• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zin - Ja, två år är den. Så det gäller att ha koll på datumet när du började och från och med när du insåg att de gjort fel. Det är alltså två år från behandlingstillfället. En annan sak - tidigare när det var HSAN som hade hand om det här så var uppgifterna offentliga. Det betyder att vem som helst kan se din anmälan och dina uppgifter så fort de diarieförts. Jag antar att Socialstyrelsen har samma regler men är osäker. Men det kan ju vara bra att veta. Diarier av den här typen "dammsugs" av journalister så det kan ju hända att du blir kontaktad av någon. Bra att du gör en anmälan!

Sunseed - bra att du gör anmälan! Som sagt om det är journalister som går igenom de här diarierna och ser att fler anmälningar handlar om liknande saker så kan de bli intresserade och börja titta närmare på ivf-behandlingarna. OCH om man vill kontakta massmedia för att de ska skriva om det här så är det jättebra att ha en anmälan. Vi journalister vill ha konkreta saker att gå vidare på.
    Och jo, apropå äggets chans att fästa - superbra att du har en läkare som faktiskt tror att det kan föreligga ett fel och vill utreda det!

• Skytten

Bra Zin! Jag vet att du vill att det ska komma ut. Men jag tänkte att jag skriver om det så att alla som funderar på anmälningar är medvetna om det. När jag brukade ringa patienter som gjort anmälningar blev det ofta förvånade och ibland upprörda över att bli kontaktade av massmedia. Man hade helt enkelt inte förstått att det blev offentliga uppgifter. Helt rätt tänkt av dig att lyckas och sen knäppa dem på näsan - rejält.

• Skytten
    Zinfandel skrev 2012-03-29 13:13:47 följande:
    Ps! Det vore jättebra om fler av er här inne följde efter, hade allt skötts som det ska så hade ju självklart inte alla vi varit kvar härinne....
    Precis! Ju fler anmälningar desto mer intressant för journalister!
  • Skytten

Jag har definitivt pms. Har just ätit en halv chokladkaka och fortsätter nu med en Cornetto och sen ska jag se om jag inte hittar lite lakrits någonstans också. 

• Skytten

Lutinus-experter, hjälp mig! Eller progesteronexperter öht.
    Jag har konstant molande värk i mage och rygg. Är det farligt? Hållit i sig i snart två dagar. Jobbigt.  

• Skytten

Tror ni?! Jag var mer rädd för en infektion. Pratade med kliniken precis och de tyckte att jag skulle ringa samarbetsgyn och göra en check. De hade inte hört talas om sådana biverkningar. Eller snarare sa de att sådan värk som jag har kan man ha efter ET och då får man ju progesteron och då är det svårt att veta vad som orsakar värken - prog eller att man är svullen efter ÄP. 

• Skytten
    pp08 skrev 2012-03-29 17:28:46 följande:
    Skytten. På vilken RD är du?
    Jag är på RD 6 och dag 26 i cykeln. Det börjar tyvärr alltmer kännas som pms. I natt vaknade jag helt svettig. Molvärken i magen fortsätter och tempen är fortfarande högre. Så det är nog mensen som är på väg.
  • Skytten

Mamma Gås - haha, det lät liiiite suspekt att du går hos en man som gör det mesta.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?