• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Beklagar verkligen Thule! Hjärta

Låter som en härlig tid framför er Enya!

Grattis till hemmaverkstaden Brallis!

Jag hoppas tiden fram till onsdag snabbar på Inanna, ser fram emot en glad rapport!

Själv har jag fått ok att göra stimulerad insemination (men det kanske jag har skrivit?) 2xPergo cd 3-7 följt av Ovitrelle. Hemmagyn har dock ordinerat 1xPergo cd 5-10. Förvirrande.

Är lite mosig sedan midsommar fortfarande, blev visst lite blött vilket känns dumt när man bör tänka på hälsan. Men ibland får man vara människa bara gissar jag.

• callimero
    Veronica1 skrev 2011-06-26 22:11:11 följande:

Vårat sista IVF & det gick åt helvete!!! Nu finns det varken ork eller pengar till fler försök. Vad kan det ha varit som kom på papperet igår när jag torkade mig, nästan lika stor som en vindruva. Den var blodig & en vit hinna runt den, mycket märkligt... Vet någon vad det kan ha varit??

Beklagar verkligen Veronica. Hjärta Vet inte om du tagit Crinone, det kan komma ut som märkliga klumpar långt efteråt?
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-06-26 14:51:41 följande:
    Kalimero:  Ha inte dåligt samvete, vi måste få leva också!! Vi har också haft en midsommar med alla godsaker, vi lever så nyttigt annars och man kan inte ge upp allt. Livet fortsätter ju ändå!! Japp, vi är bara människor och inga maskiner!!
    Solig
    Maryhe skrev 2011-06-26 15:22:32 följande:
    Hej!
    Pust!! ledig i dag och legat utstäckt i solstolen, 44 grader varmt. 

Ultraljud görs rutinmässigt (vid vårt sjukhus iaf och vid kliniken Promea i Turin) vid utrdedning.
    Även prostatan kontrolleras rutinmässigt. Bakterieodlingar på mannen är också standard samt alla könssjukdomar + jättemånga blodprover. Har också läst i våra infopapper att om dom inte hittar tillräckligt med bra spermier så kommer dom att göra  TESA/MESA eller TESE/MESE. Men i vårt fall blir det nog inte aktuellt (sambon pustar ut). Sambon har alltid haft ömma testiklar efter utlösning.

Min läkare på gyn säger att i Italien gör man så mycket man kan för att förbättra förutsättningarna iom att lagen som förbjuder att frysa embyron sätter hinder ivägen. De kommer ju bara att befrukta max tre ägg varje gång. Det blitr ju till att hoppas att det var just de tre bästa och att dom blir till embyron.

Tycker att i Sverige som har alla möjligheter för övrigt borde vara mer vidsynt och öppen för mer kontroller av mannen , samt medicinering och ev kosttillskott för honom.
    Tack för mer info Maryhe! Sverige verkar tyvärr inte speciellt intresserade av att utreda mer.
    Bra beslut att dumpa jobbet. Liguriska havet låter alldeles underbart, hoppas det var härligt på spelningen!
  • callimero

Butterflower - jag har också en fråga: Varför frågar du? Och vad gör du i en tråd som uppenbart inte riktar sig till dig?

• callimero
    butterflower skrev 2011-06-28 07:56:08 följande:
    För att jag var nyfiken. Tog du illa upp?
    Ja det gjorde jag. Och det får stå för mig.

Jag tycker det är okänsligt, ungefär som att klampa in i en tråd för överviktiga som kämpar för att gå ner i vikt och fråga varför ni tillåtit er att bli så tjocka?

Detta är en tråd för oss som förutom den ofrivilliga barnlösheten kämpar mot åldern, och den stressen är obarmhärtig. Att alla som kämpar känner nog samma starka längtan, men att dessutom ha åldern mot sig gör det hela ännu tyngre. I övrigt tycker jag Snösport skrev ett utmärkt svar som kanske fått dig tänka till ett steg längre.
  • callimero

Trist att det inget blev denna månad Zinfandel, men påt igen!

34an, hör med Falun? Vet flera i tråden om lågt amh som lyckats mot alla odds. Speciellt om du har barn innan, det verkar på något sätt vara större odds att bli gravid då.

Inanna, hoppas det går finfint imorrn, förstår du är nervös. Du verkar inte stämma överrens med någon ålderssiffra generellt sett så jag tror även fallet är så med detta! Statistik är statistik, men individuellt är ändå vad som räknas.

Var du nöjd med fertilitetsmonitorn Snösport? Har sneglat på en sådan men tänkt det är hopplöst när vi inte kan försöka hemma pga manliga faktorn.

• callimero
    kattenizze skrev 2011-06-28 09:19:39 följande:

Jag håller faktiskt med dig Kalimero, jag tycker det är så skönt att alla är runt 40 i den här tråden. Jag fyller ju 39 om en månad, och jag startade inte barnverkstaden sent alls, utan det funkade bara inte tills nu. Men jag har faktiskt alltid blivit bra bemött inom vården, ingen har ifrågasatt min ålder. Det tror jag beror på att jag fortfarande befinner mig på rätt sida om 40-strecket, som fasicken verkar helt magiskt. På 40-årsdagen skrumpnar alla äggen ihop och dör på nåt underligt vis, så otroligt löjligt. I stället för att titta på indviduella förutsättningar!

Tack kattenizze! Jag tycker bara det känns fullständigt jäkla absurt att vi ska behöva sitta och försvara/förklara oss.

Precis - fram för individuella förutsättningar och hopp om att det inte ska vara för sent! {#emotions_dlg.flower}
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-06-28 19:17:06 följande:
    Wow, undra hur restriktiva de är med ålder/trepack? Vet du?
    Ingen åldersgräns, jag frågade (eller ja, 46 tror jag de har som generell ålder).
  • callimero
    butterflower skrev 2011-06-28 19:40:08 följande:
    Finns det inte en anledning till att man har en åldersgräns? 
    Ok, du har lyckats få barn. Jag kan för mitt liv inte begripa varför du inte kan glädjas åt det och låta oss andra vara? Du är inte 40. Du skriver du tror på mirakel i din presentation. Kan du vara snäll och dra dit pepparn växer och låta oss också få hoppas på ett mirakel?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?