IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Snösport skrev 2011-06-23 08:56:27 följande:
Man måste ju få längta och ha förväntan hemma också...själv försöker jag inte tänka på det fast jag glr det för det blir för mycket tycker jag...vill ha min hjärna tillbaka. Lycka till med Sängkammaruvningen!!!Pulsatilla simplex()ngt sådant heter den, det är droppar och man ska ta 10 st 2 ggr/dag i en vecka...de hjälpte mej förrut när han trodde att ÄL inte funkar riktigt..dvs släpper ägget ev för sent eller så men nu ska jag ha ÄL och har bara förhöjt så det kan nog stämma..inte fått till maximal förhöjning som man kan se på ÄL-monitor så hoppas det kan göra susen på kort tid så det blir ÄL. Det är lite lite alkohol i det så man ska inte ta det under lång tid ...så kasnke ska ta det inför nästa Äl också
Tog värktablett igårkväll men jag måste vara känslig för den för jag är liksom småsnurrig i ett helt dygn av 1 tablett...skulle ta 1-3 st/dag men har på dessa 8 dgr bara tagit 5 st av min a20 st så jag är försiktig
Jag tog ett meningslöst ÄL-test imorse; det kan ju visa positivt om man är gravid. Och det blev ett jättesvagt streck, men nu har jag läst runt och tydligen visar testlagrets ÄL-test ett svagt streck under hela cykeln. Idag tror jag mindre på min sängkammarruvning, nu känns det som en vanlig menscykel. Lätt tryckande mätthetskänsla/svullen mage har jag fortfarande, men inte mycket mer att hänga i granen.
Dagens stora nyhet för mig är att jag äntligen ska få ta mitt TNF-alfa-värde! Min läkare var ärlig med att säga att han inte vet/känner till hur han ska tolka/behandla värdet. Jag gör det själv, svarade jag då. Bara jag få veta värdet som jag har varit så nyfiken på i alla år.