• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-06-22 14:01:21 följande:
    Mja, alltså först sa de att det knappt var någon idé alls med insemination då chansen är så liten i min ålder utan rekommenderade ivf. Så jag förstår inte alls, vid ivf sätter de tillbaka upp till 3 st och då är chanserna större. Har mailat igen och ifrågasatt. Jo, jag har förmodligen hittat ett ställe som kan hjälpa med VUL!

Spännande med din mirakel-miniruvning måste jag säga! Jag fick just lite rosa den enda gången jag plussat...
    Jag har aldrig fått rosa tidigare, men man har ju hört att det kan hända !

Bra att du fortsätter ifrågasätta; hoppas att ni hittar en lösning som känns bra. Har du regelbunden ÄL så att du har koll på när den förväntas? Man vill ju gärna göra VUL så nära ÄL som möjligt. Härom månaden när jag gjorde VUL inför FET (som inte blev något av) hade jag 2 folliklar på g helt av mig själv. Det sägs ju att man börja dubbelägglossa när man bli äldre, för att optimera chanserna till graviditet på ålderns höst. Ska bli så spännande att följa din insemination!  
  • Fjällsippan
    mamman0301 skrev 2011-06-22 12:24:40 följande:

Igår ringde dom från Cura och sa att är mensen kommer i augusti så kör vi igång med korta metoden igen. Känns skönt att veta att vi kommer igång snabbt igen.

Visst är det så mycket skönare att ha en plan!

I augusti/september kommer plussen att välla in i tråden igen, tror jag!
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-06-22 16:51:25 följande:
    Heja Fjällis Solig
    Snösport skrev 2011-06-22 17:03:36 följande:
    Hejja Fjällis!!  jo det kan ju vara mirakel,,,,jag mådde ju yr och illa redan 8 dgr efter ÄL så det var ju inget man trodde men nu vet man ju att det kan hända tidigt.

EGO: min rygg har endel med hormoner att göra, ska ta pulsatilla igen, hoppas jag hittar flaskan fölr det är ju så dyrt så jag ville inte köpa igen...tror det kan vara det faktikst.
    Kanske barnsligt att jag håsar upp förväntningarna på ett hemmaförsök , är 7 dagar efter ÄL idag (miniruvardag 5) men om det fortsätter att kännas "rätt" så blir det nog ett tjuvtest i alla fall.

Snösport: pulsatilla? 
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-22 14:57:29 följande:
    Jag brukar ha hyfsat regelbunden ÄL, men efter alla ivf i rad vet jag inte säkert. Nu kom den på cd 14 men ibland har jag fått sekret på cd 10. Danmark sa jag ska testa med stickor from cd 11, men då kan jag ju missa den? Sen skrev de VUL cd 12. Fick bara ett svar från sjuksyster om detta. Inget på min fråga om jag inte borde köra stimulerat. Så inte riktigt nöjd.
    Mitt ÄL-sekret kommer alltid ett par dagar innan omslag, men jag skulle börja testa vid första tecken på ÄL. Synd att du inte fick svar på stimuleringen; men du om du ska göra inseminationen i den här cykeln är det väl ändå för sent att börja med hormoner? 
  • Fjällsippan
    min tur skrev 2011-06-21 19:27:35 följande:
    Tyvärr är jag väääldigt orolig fortfarande då mitt TSH värde var jättehögt efter att jag testat positivt 24/5 (är behandlad för Tyroidea och äter Levaxin. Jag har fått höjd dos, men var tvungen att vänta fyra veckor på nytt test, det ska jag göra på måndag. Håll tummarna att allt ser bra ut!!! Har någon erfarenhet av det här med uppföljning av sköldkörteln under graviditet får ni gärna dela med er. Kram till er alla!
    Zinfandel, instämmer med dig att man ska inte nöja sig med ett utlåtande från en BM om ett alltför högt TSH-värde. Men om jag förstår det rätt ska min tur göra ett nytt test på måndag. Hoppas att den höjda Levaxindosen har gett effekt nu!
  • Fjällsippan
    Enya: när jag läser texten i ditt inlägg säger jag som Ludmila gjorde när hon tittade i mikroskopet; jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! Ska försöka komma åt artiklarna själv, har för mig att jag har en inloggning. Annars tar jag gärna emot texterHjärta.
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-06-22 19:40:35 följande:
    Fjällis: hääärligt att följa din ruvning!! Jag tycker också det är mer spännande med en ruvning au naturel, nu kan man ju känna efter på riktigt..!! Jag tar dock 1 prog/dag så helt äkta är det inte Flört
    Och allting blir mycket mer spännande när jag kan ventilera med er här i tråden ! Magen är fortfarande svullen ikväll. Funderar på om det kan bero på TBE-vaccin som jag tog igår. 
  • Fjällsippan
    min tur skrev 2011-06-22 21:16:46 följande:
    Appropå en helt annan sak, vad har ni fått för instruktioner när det gäller Crinone ni som ruvar eller är gravida? Jag fick att jag skulle ta det till gravtest,dvs 12-14 dagar tror jag det blev, men nu när jag var på VUL på samma klinik men hos en annan läkare tyckte han det var konstigt, han ansåg att jag skulle ta det till typ v12 som stöd!!! Vem ska man lita på??? Nu kunde jag ju inte börja med det igen eftersom jag slutade när jag testade positivt, gaaahhh
    När jag var gravid så sa min läkare att jag fick göra det som kändes tryggast för mig med progesteronet; men för hans del kunde jag lika väl sluta på testdagen. Hur som helst så fortsatte jag fram till vecka 9 (de sista veckorna bara på kvällstid) och sedan slutade jag. Men nu har ju din kropp varit utan proggisarna ett tag, och klarar sig galant. Så jag skulle inte oroa mig för progesteronet, om jag vore du.
  • Fjällsippan
    min tur skrev 2011-06-22 21:40:23 följande:
    Du har helt rätt, jag ska inte oroa mig, men är det inte lite konstigt att inte alla ordineras att ta det lite längre om det nu skulle kunna hjälpa till lite??
    Jo, jag tycker också det är konstigt. Men klinikerna verkar hyfsat enade om att det går utmärkt att sluta på testdagen. 
  • Fjällsippan
    Maryhe: välkommen till oss! Mycket intressant hur de behandlar manlig faktor i Italien. I Sverige görs det ingenting gällande detta från klinikernas sida. Jag vet hur jobbigt det är att leva med smärttillstånd; har diskbråck i nacken som har utvecklats till en central sensitisering (en diagnos som angränsar till fibromyalgi). Har du fått kolla ditt TSH inför IVF'en? Varför jag frågar är att jag misstänker att mitt TSH stiger under smärttopparna (då kroppen upplever generell stress/inflammation). Och det är viktigt med ett bra TSH-värde inför IVF'en.

Kärlekens gåva: stort grattis till en lyckad första IVF! Hoppas att det blir en lyckad syskonruvning nu, vilken dag har du testdag? 

Veronica: med bara "lite" brunt så fortsätter jag att hålla tummarna för dig! 

underverket: Be att få kontrollera om du har bakteriell vaginos hos din vanliga gyn. Jag har inte haft några speciella  symptom;  men vanliga symptom är illaluktande (gula, grå?) flytningar och sveda.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?