IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Det blev inget FET, inget av embryona klarade upptiningen. Jag hade kommit nästan fram till Sthlm (ca 2,5 timmars resa från mig) när jag fick beskedet. Det var bara att boka om biljetterna och vända hem. Känner mig helt tom, skulle vilja gråta men det har jag aldrig kunnat, så det funkar ju inte nu heller.
systematiska jag måste planera framåt för att stå ut så nu undrar jag tre saker;
1, jag har lite progesteron kvar, ca 7 crinone och tänkte ändå ta dem nu eftersom vi iaf har gjort ett hemmaförsök, skulle ni tagit dem varannan dag? Eller tagit ffa i början? CvL vill inte skriva ut det och inte min hemortsgyn heller?
2, När det gäller DHEA (Prasterone) ska man göra upphåll i lutealfasen om man gör hemmaförsök (IVF eller FET)? Gissar att man slutar om man blir gravid, men vad gäller tiden innan man vet? Jag tänker att sannolikheten att vi lyckas på egen hand ärminimal, men OM vi skulle lyckas vill jag ju inte riskera något, men samtidigt vill jag nu äta det i 2-3 månader innan nästa försök.
3, Ni som beställt från DHEA.com, har ni fått hem ett litet brunt kuvert med små platta tabletter i vanlig plast? På bilden är det ju en burk, jag tycker det ser skumt ut. Men gissar att de vill minimera fraktkostnad? Hade jag inte vetat att ni är fler som beställt det skulle jag aldrig våga stoppa i mig tabletter som jag fått i ett brunt kuvert (och vågar det nog inte förrän någon säger att precis så såg deras leverans ut med).
usch, vilken trist dag!! kram till dig/er