA (Prasterone) ska man göra upphåll i lutealfasen om man gör hemmaförsök (IVF eller FET)? Gissar att man slutar om man blir gravid, men vad gäller tiden innan man vet? Jag tänker att sannolikheten att vi lyckas på egen hand ärminimal, men OM vi skulle lyckas vill jag ju inte riskera något, men samtidigt vill jag nu äta det i 2-3 månader innan nästa försök.
    3, Ni som beställt från DHEA.com, har ni fått hem ett litet brunt kuvert med små platta tabletter i vanlig plast? På bilden är det ju en burk, jag tycker det ser skumt ut. Men gissar att de vill minimera fraktkostnad? Hade jag inte vetat att ni är fler som beställt det skulle jag aldrig våga stoppa i mig tabletter som jag fått i ett brunt kuvert Förvånad (och vågar det nog inte förrän någon säger att precis så såg deras leverans ut med).

men fy 17 Vi4 vad surt!! inte nog med att det inte blev något så hade du hunnit fram också Rynkar på näsan
    usch, vilken trist dag!! kram till dig/er
  • MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-06-14 14:32:53 följande:
    missboring, ja det är ju extra jobbigt med alla praktiska omständigheter som att inte ha kunnat sova för att vara rädd att missa tåget, stressa i väg tidigt, ha lagt pengar på ett extra läkarbesök (igår), pengar för tågbiljetter, få beskedet på tåget, sitta på ett tåg i massa timmar och bara känna sig helt gråtfärdig osv. Dessutom klev jag på fel buss på vägen hem, (hur kunde jag åka så långt utan att märka att det var åt fel håll?)

ja jag vet precis hur det är med det praktiska när man bor långt bort!! Men fy, fel buss också, vilken jäkla skit dag!! Känns så fel att ni skulle råka ut för detta nu också!! Rynkar på näsan
  • MissBoring

Myran, vilken tråkig sists. ATT det ska va så SVÅRT att få lite hjälp Demon

• MissBoring

Zin har du börjat spraya nu då eller??

Jag tar första sprutan på lördag Solig  

Bengalen, hur går det för dig?? Blir ju lite dålig tajming att vi kommer ner till midsommar... men vi kan väl se hur länge vi blir kvar!! 

• MissBoring
    Angeliq skrev 2012-06-14 19:27:58 följande:
    Hejja dig MissB, skönt att du är igång :)

Solig

Hur har det gått idag, har du hört nått?? håller tummarna för att alla har befruktats {#emotions_dlg.flower} 
  • MissBoring
    Cice skrev 2012-06-14 19:47:48 följande:
    Vi4: jag lider med dig. Styrkekramar  till digNalle

Myran,   Jag vet hur det känns.  Tyvärr så vet inte sjukvården hur vi mår, oavsett vår ålder så har vi samma rättigheter som alla andra . Bli stark  och ge inte upp. Jag hoppas att allt ordnar sig till slut{#emotions_dlg.flower}.

MissBorring, tack för hjälp jag har precis fyllt på min tempgraf. Det ser ganska fint ut, hehehe   

Kram

Vad bra :)
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-06-14 21:10:39 följande:
    Miss Boring: nä, jag ska inte spraya men väl progynon om nu mensen tänker komma nån gång.. Drömmer

Mamma Gås: TD Imorrn!!

Syskon: Hur har du det? Du är väl på RD 11 idag..? 

jamen du ska ju göra FET inte hela grejen.. fick en tillfällig förvirring där Skrattande

• MissBoring
    Victoria71 skrev 2012-06-14 22:45:29 följande:
    MissB - så du är igång med? När började du? Sorry, har missat detta ... Jo, mensens dag 1 är när det blöder så "det inte räcker med end trosskydd" förklarade min dr. Men sen räknas det tydligen som dag 1 den dag man blöder så hela dan, alltså får man ordentlig mens på em/kväll, är dag 1 dagen efter.

Jag sa "Puh" om min förestående Sprutatart för att jag eg skulle vilja ha sommarlov från detta men inte känner att jag kan tillåta mig att tappa flera månader. Och kliniken stänger v 28-32, så har vi otur skulle nästa ev inte bli förrän september och det känns ju sent. Så ibland får man nita ihop ...

Jagg trodde nog Phu stod för det men sen får du vila i 9 månader

japp vi är på gång och jag tar första sprutan imorgon och kommer tillbringa första semester veckan i Danmark...kan väl iof va trevligt men vi måste slänga oss hals över huvud ner för att hinna till vul och det va väl inte så vi tänkt starten men vi får börja åka direkt torsdag efter jobbet. Vi har ju 98 mil till Malmö så Annars känner vi oss taggade!
  • MissBoring

Vad kan jag säga Syskon... Beklagar så mycket! Futtigt men av hela hjärtat. Stor kram

myran blir lite extra besök hos gyn hemma men vul dag 7 och restern blir på Cfc så en vecka räknar vi med där nere

mammagås, ja vi hopppas ju på det! Härligt lill rackaren stannar

• MissBoring
    myran6801 skrev 2012-06-15 09:52:58 följande:
    Miss Boring, spännande. Ska hålla tummarna hårt hårt!

Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?