• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-31 12:46:14 följande:
    Själv sitter jag som på nålar, fortfarande inga symptom som påminer om någon graviditet, bara lite ömma bröst, det är allt. Hade tänkt att testa med veckoindikator imorgon, men vågar inte. Det borde stå gravid v3+, men tänk om det inte gör det då kommer jag nog att dö. Jag får leva på hoppet att det är inget fel så länge jag inte blöder, första VUL kontroll är den 17/6. 

På torsdag ska vi tillsammans med svärföräldrarna på semester och jag vill bespara dem min djupa depression ifall testet visar något annat än det jag förväntar mig. Men blir nog tvungen att avsjöja mitt tillstånd för dem iaf, annars kommer dem att undra varför dricker jag varken vin eller äter parmaskinka. Det är lika bra det, då vet dem varför jag är nere om det går åt helvete sen.
    Åh vad jag känner med din oro. Veckorna fram till första VUL var olidliga för mig också (jag hade småblödningar). Därefter beställde till och med en "Angelsound" från Kina för att kunna tjuvlyssna på bebisen själv  från v 11 och fram till dess att jag kunde känna de första fosterrörelserna (men jag hade en regel att jag bara fick lyssna 1 gång/veckan ). Och allt gick utmärkt - det kommer det att göra för dig också! 
  • No Ka Oi

Vad säger era sambos/makar om den känsliga ruvartiden och första gravtiden?

Min säger inte mycket. Vill jag prata symtom får jag göra det med er! Maken slår bort allt jag säger med "du inbillar dig eller det är bara psykologiskt". Ibland blir jag sur men jag vet innerst inne att det är hans sätt att reagera, dvs slippa tänka på det, förtränga det.

• Snösport
    No Ka Oi skrev 2011-05-31 14:17:25 följande:

Min säger inte mycket. Vill jag prata symtom får jag göra det med er! Maken slår bort allt jag säger med "du inbillar dig eller det är bara psykologiskt". Ibland blir jag sur men jag vet innerst inne att det är hans sätt att reagera, dvs slippa tänka på det, förtränga det.
    Ha , ha min säger "du är lite galen du" ...vi är gosiga som tusan nu men han vågar inte ha sex, men visst jag är lite tvär ibland men inte alls så som jag var typ 1 vecka innan test när jag mådde lite illa och var snurrig, allt var tungt-vi gick ju toppturer och jag var såååå trött men det var ju han också efter vår strapats. Försök hålla humöret på topp så blir det mer på topp, jag hör när jag är tvär och omformulerar då frågan eller så så blir svaret bättre.

TURILD:
    ...på jobbet tycker de jag är mer sammanbiten än normalt = japp jag har ju fullt upp med att analysera mina ickesymptom!!
    Jag har en mage som gör ont då och då som molvärk men ev bara tarmarna då det är trögt och ändå bubbligt...
    Vi hoppas det går bra på VUL så hoppas på det och njut av semestern!!  Jag blöder inte heller så jag är lugnare nu men ska testa till helgen igen för att hålla kvar lugnet liksom, jag blöder inget men känner typ bara tarmarna och en väldig trötthet nu i em...ska gå hem o vila på soffan....mindre förståelse från sambon som är van vid att jag alltid har full fart o är pigg o nu är det ju trädgård, båt och bilfixartider och jag vill bara vila på soffan och ätaDrömmer    Kommer gå kanon ska du se!!!
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-05-31 13:02:36 följande:
    Jag kommer missa din test på torsdag, då är vi bortresta till Arorerna, men jag kommer att hålla mina tummar för dig allra hårdaste då. Lycka till! Hoppas du gör fågelmamman sällskap snart. Kram
    Åh tack Turlid {#emotions_dlg.flower}. Jag lovar att uppdatera dig så snart du är tillbaka igen. Ha en sköööööön semester!
  • Snösport

Enya: vilken ruvardag är du på? testar man allt på samma dag? tänkte att du kasnke gör ett test för varje embryoCool  Hoppas så på en-två eller trillingar skulle ju vara så häftigt...åtminstone för mej som står här brevid   Kramar!!!

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-31 14:02:22 följande:
    Åh vad jag känner med din oro. Veckorna fram till första VUL var olidliga för mig också (jag hade småblödningar). Därefter beställde till och med en "Angelsound" från Kina för att kunna tjuvlyssna på bebisen själv  från v 11 och fram till dess att jag kunde känna de första fosterrörelserna (men jag hade en regel att jag bara fick lyssna 1 gång/veckan ). Och allt gick utmärkt - det kommer det att göra för dig också! 
    Du är så rar. Tack vännen.
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-05-31 14:17:25 följande:

Min frågar då och då "hur känns det i magen?" Inte mycket svarar jag och beklagar mig att det inte känns så bra, då brukar han trösta mig och säga att det inte betyder något dåligt, men han längtar efter några tydligare tecken, det vet jag. Han tyckte inte heller att vi skulle testa innan resan, men jag är så förbannad nyfiken, för se hur jag gör. Jag är tvär mot honom ibland, när han inte förstår hur jag menar och måste upprepa mig, det händer att jag ryter åt honom istället, men det har vi pratat om och han är överseende med det. Har är bara för snäll, han.
  • Rowanda

Min sambo frågar om jag känner mig gravid. Jag säger bestämt NEJ för jag känner mig så ogravid som någonsin. Behöver inte känna efter det minsta för inget känns. Så jag håller redan på planera försäljning av barnvagn och bebiskläder. Finns inte på jorden att jag kan vara gravid. Sist hade jag åtminstone mensvärk några veckor i början innan det också försvann.  Jävla skit.

• kattenizze

Turlid: Men om du inte blött något så är det ju ingen fara! Det växer säkert på bra därinne ska du se. Jag beklagar mig ständigt för min man, stackarn, inte nog med att han får göra nästan allt härhemma dessutom är jag som en monster med mina humörsvängningar....Uff, får lite dåligt samvete faktiskt. Tur att han är en sån lugn och trygg norrlänning.
    Zindis: Intressant att läsa att din läkare sagt att det visst finns immunologiska problem, men varför tycker dom att det är för stora risker med t ex IVIG? Jag vet knappt vad det är för medicin men det verkar ju användas frekvent utomlands.

• linköping68
    Fjällsippan skrev 2011-05-31 13:50:55 följande:
    Snösport-spåret innebär att man lyckas bli gravid på egen hand trots att man har mångamisslyckade  IVF-återföringar bakom sig . Och i Sundsvall finns en gynekolog som gör utredning på eventuella "tysta infektioner" i underlivet som härstammar från bakterier. Snösport har redan varit där, och jag ska dit i juni. 
    Aha, då är jag med! Lycka till med utredningen!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?