• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-30 11:32:51 följande:
    Fattar inte, de är ju äldre då men det har du säkert koll på!
    Eftersom jag gjort FET två gånger med 5 dagar gamla embryon (blastisar) så vet jag att de ska fästa ca 1-2 dygn efteråt. Det befruktade ägget kan inte implantera i livmodern förrän det har nått blastocyststadiet och "kläckts" ur sitt skal (brukar ske när embryot är sex dagar gammalt).

Blastocyst hatching in preparation for implantation
  • mamman0301
    Fjällsippan skrev 2011-05-30 11:22:50 följande:
    Men det är ju många blåsor! Härligt! Lycka till!
    Tack!
  • mamman0301
    Inanna Li skrev 2011-05-30 11:19:41 följande:
    Ser ju fantastiskt bra ut! Lycka till!
    Tackar!
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-30 11:32:51 följande:
    Fattar inte, de är ju äldre då men det har du säkert koll på!
    Jag hoppar in här, hoppas att det inte gör något, InannaSolig. I fredags för Inannas småttingar 2 dagar gamla, idag är de 5 dagar och fina blastisar som kommer att börja sin implantation kanske redan i natt men kan även välja att vänta någon dag eller två. Det är så som jag har fått det förklarat för mig på mina kliniker.

Åh vad jag håller tummarna för dig, Inanna!!!
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-05-30 11:49:07 följande:
    Eftersom jag gjort FET två gånger med 5 dagar gamla embryon (blastisar) så vet jag att de ska fästa ca 1-2 dygn efteråt. Det befruktade ägget kan inte implantera i livmodern förrän det har nått blastocyststadiet och "kläckts" ur sitt skal (brukar ske när embryot är sex dagar gammalt).

Blastocyst hatching in preparation for implantation
    Jo, jag så mycket vet jag om implantation Flört men jag får fortfarande inte ihop matematiken men det har jag å andra sidan alltid haft svårt för! Jag fördjupar mig därför inte mer i det.... Huvudsaken att de fäster..!! Skrattande
  • Inanna Li
    mamman0301 skrev 2011-05-30 11:50:58 följande:
    Tackar!
    Mycket fler större blåsor än så vill du inte ha för då riskerar du att bli överstimulerad!
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-05-30 11:53:38 följande:
    Inanna: oj, du hann visst före mig ändå !
    Skrattande
  • Fjällsippan

En fråga till Er som gjort både långa och korta protokollet: jag får aldrig mens förrän 2-3 dagar efter progesterongstopp med långa protokollet. Men nu när jag gör det korta för första gången har jag mycket mer tydlig menskänning än vad jag är van vid under slutet på ruvningar (RD 12, CD 28 idag). Har ni märkt skillnad på så vis att mensen brukar komma vid korta trots progesteronet?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?