• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej och Välkommen Fruttan!
    Här får man massor av bra råd och härlig pepp Solig

• Enya70

Hur går det för dig Chicisita? Hur mår du? Hoppas att allt är bra

• Enya70
    Spears skrev 2011-04-25 14:32:40 följande:
    Tack Zinfandel o Fjällsippan! Det blev 12 ägg av 8 äggblåsor inte illa :) han kan inte sett alla på VUL:et  el så mognade några till på sig ...nu väntar jag in morgondagen för att se hur många befruktade det blir!!
    Suveränt bra! Håller tummarna för lika lyckad fortsättning!

Chicisita - jag ska tänka på dig framåt kvällen när jag antar det är morgon för dig och dags att testa! Heja heja
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-04-25 21:56:04 följande:
    Här har det motionerats och gått på stighudar i kortärmat upp för snöiga bergstoppar i sol i norra Sverige och i Norge... 

Låter fantastiskt! Välkommen tillbaka igen 
  • Enya70

Hej alla, här är det massor med inlägg som vanligt Skrattande. Jag hinner knappt kika in här under dagtid på jobbet och så framåt kvällen har man massor med bra inlägg att läsa igenom.

Först grattis kattenizze!!! Så häääärligt. Stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}.

Spears - härligt med ET på lördag. Jag antar då att det är långtidsodling. Har du varit med om det förut?

Turlid - har du börjat spruta nu? Jag är inne på andra veckan på sprayandet och nu mår jag sådär dåligt som man gör mot slutet av sprayandet. Fy f-n... Och i år sammanfaller den här jobbiga andra sprayveckan med björkpollenexplosionen så det var bara att hålla sig inomhus i helgen i det fins vädret. Hjälpte ju inte humöret direkt. Nä usch vad segt det känns nu. Men det är bara att bita ihop för om en vecka på tisdag hoppas jag få börja spruta.

Undrar så hur det gått för Chichisita? Någon som hört någonting från henne?

• Enya70
    underverket 06 skrev 2011-04-26 22:35:38 följande:
    Ruvardag 12 här o ingen mens än. Visserligen fick jag en liten väldigt mörk gegig blödning av mer bajskonsistens idag (ursäkta äckelvarning, men det var verkligen så). Vet inte vad det var? Så jag hoppas än iallafall. Vill inte tjuvtesta än iallafall.
    Håller tummarna! När är det testdag?
  • Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-04-27 09:57:02 följande:
    Jo, det gick bra. Nu är det bara att invänta mensen och så blir det sprutstarten (maxdos Puregon) på mensdag 2, första VUL/E2 på sprutdag 5. ÄP planerad till v 19/20. Vad spännande med ditt VUL på fredag. Hur blev det till slut; kommer du att ta E2-värdet och göra VUL på samma dag?

Inanna: visst har du möte imorgon. I så fall, lycka till! Går du själv eller följer sambon med?

Enya: usch ja, pollen och spray är ingen rolig kombination. Det verkar som om att pollen liksom fastnar i de torra slemhinnorna i näsan, för jag får alltid förvärrad allergi under de gånger jag har sprayat på våren. Förstår att du längtar till sprutorna, men snart är det dags!

underverket: Lite brunt och lite blödningar är ju så otroligt vanligt vid IVF-graviditeter. Hårt hållna tummar till dig!
    Skönt att du är på G så snart Glad.

Så du har också märkt av värre allergi under sprayningen. Trodde det var jag som var knäpp. För två år sedan sprayade jag också på våren mitt under björkpollenexplosionen och fick åka in och ventilera mig två gånger. Har aldrig hänt förut. Men på RPC på Ackis sa de att det kunde absolut inte bero på sprayen...
    Och nu känner jag värre allergi igen men inte så illa som förra gången. Men nu har det faktiskt lagt sig lite och jag räknar ner dagarna till på tisdag Solig. Man blir som värsta sprutnarkomanen, längtar efter sin sil... ha ha
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-04-27 10:38:36 följande:
    Efter mitt senaste inlägg tror jag att min ÄL kommit. Jag har äntligen fått sekret och det känns som ett ljus i det svarta mörker jag just nu befinner mig i Glad!
    Bra! Tror att det är bra att du ska ha möte med din läkare nu så ni får diskutera igenom allting. Håller med snösport och de andra. Stå på dig och lägg fram relevanta argument så får du säkert köra ett försök till. Kram
  • Enya70

Ni som hade provat rosenrot och bidrottninggelé (apiforce) i samband med IVF, hur länge tog ni dem fram tom ÄP eller slutade ni innan el efter???

Jag har nu ätit RR och apiforce i några veckor och ska börja spruta på tisdag i nästa vecka.

• Enya70
    Fruttan2 skrev 2011-04-27 20:19:27 följande:
    Hej! Jag har ätit Apiforce fram till ET (rosenrot har jag dock inte provat). Fast jag har inga som helst belägg för att det skulle vara det bästa... Det kanske är bättre att sluta direkt vid ÄP?

Är det första gången du provar nu eller har du använt båda förut? 

Skönt att du får börja med sprutorna i nästa vecka, själv fick jag börja redan igår. Det är en befrielse verkligen, att känna att man långsamt blir människa igen.
    Det är första gången jag provar båda. Tror jag kör fram till ET då. Ngn annan som har input?

Åh, vad skönt det måste kännas att livet kommer tillbaka med sprutorna Flört. Kör du långa metoden el korta?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?