• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Japp, jag ska fråga igen. Träffar läkaren på fredag. Påminn mig Miss B! 

• Skytten

Tack Zin för dina klarläggande inlägg om follikelfas och lutealfas. Jag tycker att det är synd att min samarbetsdoktor inte varit så intresserad av min lutealfas och det tog mig tid att fatta att den faktiskt är för kort och att jag borde ha fått progesteron vid förra FET. Den här gången ska jag få det till och med före FET. Så fort äl varit.

• Skytten

Apropå längd så har alla gyn jag varit hos sagt att det är bra med längre cykler, särskilt om man är äldre. Även min akupunktör säger det. 

• Skytten

Turlid - såååå söööööt! Måste ha vansinnigt snygga föräldrar.

Idag mår jag så mycket bättre. Var till naprapaten som körde lite ostepati (eller vad det nu heter ) på mig och hon konstaterade att mitt bäcken är helt stelt och helt enkelt inte bra. Jag har gått hos en gyn tidigare som också sa att min bäckenbotten är som i kramp. Men nu hoppas jag att akupunktören och naprapaten fått fart på det. Sådana spänningar och blockeringar är inte bra för livmodern och blodflödet tänker jag mig. Men nu känner jag mig så mycket mer redo inför nästa vecka.

Bengalen och Miss B - tack för intressant prog-diskussion. Jag ska också försöka hålla koll på tempen. Vill inte slösa ett FET om ägget inte släpper.

Sunseed - tänker på dig fortfarande.

Tjorven - jag ringde läkemedelsupplysningen och fick veta att halveringstiden på Flucozanol 150 mg var 30 timmar, alltså tar det fem dagar att gå ur kroppen. Men man kan nog räkna med att väldigt lite finns kvar i kroppen sista dagen.

• Skytten
    Tuvalina skrev 2012-03-15 19:27:18 följande:
    Det stod att läsa i Fass Skytten. Det var det jag talade om för dig.
    Japp jag fick infon av dig! Tack! Men jag är urusel på matte så jag kunde inte räkna ut vad det blev i dagar och tog det säkra före det osäkra och ringde Läkemedelsupplysningen för att få veta tiden.
  • Skytten

Tjorven - kan det vara urinröret? Uretrit? Jag brukar ha det. Då gör det så ont så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Det blir som ett kramptillstånd i urinröret. Krya på dig! Och kolla med gyn eller en urolog.

• Skytten

Fråga - ni som tar lutinus? Hur länge tar ni den och vilka biverkningar? Är den bättre/sämre än crinone? Jag läste på Fass om fosterskador och det kändes ju så där.... För Crinone nämns inga fosterskador så nu ångrar jag att jag lät CvL skriva ut Lutinus. 

• Skytten

Mamman - tack! Men min läkare vill att jag ska ta lutinus i tre månader om jag lyckas bli gravid på FET den här gången. Känns ju lite olustigt. Men kanske man kan byta till crinone sen. Eller är det lika "farligt"? 

• Skytten

Tjorven vad tråkigt att du råkade ut för en idiot! Men bra att du fick besked om smärtan. Hoppas antibiotikan kickar in fort. Jag har uvi jämt så jag vet vad du går igenom. 

Sunseed - så tråkigt, så tråkigt!   Usch, det är så jobbigt att gå igenom det där. Hoppas att du får en fin fredagskväll trots allt med ett glas vin. Själv går jag och suktar efter champagneflaskan som jag fick i 40-årspresent.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?