• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-31 07:29:26 följande:
    Precis Snösport, det var runt hörnet från stugan Solig

Fjällis: T-celler eller T-lymfocyter är en typ av vita blodkroppar i immunsystemets funktion. T-celler kan binda celler för att döda infekterade celler, en nedgång i nivån av T-celler kan tyda på en sjukdom som orsakar störningar av immunsystemet eller att man tar läkemedel som hämmar funktioner i immunsystemet. T-lymfocyterna bildar tillsammans med B-lymfocyterna det specifika immunförsvaret, som är en del av människokroppens immunsystem. Det händer att T-celler kommer ut i kroppen och börjar attackera kroppsegna vävnader, detta leder till autoimmuna sjukdomar. 
    Läste igår på om Prostaglandiner och plötsligt dök det upp i en ny tråd. Så nu har jag nåt nytt att fördjupa mig i Skrattande
    Ja, just det. Det här med T-lymfocyter har jag ju läst in mig på tidigare. Togs det prover på dina T'isar när du gjorde den immunologiska utredningen? Bertätta gärna mer om Prostaglandiner om du hittar något av intresse!
  • Fjällsippan

Ja, just det, jag tjuvtestade minus imorse igen så nu släpper jag den här ruvningen. Som ni har märkt har jag redan gått vidare för några dagar sedan. Nu satsar jag på att bli gravid á la Snösport i sommar !

• Zinfandel

Ja, vi tar testat T & co. Det där med Prostaglandiner var ju intressant vid implantationen, där verkar ju mitt problem sitta och då föreslår man faktiskt Ipren. Och Ipren rekommenderas ju inte annars men då har man ej detta problem. Återigen det onda med det goda men har man varit med ett tag i processen som vi har så varför inte FlörtJag måste sticka och lämna blod (sticka... kul haha) nu men skriver mer ikväll!

• Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-05-31 07:45:40 följande:
    Ja, just det, jag tjuvtestade minus imorse igen så nu släpper jag den här ruvningen. Som ni har märkt har jag redan gått vidare för några dagar sedan. Nu satsar jag på att bli gravid á la Snösport i sommar !
    Japp, lite trist att du inte fick ruva vidare nu...finns ju inga tröstande ord vet jag men  slappna av och hoppas som jag gjkorde..jag hoppades faktiskt extra mycket denna gången,,,vi skämtade om att spara pengar så, gjorde ju cellprv och frågade t o m om det påverkar för jag kasnke är gravid mm..helknäppt innan det ens fäst liksom.
    Jag blev ju spontant gravid så jag började inte med något mer än progesteron efter test.
    Zinfandel skrev 2011-05-31 07:46:47 följande:
    Ja, vi tar testat T & co. Det där med Prostaglandiner var ju intressant vid implantationen, där verkar ju mitt problem sitta och då föreslår man faktiskt Ipren. Och Ipren rekommenderas ju inte annars men då har man ej detta problem. Återigen det onda med det goda men har man varit med ett tag i processen som vi har så varför inte FlörtJag måste sticka och lämna blod (sticka... kul haha) nu men skriver mer ikväll!
    Härligt humör du har!!!    jo, jag tänker smickra överdrivet hur länge som helst Tungan ute!!
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-31 08:25:12 följande:
    Japp, lite trist att du inte fick ruva vidare nu...finns ju inga tröstande ord vet jag men  slappna av och hoppas som jag gjkorde..jag hoppades faktiskt extra mycket denna gången,,,vi skämtade om att spara pengar så, gjorde ju cellprv och frågade t o m om det påverkar för jag kasnke är gravid mm..helknäppt innan det ens fäst liksom.
    Jag blev ju spontant gravid så jag började inte med något mer än progesteron efter test.
    Tack Snösport! Nu har jag beställt tid i Sundsvall. Hon lät nästan upprörd när jag berättade om mina 15 återföringar, och klämde in mig innan semestern .
  • Boe

Fjällis,
    Tråkigt att det inte blev något denna gång! Bra att du håller humöret uppe.Hjärta

• No Ka Oi

Fjällis, tråkigt med minus... Kramar!

Mia, trist att inte ens få tillbaka något... Men hoppas det blir många till frysen!

Slemtorsk, jag håller tummarna för er i morgon!

inanna, intresant läsning i den nya zeeländska länken! Jag visste inte att "literally means it will pop out of its shell". Kul att se bilder oxå.

Ni skriver så mycket intresant! Att ni kan så mycket! Jag bara litar på vad läkaren säger. Men å andra sidan har jag ju inte behövt göra en massa återföringar heller...

En kram till alla som behöver en!!

• Snösport

Fjällsippa: härligt Fjällis!!!!!  Hon klämde in mej med så gör hon inte med alla för jag fick ngt mess från en som fick vänta i 3 månader på tid liksom.
    Våga tro nu!!!!     Vet att jag läst några som idiotförklarat henne för det säkert inte hjälpte men sedan ändå blivit gravid inom 6 månader efter så att det händer första månaden kasnke inte är 100% i vår¨ålder men inom rimlig tid...något vi ju inte kännt innan..hoppas!!!

Zinfandeln: Gillar din humor menade jag ju...ööh!!   Dtt humör är säkert toppen ocksåTungan ute

• Rowanda

Kan det vara TNF-alfa hämmare ni funderar på? Det tar jag pga min ledgångsreumatism. Men jag fick sluta med dem 3 veckor inför et då de inte är godkända för graviditet i Sverige. Vet att de används fram till vecka 6 i USA av läkare som arbetar med upprepade missfall.  Medicinen är våldsamt dyr, kostar nog närmare 3000 kronor i veckan om den inte omfattas av läkemedelsförmånen. Det är en ganska läskig medicin (biverkningarna) men jag har inget annat val än att ta den.

Lycka till med hemmaförsöken, Fjällsippan! Ska du till Sundsvall pga bakterieutredning? 2007 tror jag det kom en forskningsrapport från Norrlands Universitetssjukhus om just tysta bakterieinfektioner och infertilitet.  Jag var då redan gravid och sökte inte mer efter den. Annars tänkte jag på att det kanske var vårt problem. Lycka till!

• Fjällsippan
    Boe skrev 2011-05-31 09:07:00 följande:
    Fjällis,
    Tråkigt att det inte blev något denna gång! Bra att du håller humöret uppe.Hjärta
    Tack BoeHjärta. Ja som tur är så verkar jag triggas och få ny kraft av motgångar. Annars hade jag aldrig överlevt den här långa processen.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?