• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li

Hoppas jag tog rätt lista nu annars skyller jag på feber och exalterad glädje som inte får mig att tänka klart Skrattande

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni

Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

• Enya70
    Inanna Li skrev 2011-05-27 15:22:52 följande:
    De ringde just från kliniken för att berätta att de fryser två embryon till idag så det blir totalt fyra till frysen! Labb-tjejen kollade på nytt och tyckte att två till var av så bra kvalité att de kunde frysas! Hmmm, borde kanske ha satsat på långtidsodling.
    Men grattis! Så oerhört bra. 6 fina ägg på ett försök. Det är helt otroligt bra. Mitt pers på 9 försök är hälften av det. Så nu får du vara otroligt nöjd!!!
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-27 15:32:31 följande:
    Turild: jag hade också tagit 2 st/dag och ja, det är helt rätt av Snösport att ta proggisar, en extra lite försäkring! Glad 
    Okej, jag skippar den ena mitt på dan, den är värst, man ser kissnödigt ut så fort man lämnar muggen, undrar vad folk tänker när dem ser mig kånka till stolen just då Drömmer
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-05-27 15:52:57 följande:
    Men grattis! Så oerhört bra. 6 fina ägg på ett försök. Det är helt otroligt bra. Mitt pers på 9 försök är hälften av det. Så nu får du vara otroligt nöjd!!!
    Tack! Jag är jättenöjd!
  • Inanna Li
    Inanna Li skrev 2011-05-27 15:41:31 följande:
    Zin - Kanske detta är rätt dag för mig att köpa en triss Skrattande!
    Sambon köpte en lott när han handlade nyss och vann en hundring Tungan ute
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-27 15:22:52 följande:
    De ringde just från kliniken för att berätta att de fryser två embryon till idag så det blir totalt fyra till frysen! Labb-tjejen kollade på nytt och tyckte att två till var av så bra kvalité att de kunde frysas! Hmmm, borde kanske ha satsat på långtidsodling.
    Men wow, 4 småttingar i frysen ! Vilket superresultat! Grattis återigen!
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-27 15:08:24 följande:
    bra då kasnke jag tar progissarna som du gjort

Keto-7 har jag aldrig testat men har tränat endel styrketräning dock inte sedan 20 års åldern...dock är jag och har varit instruktör inom aerobic, gympa och spinning  i olika faser sedan tidigt 90-tal så jag vet att de används och har väl främst läst in mej mer på dem nu när jag hållt på med IVF men eftersom mitt TSH har svajjat i IVFbehandlingarna och nu är ganska stabil(inte stabil men inte rakt upp och sedan ner mm) så har jaginte vågat testa för att ev samma min TSH...jag testar TSH varje månad sedan nyår så det är inte stabilt men hellre lågt, för lågt än för högt för då mår jag inte bra alls.

Har du testat det eller DHEA?
    Nej, jag har inte vågat det på grund av biverkningarna. Jag har alltid haft väldigt hög förbränning, äter som en hingst och är ändå jättesmal. Tränar aldrig så jag har inga stora muskler, men rör på mig mycket i vardagen så konditionen är hyfsad (promerar, cyklar osv). Så det känns avigt att äta dessa produkter då. Eller? Tänker jag fel?
  • nymåne

Hej IVF:are runt 40!

Jag smyger mig in här (hej Inanna och Snösport!), därför att jag hittat en studie om koffein som kan intressera er. Ni som gör IVF och är rädda för kaffe borde nu kunna pusta ut: det är musklerna i äggledarna som slutar fungera när man dricker mycket kaffe och som minskar chansen till graviditet. Och ni som gör IVF behöver ju inte oroa er för att äggen inte ska forslas tillräckligt effektivt i äggledaren mot livmodern. Så NJUT NU av kaffet!

I länken nedan refereras studien (för en stund sedan lyckades jag inte komma in på sidan, men det gick för några timmar sedan så det var nog bara tillfälligt fel).

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=4522684

• Inanna Li

nymåne - Hej, kära vän! Och jag som just köpt ett paket koffeinfritt kaffe! Kram på dig {#emotions_dlg.flower}!

• Fjällsippan
    nymåne skrev 2011-05-27 17:42:37 följande:

Hej IVF:are runt 40!

Jag smyger mig in här (hej Inanna och Snösport!), därför att jag hittat en studie om koffein som kan intressera er. Ni som gör IVF och är rädda för kaffe borde nu kunna pusta ut: det är musklerna i äggledarna som slutar fungera när man dricker mycket kaffe och som minskar chansen till graviditet. Och ni som gör IVF behöver ju inte oroa er för att äggen inte ska forslas tillräckligt effektivt i äggledaren mot livmodern. Så NJUT NU av kaffet!

I länken nedan refereras studien (för en stund sedan lyckades jag inte komma in på sidan, men det gick för några timmar sedan så det var nog bara tillfälligt fel).

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Åh, nu ska jag verkligen NJUTA av kaffeKaffe. Tack nymåne!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?