• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mamma gås skrev 2012-04-16 11:27:13 följande:

Sunseed - Har inte läst alla inlägg jag missat under tiden jag varit frånvarande härifrån så det kanske står någonstans men jag frågar här istället för att leta.. Har du fått tid för hysteroskopi?? 

Nej. Men jag har fått ett brev för en vecka sedan som talar om att jag blir kallad inom två månader. Så jag är jätteglad. Solig

Zin! Inget är som väntans tider. Skönt att dom är noggranna. Men nu får det vara dags snart! Skrattande
  • Sunseed
    Bengalen skrev 2012-04-16 17:59:05 följande:
    ET gick lika snabbt som ÄP men det gjorde grymt ont när Svend plockade fram tången. Hellre 10 äggplock än ett ET säger jag bara. Blödde som en stucken gris efteråt så det blev att tvätta av byxorna och golvet på toan på CFC innan jag kunde bege mig hem igen, tur jag hade en något sånär lång tröja så blöt som jag var i baken. Måste ha sett ut som jag hade kissat på mig. Flört
    Därefter var jag hos min akupunktör som satte nålar för att få blödningen att avta, tycker redan att den i alla fall har ändrat färg så jag hoppas att det slutar snart.
    Ett stort GRATTIS!

Men TÅNGEN??!! Jag blev just avskräckt från att åka till Danmark kan jag säga. Om man börjar komma över den värsta gynekologiskräcken så låter det som att jag inte ska lägga mig i den stolen. Skrattande

Ta hand om dig nu och ruva på. 
  • Sunseed

Maryhe: Jag är så ledsen för din skull och det är så tråkigt att höra att du mår som du gör. Hoppas att du hittar styrka i promenaderna och kosten och i dig själv så snart som det bara går. Det gör dig säkert jättegott. Själv håller jag också på att försöka motionera bort en depression-light som ligger och lurar. Kram till dig

Vickan: Lycka till imorgon!

Bengalen: Jag skulle nog fråga efter narkos ändå jag om jag hamnade i situationen. Jag har ju rest mig upp och gått från en gynstol några gånger förut (innan dom ens har börjat). Skrattande 

Zin: VUL idag?? 

• Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-04-17 08:14:19 följande:
    Sunseed - Gött! Då är du gå g!! Flört
    Ja, jag funderar på att smita upp till sjukhuset, sätta på mig op.kläder och låtsas att jag har en tid så kanske dom gör ingreppet. Allra helst om jag börjar gråta för att jag har "kommit fel dag". Vill göra det NU. Skrattande
  • Sunseed
    woo skrev 2012-04-17 10:28:13 följande:
    Halva inlägget försvann visst.... Vet inte om du har den nya el gamla men jag har båda hemma om har du gamla sprutan så är den "bara" nästan halvfull.
    Ja, min förfyllda Ovitrelle var också väldigt halvfull.
  • Sunseed

pp08: Så hemskt, hemskt ledsamt. Hoppas att det ser bättre ut på nästa VUL. Hjärta 

Anne: Lycka till idag!

tjorven: Grattis.  

• Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-04-18 09:38:43 följande:
    Ego: Äter Medrol sen en vecka tillbaka och har börjat må allmänt lite bättre. Känns som det är nu eller aldrig..         
    Vad skönt. Det låter ju lovande inför kommande försök!
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-04-18 12:43:59 följande:
    Sunseed - Ser ju framemot det försöker av två anledningar - det ena är ju då bebismöjligheten ;) å det andra är att jag ska få träffa dig IRL Flört
    Yeeeeyyy. Skrattande
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-04-18 12:11:47 följande:
    Kommer nu från kliniken i Falun. Jag har en slemhinna på 11 mm och fyra äggblåsor mellan 11-16 mm. Så det blir nog ÄP på måndag. Får reda på det under em. En äggblåsa var 16 och en bara 11. Vad händer med den största då, kommer den utvecklas mer än de andra och blir de mindre omogna? Vi ska få göra AHA och få tillbaka två embryon!!
    Åh vad spännande med både AHA och två tillbaka!

Det andra du frågar har jag inte en aning om. Det får någon annan svara på.

Nu håller jag alla tummar för er.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?