Fjällsippan skrev 2012-03-19 18:30:17 följande:
Skytten: jag tycker själv att det är ett gissel att hålla på med ÄL-test inför FET. Jag har själv ifrågasatt att klinikerna envisas med morgontest, och om man får glad gubbe på kvällen innan så har jag för mig att min klinik ändå beräknade återföringen som att ÄL-stegring skett morgonen därefter. Skumt och fel, tycker jag. Dom VUL jag har gjort runt ÄL så har jag förstått att det kan vara svårt att bedöma med 100% säkerhet om ägget har lossat (om det precis har skett). Om ÄL har skett för några dagar sedan så kan livmoderslemhinnan vara "vitare" på VUL'et.
Men jag håller tummarna stenhårt för att du möts av en glad gubbe imorgon alternativt har en fin blåsa på g på VUL'et!.
Precis det där råkade jag ut för vid första FET. Jag testade glad gubbe på kvällen men nej, det räknades inte utan det var dagen efter som räknades och pga det är jag ganska säker på att ägget sattes in för sent. Min slemhinnan var redan på väg att göra sig redo att släppa. Tack för dina tummar! De behövs!
Maryhe - det var många vul! Vad skönt att få vara under sån kontroll. Ja, det ska bli intressant att se vad de ser i morgon. Som jag har lipat i dag så gissar jag att ägget släppte idag. Nu försöker jag landa i det och lyssna på min söta akupunkturfarbror - det var en mening med det här. I april mår din kropp ännu bättre.
Lycka till med ditt nu också!
Och så en fråga - är det okej att ta Mycostatin nu tror ni? Den ska vara okej under graviditet men den är oprövad vad gäller fertilitet. Någon som använt det och fått råd?