• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-27 16:27:04 följande:
    Sambon köpte en lott när han handlade nyss och vann en hundring Tungan ute
    Nä men se där! Köp 4 till vet jag, för dem 4 i frysen Skrattande Lycka till!
  • Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-05-27 18:26:50 följande:
    Åh, nu ska jag verkligen NJUTA av kaffeKaffe. Tack nymåne!
    Ha,ha ..,,jag som inte ens gillar kaffe, vad jag missar!Cool

Fjällsippa jag skulle fundera om Keto-7 är bra men DHEa i renare form kasnke inte är uppblandat med så mcyket annat och därmed bättre för äggkvaliteten....jag vet tyvärr inte.

Nymåne: du hade ju (väl) testat DHEA eller var det inte Keto-7 du tog har du mer fakta till Fjällsippa.

Innan: gå och spela på lotto!!!

Turild: hi,hi jag testade efter jobbet men bara 45 min från sista toa men det blev ett ljusblått streck.,,tycker aldrig det ör starkt men bara det är ett plus så ör jag nöjd...hade min första förstoppningsattack så jag får nog börja med Moxalole
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-27 19:16:33 följande:
    Turild: hi,hi jag testade efter jobbet men bara 45 min från sista toa men det blev ett ljusblått streck.,,tycker aldrig det ör starkt men bara det är ett plus så ör jag nöjd...hade min första förstoppningsattack så jag får nog börja med Moxalole
    Jag testar alltid på morgonen, måste ha statistik och relevanta resultat att jämföra med :)) Annars skulle jag nog testa dygnet runt.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-27 19:09:29 följande:
    Nä men se där! Köp 4 till vet jag, för dem 4 i frysen Skrattande Lycka till!
    Undrar om vi kan ha lika stor tur imorgon då sambon är sugen på att spela på hästar Glad!
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-05-27 19:56:10 följande:
    Undrar om vi kan ha lika stor tur imorgon då sambon är sugen på att spela på hästar Glad!
    Klart ni kommer  Skrattande Ni kanske vinner hela behandlingen Skrattande
  • nymåne

Om DHEA

Den som är intresserad av DHEA kan inboxa mig.

Åtskilliga studier av DHEA visar att detta hormonpreparat ökar antalet ägg och minskar risken för missfall (dvs. minskar risken för embryon med kromosomavvikelser). 7-keto är ett preparat som är härlett ur DHEA, det är en "mildare" variant - men mig veterligen finns det ingen vetenskaplig studie i hela världen där man visat att 7-keto har någon inverkan på fertiliteten.

All forskning handlar om DHEA. Ingen vet dock - vad jag vet - säkert om just 7-keto inte kan förbättra äggkvaliteten. Och jag blev ju gravid på andra försöket vid 42,5 års ålder när jag tagit 7-keto - och återigen blev jag två år senare gravid på nionde försöket efter att ha tagit DHEA. Mitt AMH-värde var då omätbart lågt. Och redan 2008 förbjöds jag göra IVF pga. min låga fertilitet. Två graviditeter och ett barn på 2,5 år - det är väl inte så dåligt för en 40+are?

DHEA samverkar troligen väldigt bra med preparat som Pergotime (och med detta närbesläktade preparat som används inom IVF - gonatropider, eller vad heter det?). IVF-resultaten blir bättre med DHEA - se webbsajten för The Center for Human Reproduction.

• Lenafena
    Zinfandel skrev 2011-05-27 20:00:49 följande:
    Lenafena - hur har du det...?! 
    Jodå, sitter och hoppas på ett mirakel att minus ska bli plus imorgon på TD... tjuvtestade igen imorse och det blev minus. Googlar efter solskenshistorier ;)  Har passerat BIM med god marginal, men ändå ingen mens. Men, men... tur att det är roligt att öva på att göra barn Flört

Tack för att du frågar {#emotions_dlg.flower}
  • No Ka Oi
    Lenafena skrev 2011-05-27 20:31:47 följande:
    Jodå, sitter och hoppas på ett mirakel att minus ska bli plus imorgon på TD... tjuvtestade igen imorse och det blev minus. Googlar efter solskenshistorier ;)  Har passerat BIM med god marginal, men ändå ingen mens. Men, men... tur att det är roligt att öva på att göra barn Flört

Tack för att du frågar {#emotions_dlg.flower}
    Trist att det var minus i morse... men att inte mensen kommit och den är passerat tycker jag ändå låter positivt! Jag håller tummarna!
  • No Ka Oi
    Inanna Li skrev 2011-05-27 15:22:52 följande:
    De ringde just från kliniken för att berätta att de fryser två embryon till idag så det blir totalt fyra till frysen! Labb-tjejen kollade på nytt och tyckte att två till var av så bra kvalité att de kunde frysas! Hmmm, borde kanske ha satsat på långtidsodling.
    Grattis Inanna!!! Fyra stycken till frysen är ju skitbra!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?