• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Här knapras det piller och skjutsas in kräm. Hade uppehåll igår kväll med geggan dock då jag var på hydrosonografi och koll av att passager är fria. Såg bra ut. Funderar lite på ett extremt långsökt drag nämligen att testa insemination i Danmark med donerad sperma i väntan på tyngre artilleri i form av ivf eller äd. Har mailat över alla journaler tii CFC. Får se vad "domen" blir.

Menskopp, bomull eller annat - hoppas på en mensfri tråd!

• callimero
    Zinfandel skrev 2011-06-21 10:25:13 följande:
    Inte alls långsökt, tycker det är en bra tanke att testa Kalimero!
    Vi får se vad de säger. Känns så hemskt att slösa bort fler ägglossningar vid min ålder.

Det var en fyra-fem folliklar per sida vad gyn såg imorse, hon trodde fler för det var lite svårt att se då en stor som precis ägglossat skymd sikten. Så helt öde är det inte i den här gamla hönan. Sen hur kvalisorten är vet jag inte.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-21 10:38:11 följande:
    Jag tycker absolut att ni ska prova donatorsinsemination! När tror du att du får svar från Köpenhamn?
    Jag hade tid för telefonsamtal med läkaren förra veckan, då rådde han såklart till ivf direkt. Men kanske i väntan på det och tillgänglighet med hemmagyn här för VUL, kanske behövs för insemination också iof. Har maiat idag så hoppas på svar snart.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-21 11:15:15 följande:
    De gånger jag har gjort insemination så har man kollat med VUL 1 gång strax innan ÄL, men som jag minns det så körde jag enbart med ägglossningsstickor/äl-spruta någon gång också. Betalar man för konsultation på CFC?
    Aha, hm var det i naturlig cykel eller stimulerat? Konsultation är gratis på CFC. Dock värkte det i mina öron efteråt av ansträngningen att försöka förstå danskan. Drömmer
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-21 11:34:42 följande:
    Jag har gjort alla möjliga former av inseminationer; med Pergo (funkade inte för jag fick fler än två folliklar), med låg dos Puregon/Äl-spruta och ostimulerad. Vilken sort tror du blir aktuell för dig? Ja, danskan kan verkligen vara krävande; speciellt på telefon!  
    Hm, jag har ingen aning! Det är helt nytt territorium för mig om det blir aktuellt. Får man bara ha en follikel?

Snösport  - Skrattande!
  • callimero
    Enya70 skrev 2011-06-21 14:49:50 följande:
    Ha ha, kul att höra att du hade ett bra samtal. Ta det på engelska om det blir för knepigt med danskan. Vem pratade du med? Var det Svend Lindenberg eller någon annan?
    Stapplande samtal. Det var med Svend. Nu fick jag mailsvar att det var en god ide att testa med insemination i väntan på ivf. "Ring til os når din ægløsnings test er positiv eller du har været på scanning." Ehum... alltså scanning när? Helt ostimulerat? Frågade tillbaka nu då jag känner mig som ett frågetecken. Sen vill vi beställa spermier från en donator med extended profile - dvs man får veta lite mer än bara hår-, ögonfärg + längd.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-21 12:15:16 följande:
    2 folliklar fick jag ha, men inte fler. Men kan tänka mig att de är mer generösa i Danmark, för dom sätter ju tillbaka 3 embryon vid IVF. Otroligt spännande att pröva något som du inte gjort tidigare!
    Ja spännande, och bättre än att bara vänta med ägg som trillar ut obesökta. Nu fick jag svar och de vill jag ska göra ostimulerat, hmm... känns som att det är lättare att hålla koll på stimulerat? Tajma med att flyga dit och så.

Mamma Gås, vad bra att poletten trillat ner hos BM och att du får kolla upp ev bakterier. Prolaktinvärde är också viktigt om du läcker mjölk!

Hoppas du får ett riktigt bra upplägg hos din gyn Zinfandel!

Snösport - du borde bli publicerad! Fint.

Hoppas ni får till det med ÄL Brallis.
  • callimero

Grattis min tur, hoppas du får känna dig tryggare ju längre in i graviditeten du går.

Ja Mamma Gås, helst ska man gå en utbildning INNAN man ger sig in i ivf-karusellen.

Enya och Fjällsippan - nu fick jag svar från CFC att jag ska göra ostimulerad insemination för att begränsa risken för tvillingar. Jag tycker mina chanser är så oerhört små att jag har svårt att förstå det argumentet, spec när man sätter tillbaka fler embryon vid ivf där chanserna är större att lyckas över huvud taget?

När ni gjort stimulerat - används tex Ovitrelle för att framkalla ägglossning? Tänker det borde underlätta för timing med att pricka in för resa dit än att bara lita på stickor.

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-22 13:44:25 följande:
    När ni gjort stimulerat - används tex Ovitrelle för att framkalla ägglossning? Tänker det borde underlätta för timing med att pricka in för resa dit än att bara lita på stickor.
    Konstigt att CFC resonerar så...det kanske är för att det är donatorinsemination och att dina chanser ökar markant då! Jag minns inte om jag fick Ovitrelle/Pregnyl i samband med ostimulerad insemination. Har du hittat någon som kan göra VUL'et? 
    Mja, alltså först sa de att det knappt var någon idé alls med insemination då chansen är så liten i min ålder utan rekommenderade ivf. Så jag förstår inte alls, vid ivf sätter de tillbaka upp till 3 st och då är chanserna större. Har mailat igen och ifrågasatt. Jo, jag har förmodligen hittat ett ställe som kan hjälpa med VUL!

Spännande med din mirakel-miniruvning måste jag säga! Jag fick just lite rosa den enda gången jag plussat...

Många kramar till dig Victoria. Jag hoppas fortfarande det är falskt alarm!

Skönt att få planera Mamman, det är det enda som hjälper tycker jag själv.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-22 14:20:17 följande:
    Jag har aldrig fått rosa tidigare, men man har ju hört att det kan hända !

Bra att du fortsätter ifrågasätta; hoppas att ni hittar en lösning som känns bra. Har du regelbunden ÄL så att du har koll på när den förväntas? Man vill ju gärna göra VUL så nära ÄL som möjligt. Härom månaden när jag gjorde VUL inför FET (som inte blev något av) hade jag 2 folliklar på g helt av mig själv. Det sägs ju att man börja dubbelägglossa när man bli äldre, för att optimera chanserna till graviditet på ålderns höst. Ska bli så spännande att följa din insemination!  
    Det var enda gången jag fått det! Hoppas, hoppas...

Jag brukar ha hyfsat regelbunden ÄL, men efter alla ivf i rad vet jag inte säkert. Nu kom den på cd 14 men ibland har jag fått sekret på cd 10. Danmark sa jag ska testa med stickor from cd 11, men då kan jag ju missa den? Sen skrev de VUL cd 12. Fick bara ett svar från sjuksyster om detta. Inget på min fråga om jag inte borde köra stimulerat. Så inte riktigt nöjd.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?