• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • No Ka Oi
    turlid70 skrev 2011-05-27 13:28:26 följande:
    Har också bestämt att sluta oroa mig, det blir som det blir. Som Snösport säger små milstolpar liksom, nästa är VUL den 17/6 för mig.
    Min man tjatar om ett steg i taget. Det är bra att han tjatar. Jag springer i förväg. Jag har oxå VUL den 17!!! VIlka fina små söta jordnötter med en pickande stjärna vi ska få se då!
  • No Ka Oi
    kattenizze skrev 2011-05-27 13:37:25 följande:

Noki: Jag ser också för djävlig ut, har redan en stor kagge och mina boobs ska vi inte tala om...jag ska göra en bröstförminskning efter denna graviditet, jag har varit på gång länge men ville vänta tills IVF-svängen var över. Jag kommer få göra en på landstingets bekostnad eftersom jag har problem med rygg och nacke pga av deras enorma storlek.

Får man fråga vad du har för storlek? Jag har 75 G eller H, lite broende på modell på BH. Just nu 75 I... Jag brukar dock inte få besvär av dom. Och min make älskar dom. Men om denna graviditet går bra och dom inte minskar när jag ska gå ner i vikt så funderar jag oxå på bröstförminskning. Men jag vet inte. Jag har degmage och jag inbillar mig att den syns lite mindre för att tuttarna sticker ut, det blir på nåt sätt proporttionellt. 
  • Snösport
    No Ka Oi skrev 2011-05-27 21:03:19 följande:
    Får man fråga vad du har för storlek? Jag har 75 G eller H, lite broende på modell på BH. Just nu 75 I... Jag brukar dock inte få besvär av dom. Och min make älskar dom. Men om denna graviditet går bra och dom inte minskar när jag ska gå ner i vikt så funderar jag oxå på bröstförminskning. Men jag vet inte. Jag har degmage och jag inbillar mig att den syns lite mindre för att tuttarna sticker ut, det blir på nåt sätt proporttionellt. 
    Fantastiskt finns det så stora BHar man ska älska sina bröst så ni måste ju älska dem i massor Tungan ute skämt så ingen tar illa vid här-

Jag är 75 B ibland 80 B.....bra vid idrott..men ser lite små ut till mina muskulösa axlar men I löööve them ändå!
  • Zinfandel
    Lenafena skrev 2011-05-27 20:31:47 följande:
    Jodå, sitter och hoppas på ett mirakel att minus ska bli plus imorgon på TD... tjuvtestade igen imorse och det blev minus. Googlar efter solskenshistorier ;)  Har passerat BIM med god marginal, men ändå ingen mens. Men, men... tur att det är roligt att öva på att göra barn Flört

Tack för att du frågar {#emotions_dlg.flower}
    Usch ja, man har ju gjort det några gånger, lika hopplöst varje gång. Men nån gång ska väl mirakel ske!! Vi fortsätter hoppas, it ain´t over yet Kyss

Booobisar: mina är små men naggande goda Flört De är det enda som inte hängt med i åldern, de är pinsamt fjortisar fortfarande Skrattande
  • kattenizze

Noki: Jag vill ärligt talat inte veta vilken storlek jag har nu, sist jag köpte en BH för nåt år sen kanske var det G - H ligan men det är för litet nu...Eftersom jag tränar en del så tycker jag de bara är i vägen, och skulle vara så nöjd med en vanlig C-kupa. Min man kommer nog att sörja men jag vill kunna röra mig obehindrat och speciellt när jag är på hästryggen så är det inte roligt alla gånger. Men men en sak i taget, nu ska jag genom den här grav först...och du med!

• Lenafena

Gomorron på er! Tog ett CB digitaltest nu och det stod "Inte Gravid" där Rynkar på näsan  Undrar om man kan sluta med proggisarna nu då eller om man ska vänta tills på måndag när de ska ringa från Carlanderska? Verkar som om de gör att mensen inte kommer. 
    Vi gör nog inga fler IVF-försök utan låter naturen ha sin gång. Eller låter plånboken ha sin gång är det väl egentligen Flört... Vi har precis köpt hus och flyttar in 1 juli, så ont om pengar är det gott om. Får se längre fram om vi kan spara till ett nytt försök kanske, eller om jag kan få gubben att ändra sig angående adoption.

Kram på er alla! {#emotions_dlg.flower} 

• Lenafena

Flyttar ner mig i väntan på att få hoppa upp till Gravid nån gång i framtiden ;)

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni

Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 

• Zinfandel

Gomorrn alla! Vilka tråkiga nyheter ni möts av idag, både jag & Lenafena bröt den annars så stadiga plus-sviten och förlängde inte slutet av listan Rynkar på näsan Men, inte lönt att deppa ihop för det (nej, det blir inget annat resultat imorrn....)!! Nu åker vi till stugan, dricker vin och funderar över fortsättningen Solig inte lönt att deppa ihop! Först och främsta ska vi ha en lång skön sommar med allt vad det innebär sen blir det FET i aug. Jag har ett hejdundrande immunförsvar, hehe här kommer inget okänt in i min kropp Flört Hela denna uppladdningen lyckades inte men det var väl värt ett försök!! Jag känner dock att min kropp är i bra balans nu så jag fortsätter min självmedicinering. Bättre lycka till er andra och njut av helgen! Många kramar {#emotions_dlg.flower}

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juniInanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 

• Lenafena

Zinfandel: Det var ju skit att du också testade minus vännen Rynkar på näsan  Vi får hoppas att vi kommer igen längre fram och får sälla oss till plus-gänget, om än lite senare ;)  Kram på dig och ha en go dag i stugan! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?