• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2012-06-20 07:35:33 följande:
    Linköping är ok, hon hör säkert av sig senare idag.

Vad bra, har tänkt mycket på henne!
  • MissBoring

En fråga till er som går på CFC, hru gör man med betalningen?? får man faktura eller betalar man med kort på plats??

• MissBoring

Tack Bengalen för svar.

Å Vi4 för tummarna!

• MissBoring
    linköping68 skrev 2012-06-20 23:22:38 följande:
    Tack alla ni underbara för lyckönskningar och hållna tummar! Blir alldeles rörd Hjärta

Har nu varit till CFC. Till att börja med fanns det inget hotell alls i Köpenhamn så vi bodde i Malmö. Funkade jättebra! Fin och nysig stad. Bodde fint och centralt. Om ni inte vill läsa om det saker som gör ont (eller inte Flört) så sluta läsa....och hoppa till stycke "hade 4 stora..."

ÄP planerades in till måndag morgon så lite nervösa for vi till CFC. Vis av förra gångernas spontanlossningar så var jag säker på att de lossat igen, men det hade de inte, hurra. Fick en läkare som jag inte fattade 1 ord av vad han sa. Jag ville ha droger, men han tyckte det var onödigt då det inte hjälper sa han. Stod på mig iaf och fikc en liten dos som inte gjorde någon nytta. Fläkte upp mig på britsen, väldigt nervös och stressad. Jädrar vad hårdhänt han va! Fick ont innan han ens börjat. Kände inget av morfinet. Gjorde så djävulusiskt ont när han la lokalbedövning och när han stack igenom nålen så jag trodde jag skulle svimma. Han frågade mig massa frågor och jag fattade inget så till slut tystnade han. Blödde massor direkt och sedan fortsatte det under resten av dagen och även halva dagen efter. Undrar om något gick lite fel......?

Hade 4 stora fina blåsor och en liten. Tömde höger sida...... inga ägg. Tömde vänster sida..... 1 ägg. Besviken, men lite glad då vi iaf kommit till plock. Även om jag velat slippa pga smärtan. Spermier många och fina.
    Planerat ET på onsdag em, men dit kom vi inte. Svend ringde på morgonen och sa att det inte delat sig bra och sedan dött. F*n!!! Fick telefontid 20.00 för samtal. Svend sa att vi hade maximal otur denna gång med, att ägget inte delade sig bra, men han tror på fler försök och mailar nytt upplägg till nästa cykel. Jag som trodde han skulle säga att vi inte får göra fler försök. Lägre dos och blandning av preparat. Känns lite skönt i allt elände.

Hann med att gå på Tivoli med dotter och man. Jättemysigt. Hon var helt lyrisk över allt roligt. Dessutom vann min man en stor vit tiger till henne och då var lyckan gjord! Såg mycket fint i Malmö med och vill absolut åka tillbaka dit. Det blev nästan så att vi tom bestämde att vi bor i Malmö vid kommande försök.

Tyvärr fick jag tråkigt besked på tåget hem. Pappa har fått en liten propp och åkte akut till sjukhuset så nu laddar vi bara om resväskan och åker igen.

Tack underbara nu för att ni finns!!!! Återkommer senare. Kram, kram, kram.      

Åh Linköping, vad skönt att höra ifrån dig!!
    Så himla trist att det inte gick vägen den här gången heller Rynkar på näsan men iaf ett steg längre och så skönt att Svend kom med nya ideer inför kommande försök!! Förstår besvikelsen är stor men du verkar ha landat lite och ser fram emot att få göra ett nytt försök och det är ju toppen {#emotions_dlg.flower} 

Fy vad tråkigt att din pappa blivit sjuk också. Hoppas den var liten så han snart är på benen igen!!

Kram till dig och familjen   
  • MissBoring

*sen skulle jag nog hoppat till: hade 4 stora... men så smart var jag inte så nu ser jag inte lika mycket fram emot att åka till CFC Förvånad men du överlevde ju iaf så det får jag hoppas jag gör också Flört
    Ska iaf va smart nog att itne fråga vad han hette, så jag får en förutfattad mening ifa det är just honom jag får... 

• MissBoring
    linköping68 skrev 2012-06-20 23:53:42 följande:
    Tack för fina ord och stöd! Miss B: han pratade så svår danska att jag inte ens förstod hans namn! Helt galen situation egentligen, nästan lite skrattretande. Ligga där helt uppfläkt med läkaren rotandes och man fattar inget av vad han säger eller frågar. Du överlever helt klart. Smärtan är hanterar när man tänker på vad man eventuellt inom 9 månader kan hålla i sina armar.
    haha Skrattande så illa alltså... jaja tur jag har med sambon som jobbar en del med danskar, han får väl översätta isf Flört
    Du har helt rätt med smärtan.  
  • MissBoring

Myran, förstår känslan ni har, men skönt ni nu hittade en hjälpsam syster.

Chaty, tråkigt att försökte inte gick, men roligt med ett så mycket bätter resulat. Bådar ju gott inför nästa försök Glad

En fråga: Jag börjar väl snart närma mig äp, hur ställer man sig med massage då?? kan det påverka negativt?? sista dagen på jobbet inför semestern och massage tjejen är på plats... så kan jag hoppa upp på britsen eller skulle ni låta bli?

• MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-06-21 10:20:03 följande:
    Linköping, så trist att det bara gick att få ut ett ägg och att det inte överlevde! Men fint att det denna gång inte släppt i förväg iaf, det verkar ju som att detta upplägg funkade på så sätt. Hoppas din pappa återhämtar sig snabbt!

MsBoring, lite avslappningsmassage tror jag bara är bra, du kan ju undvika att trycka på triggerpunkter och liknande (så att inget sätts igång). Jag tänker att massage ju frigör oxytocin, som är kroppens avslappningshormon så lite avslapnnande försiktigt sådan borde vara gynnsamt   

Anne, tack för input om att du var anfådd ibörjan

Tjorven, jag vet inte hur det fungerar, men kan det finnas kvar på andra apotek? Kan det vara värt att ringa runt till de olika, men jag gissar att det inte är så det fungerar   Det skulle kanske kunna vara något att få DHEA-värdena testade, men jag tänker på at i studierna därman behandlat med DHEA har man ju gjort det oavsett om man ligger lågt eller inte, så det verkar ju verksamt ändå. 
    Tack Vi4 och Mba12
    Vilka punkter tänker du på då Vi4, ajg har ingen koll på trigge punkter... men om jag ber om mest lite axel/skulder massage?
    Vill inte tala om för henne vad jag håller på med...
  • MissBoring
    tjorven01 skrev 2012-06-21 11:03:01 följande:
    Ni får ursäkta föregående inlägg
    Det hör ju egentligen inte hemma här men jag känner att jag hör mest hemma här
    Ni är sådana fantastiska och snälla omtänksamma människor så jag blir alldeles varm av att tänka på erHjärtaHjärta.

Linköping 
    Glömde skriva att jag så klart håller alla tummar för att din pappa ska bli bra snart Hjärta 
    Jag vet hur hemskt det är att oroa sig för närståendes hälsa
    Kram 
    Åh men kära Tjorven att det ska va så jobbigt hela tiden Gråter klart du (iaf för mig) får skriva här ändå, vi håller ju ihop oavsett hur långt eller kort vi kommer!!
    Kan vi inte lägga ut på alla trådar vi är med på och kolla om någon har medicin till dig!!? Någon kanske har som inte behöver längre!!
    Stor kram
  • MissBoring
    tjorven01 skrev 2012-06-21 10:51:03 följande:
    Fick precis veta av doc att det är av största vikt att jag får IVIG NU!!!!!!!
    Enl honom så finns det inget alternativ

Kollade ALLA apotek igår och det är tyvärr slut
    Inte ens tillverkaren har någon info om NÄR det kommer att komma in igen då det handlar om blodplasma och tillgången på donatorer
    I annat fall menade han att min risk för missfall nu är mycket högre så jag vet inte vad jag ska ta mig till
    Känner bara att jag inte orkar vill ha ett så här sent missfall och när man läser på så sjunker ju faktiskt mf risken bara med 65% efter v 12 vilket innebär att den ju alltid finns och kanske då just pga att nk-cellerna äter upp bebisen
    Usch
    Förlåt för detta neggiga inlägg men var bara tvungen att skriva av mig lite
    Kanske det är billigare hos Maryhe?? eller det va ju någon som skulle till Grekland...?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?