• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-07-01 11:58:20 följande:
    Fjällsippa...ja jag har ju inte haft UVI på 15- 20 år så jag har ju inte åpterkommande så det är ju inte så troligt att det är det kasnke men vill kolla...hade inte apoteket ett test så man ser om det är det eller ej?

men har jag det ska jag beställa det som du tog då kasnke det hjälper i dubbel bemärkelse.
    Jo, jag tror mig ha sett självtest på Apoteket. Bra att du kollar upp det; man ska inte gå runt med UVI när man vill bli gravid.
  • Fjällsippan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.
    mamman0301 39 år IVF Cura Malmö IVF 2 börjar med sprutor ca 15 aug
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug, ÄL?, BIM 31/7 
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i sept. ÄL i mitten av juli!
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska maj 2011. ÄL 12/6, BIM 25-27/6
    Enya70, 40 år Uppsala, BIM 1/7
    pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer i aug ÄL 30/6
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ET 9/6 TD 24/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

• Fjällsippan
    Instämmer med dig, Zinfandel, angående GBS. Och detta är något som ni som är IVF-gravida ska tänka på också. Jag hade en jättebra BM på MVC när jag väntade sonen; som var underbart petnoga med min så efterlängtade graviditet. Jag hade bakterier i urinen (dock inte GBS) på en rutinkontroll i vecka 14, behandlades med antibiotika, och därefter fick jag lämna urinprov var sjätte vecka oavsett. Det kändes väldigt tryggt.
  • Fjällsippan
    Fjällsippan skrev 2011-07-02 21:14:31 följande:
    Instämmer med dig, Zinfandel, angående GBS. Och detta är något som ni som är IVF-gravida ska tänka på också. Jag hade en jättebra BM på MVC när jag väntade sonen; som var underbart petnoga med min så efterlängtade graviditet. Jag hade bakterier i urinen (dock inte GBS) på en rutinkontroll i vecka 14, behandlades med antibiotika, och därefter fick jag lämna urinprov var sjätte vecka oavsett. Det kändes väldigt tryggt.
    Såg nu att jag fick lämna urinprov var fjärde vecka under graviditeten. Rätt ska vara rätt .
  • Fjällsippan

turlid och kattenizze: men bli inte allt för oroliga nu. De flesta känner ju faktiskt av UVI; och vad jag menade var att det är bra att få lämna urinodling på MVC så att man kan säkerställa att man inte går runt med en tyst UVI. Trodde att urinodling var standard på MVC (just på grund av GBS), men på vissa ställen kanske det bara görs vid besvär. Däremot togs det ingen odling/kontroll i vaginan/tappen på mig på MVC (vad jag är medveten om). Jag visste inte att den problematiken fanns, utan det var först när jag träffade Ludmila.

• Fjällsippan
    AnnaLinn skrev 2011-07-03 19:45:52 följande:
    Hej alla!
    Är första gången jag skriver här på FL och hoppas det är ok för er :) ?  Har följt er tråd och tycker ni är härliga tjejer!! Närmar mig 40 med stormsteg och har genomgått mitt andra IVF nu, har TD den 16/7. Håller på med de där kletiga progesteronvagitorierna i värmen... Känns som livet bara snurrar runt detta just nu!! Har ingen i min omgivning som genomgår/genomgått  IVF så därför blev jag så himla glad att ta del av era erfarenheter i denna tråd :). När det känns som jobbigast så försöker jag fokusera på mina andra glädjeämnen och på vad jag har som är värdefullt i livet. Men ibland är det lite extra tungt...
    Hjärtligt välkommen till oss{#emotions_dlg.flower}! Vilken klinik går du på?
  • Fjällsippan
    Thuleslapper skrev 2011-07-01 19:11:27 följande:
    Där står jag, 38 år, och hämtar ut IVF medicin medans unga frögurkor stönande köper gravtest!
    Receptarien som höll på att fixa min medicin (hon är 1 år äldre än mig och har 2 små barn själv) hörde vad ungdomarna sa, tittade på mig och sa: Usch vad livet kan vara orättvist....
    Ja, man önskar verkligen att "fördelningen" av graviditeter och barn kunde spridas ut lite mer "rättvist" i samhället. 

Tror kanske att jag skrivit det tidigare, men vilken fin sommarbild på er{#emotions_dlg.flower} !
  • Fjällsippan

*listomanen flyttar fram listan så att den inte kommer på vift*

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Snösport, 42 år, sista försöket i höst Falun , bor i Luleå.
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.
    mamman0301 39 år IVF Cura Malmö IVF 2 börjar med sprutor ca 15 aug
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug, ÄL?, BIM 31/7 
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i sept. ÄL i mitten av juli!
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska maj 2011. ÄL 12/6, BIM 25-27/6
    Enya70, 40 år Uppsala, BIM 1/7
    pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer i aug ÄL 30/6
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ET 9/6 TD 24/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?