turlid70 skrev 2011-05-04 12:03:18 följande:
Hallå här! Det var ett tag sen jag skrev.
Jo, först av allt vill jag bara säga att jag är så glad att denna tråd finns, den (ni) ger mig så mycket; stöd, kunskap, uppmuntran mm. Tack för det och tack för att ni delar med er era erfarenheter. Kul att det är fler som hittar hit, välkomna alla nya och kul att andra kikar in och berättar sina underbara solskenshistorier!
Jag håller helt med resonemanget att man ska våga ta diskussion med sina läkare ang justering av behandlingen från gång till gång. Det ni säger sätter liksom ord på mina egna tankar. Läkarna väljer att göra på samma sätt som förra gången, det gick ju bra, menar dem. Jo, men inte för mig, tänker jag, det blev ju ingen bebis och inte ens någon graviditet. Något måste göras lite annorlunda för att kunna jämföra resultat, inte mycket men någon liten parameter. Jag fick ju spruta med samma dos, men efter en diskussion med läkaren så fick jag spruta en extra dag. Han menade att det skulle inte ge något, för att det skulle inte ge mognare ägg, men jag menade att det kan kanske bli fler mogna ägg och det kanske finns guldägg just bland dem som är lite långsammare under stimuleringen. Han köpte det och det känns bra, vi får väl se vad resultatet blir.
Han var förresten inte lika stressad som förra gången, tog emot mig i tid och svarade tålmodigt på mina frågor, blev lite ställd dock att maken inte var med, mig kan han inte prata omkull så lätt måste han ha insett. Vi disskuterade lite saker och återigen pekade han på ålder. Blodförtunnande rekomenderar han inte, jag tog upp ett exempel, men han sa att det kan lika gärna vara en tillfällighet. Ingen recept på Trombyl där inte, själv tänker jag köpa Albin minor iaf och ta 1/4 del från och med ET dagen.
Det såg bra förresten på kontrollen 10-tals blåsor, den största på 17mm, lite mindre än sist men då kollades dem en dag senare också, så att ikväll tar ÄL-spruta. Det drar ihop sig.
Härligt Turlid med så bra resultat på VUL. Håller alla tummar för dig nu. Jag tror stenhårt på att spruta en extra dag. Kramar till dig