• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag har haft Progynon, Progesteron, Prednisolon, Trombyl och Fragmin flera gånger nu men aldrig mått illa. Det är stor skillnad på biverkningar denna gång med endast Crinone. Har knappt kännt något alls, inte ens mölvärk. Ont i brösten efter en vecka ungefär, nu börjar det bli brun-rosa på papperet så det är bara att kontatera att det 2-celliga dog. Undrar om kroppen tog upp Crinonet med tanke på tystnaden, men det måste det ha gjort.

• callimero

Enya, jag svettades oerhört förra ruvandet och hade otroligt mycket biverkningar. Kanske hade något fäst halvvägs, jag vet inte men jag har aldrig mått så riktigt innan. Det tog flera veckor innan kroppen började bli normal efter det försöket. Annars brukar det känns bättre så fort jag har blödit klart.

• callimero

Undrar om man kan få testa gammagloubelin hos CFC? Vaf har du haft för dos på Prednisolonet Enya?

• callimero
    Enya70 skrev 2011-06-02 17:52:29 följande:
    Ja vi kan ju fråga. Jag får ju sätta upp ett telefonsamtal med Sven nästa vecka så jag kan passa på att fråga då.

Förra IVF:et var första gången jag fick prednisolon. Då fick jag 2.5 mg om dagen i endast tre dagar från ET och framåt och sedan nedtappning 3 dagar. 

Den här gången skulle jag ta 5 mg om dagen från ET till testdag.
    Ska också ringa CFC i veckan. (fast jag hoppas du slipper) Det vore fantastiskt om man kunde få det. Ska fråga jag med. Falun ordinerar 10 mg Prednisolon. Har läst i ÄD-trådar att vissa anser att allt under 15 mg är verkningslöst. Men svårt att veta vem man ska lita på. Kanske det är en bra idé att ta en hög dos precis kring de kritiska dagarna kring implantationen tänker jag?
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-06-02 18:06:29 följande:
    Jag har höjt upp Predet på eget bevåg til 7,5 nu. Nja, verkningslöst är det knappast, Fjällis har blivit av med all eksem på 5 mg och kortison är inte att leka med även om vi tror det här i väst. Ur graviditetssynpunkt så både chanserna & riskerna betydligt över 10 mg, det är alltså då vi är inne på "till vilket pris". Däremot hade jag börjat med dem långt innan ET så att kroppen hinner anpassa immunsystemet, kan också tänka mig att öka upp just de dagarna.
    Funderat på detta med att äta det innan ET och isåfall hur länge. Kortison är tillväxthämmande och kan det påverka något gällande äggtillväxten under tiden man sprutar? Jag fick mycket kortison som liten mot astma och allergi, var ofta darrig på händerna och så är jag mycket kortare än både föräldrar och syskon. Kan ha varit kortisonet. Tror inte man är lika liberal med det idag.
  • callimero

Samma sak här Enya. Hoppas du kan ha kul på bröllopet ändå. Ska också ta mig ett stort glas rött tror jag.

• callimero
    Mia69 skrev 2011-06-07 08:42:24 följande:
    Hej alla! Åter vid datorn efter en lång, skön och Solig långhelg!

Skickar stor kram till Enya och Kalimero!
    Tack Mia! Måste kännas snöpligt att inte få ruva, men du kommer igen efter sommaren. Såvida du inte gör en Snösport såklart!

Apropå det har jag också likt Fjällis bokat en tid i Sundsvall. Inget att förlora tänker jag.

Tummar för er alla ruvare!!!

Inanna, molvärk kan som sagt vara positivt.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-07 12:08:30 följande:
    Bra!  Nu nästan hoppas jag på att det kryllar med baskelusker  "därnere" så att det blir en dunderbehandling som ger resultat.
    Dito. När var det du skulle upp? Hon hummade och pusslade runt med sina tider, hörde henne nämna att hon väntar på en annan tjej från Stockholm. Kanske var du? Jag fick tid fre 17/6.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-07 13:06:56 följande:
    Jag fick tid nu på fredag, 10/6. Känner mig lite stressad med flyget, har tid hos henne 11 och jag måste ta flyget hem 13.15. Så jag hoppas att hon inte är försenad.

Mamma gås; jag ringde direkt när telefontiden öppnade, och höll på idogt i en kvart (typ ringde hela tiden). Det är hon själv som svarar så var redo att berätta din historia. Till mig hittade hon en tid 10 dagar senare.  
    Jag kör tåget upp. Kanske är billigare med flyget? Hoppas hon håller tiden så du hinner.

Jag ringde hela 78 ggr innan jag kom fram!

Glömde fråga vad det kostar? Snösport, vad betalade du?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?