• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Lenafena skrev 2011-05-28 06:56:00 följande:
    Gomorron på er! Tog ett CB digitaltest nu och det stod "Inte Gravid" där Rynkar på näsan  Undrar om man kan sluta med proggisarna nu då eller om man ska vänta tills på måndag när de ska ringa från Carlanderska? Verkar som om de gör att mensen inte kommer. 
    Vi gör nog inga fler IVF-försök utan låter naturen ha sin gång. Eller låter plånboken ha sin gång är det väl egentligen Flört... Vi har precis köpt hus och flyttar in 1 juli, så ont om pengar är det gott om. Får se längre fram om vi kan spara till ett nytt försök kanske, eller om jag kan få gubben att ändra sig angående adoption.

Kram på er alla! {#emotions_dlg.flower} 
    Nej! Vad tråkigt Gråter! Hoppas det tar sig med hemmaförsök under sommaren! Annars kanske det blir en ny IVF längre fram! Lycka till med det nya huset och hoppas ni får en skön sommar med mycket Solig tillsammans! Tröstkramar {#emotions_dlg.flower}Hjärta!
  • Inanna Li

Zinfandel - Beklagar ditt Minus oerhört. Jag kände inom mig att du borde ha lyckats den här gången när din kropp äntligen är helt i balans! Men ha en skön sommar och dröm om de små frysisarna som kan få flytta in hos dig i augusti! Njut av vin, sol, god mat och trevligt umgänge! Massor av hoppfulla kramar om att du blir Gravid i höst {#emotions_dlg.flower}!

• Inanna Li

Kalimero och Fjällsippan - Mina tankar finns hos er och in i det sista hoppas jag att det ska gå vägen Hjärta!

• Zinfandel

Tack Inanna! Ja, det kändes faktiskt bra denna gång så det var lite förvånande... Men, men, bara att köra på igen! Det blir sånt antiklimax, man satsar i 4 veckor (efter uppladdning) med sprutor, VUL, äggplock, återföring, förhoppningar, väntan, värk och en saftig räkning - för att bara få ett fult streck, det blir ju liksom skrattretande...! Men här ger vi inte upp, jag har knappt varit ledsen ens, det har nog mest bara känts som ironi på hög nivå Flört Men vet du vad, vi kommer att lyckas Skrattande 

• kattenizze

Zin: det där skånelandskapet lät heeeeelt underbart! Det finns verkligen glädjeämnen i livet trots uppförsbackar ibland.

• Zinfandel
    kattenizze skrev 2011-05-28 19:59:53 följande:
    Zin: det där skånelandskapet lät heeeeelt underbart! Det finns verkligen glädjeämnen i livet trots uppförsbackar ibland.
    Ja, visst är det! Man får se det stora i det lilla men detta landskap är mäktigt Solig
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-28 19:40:35 följande:
    Tack Inanna! Ja, det kändes faktiskt bra denna gång så det var lite förvånande... Men, men, bara att köra på igen! Det blir sånt antiklimax, man satsar i 4 veckor (efter uppladdning) med sprutor, VUL, äggplock, återföring, förhoppningar, väntan, värk och en saftig räkning - för att bara få ett fult streck, det blir ju liksom skrattretande...! Men här ger vi inte upp, jag har knappt varit ledsen ens, det har nog mest bara känts som ironi på hög nivå Flört Men vet du vad, vi kommer att lyckas Skrattande 
    Ja, man lägger så himla mycket tid och krut (och kulor Rynkar på näsan) på det här och då blir det vansinnigt frustrerande när det inte funkar! Men visst ska vi lyckas Kyss
  • Rowanda

Hej!
    Såg att mitt inlägg från iphonen blev rumphugget och konstigt. Jag tackade för ert pepp. Det skrivs massor här och är en glad och trevlig stämning i allt det jobbiga, det är fint.

Vad tapper du är Zinfandel, den inställningen du har är ju så klok och beundransvärd.

Fjällsippan, är du verkligen övertygad om att du inte kan vara gravid? Såg att du hade testdag 2/6. Själv testade jag minus tills BIM+3 när jag väntade sonen.

Jag var på ET 25/5 och var inte lika besviken efter det. Av mina 12 ägg blev ju bara ett befruktat. Jag hade väntat mig bättre eftersom jag är lättstimulerad (idiot som man är). Trodde äggen var kassa, men han sade att äggen behövde microinjektion och att det kunde vara orsaken till våra svårigheter att få barn. Nu ruvar jag i alla fall och testar 10/6. Men vi har knappast råd med ett IVF till. Vi har byggt hus i fjällen och har fullkomligt dränerats på besparingar för att inte behöva ta mer lån än nödvändig.

Annars är jag helt såld på Tove Styrkes "High and low"

Nu väntar Progesteron, Pravidel och sängen för en trötter som jag.

• Enya70
    Rowanda skrev 2011-05-28 21:14:41 följande:
    Hej!
    Såg att mitt inlägg från iphonen blev rumphugget och konstigt. Jag tackade för ert pepp. Det skrivs massor här och är en glad och trevlig stämning i allt det jobbiga, det är fint.

Vad tapper du är Zinfandel, den inställningen du har är ju så klok och beundransvärd.

Fjällsippan, är du verkligen övertygad om att du inte kan vara gravid? Såg att du hade testdag 2/6. Själv testade jag minus tills BIM+3 när jag väntade sonen.

Jag var på ET 25/5 och var inte lika besviken efter det. Av mina 12 ägg blev ju bara ett befruktat. Jag hade väntat mig bättre eftersom jag är lättstimulerad (idiot som man är). Trodde äggen var kassa, men han sade att äggen behövde microinjektion och att det kunde vara orsaken till våra svårigheter att få barn. Nu ruvar jag i alla fall och testar 10/6. Men vi har knappast råd med ett IVF till. Vi har byggt hus i fjällen och har fullkomligt dränerats på besparingar för att inte behöva ta mer lån än nödvändig.

Annars är jag helt såld på Tove Styrkes "High and low"

Nu väntar Progesteron, Pravidel och sängen för en trötter som jag.
    Kul med fler ruvarkompisar!! Du får gärna skriva in dig i listan om du har lust så är det lättare att komma ihåg var alla är i proceduren. Gonatt
  • Fjällsippan

Tack för allt pepp idagHjärta! Ni är så bra!

Rowanda: Grattis till ruvningen ! Helt säker på mitt tjuvtestminus är jag inte, men min tro på det här efter idag är mikroskopiskt litet. Jag är på CD 27 idag, vilket innebär max BIM -3 för mig, och som jag känner min kropp så borde den ha gett sig till känna vid det här laget om jag vore gravid. Men jag har länge tänkt att min kropp någon gång totalt ska överraska mig, så jag får hoppas att det är den här gången det händer! 

Slemtorsk: vad härligt med tillökning i huset!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?