• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Haha Zin! Jag vet. Det är så lääääätt att vara på andra sidan och vara den hoppfulla när andra ruvar. Jag vill bara ha besked nu. Borde köpa på mig ett packe billiga gravtester och få det svart på vitt. Skit. 

• Skytten

Finafina - inga andra planer. Då är det liksom över. Kvar finns de högst romantiska hemmaförsöken. Jag bestämde mig innan jag började med ivf att jag skulle ge det ett försök och det håller jag fast vid. Jag har inte den psykiska orken för att gå igenom det här en gång till. Jag har varit så rädd för alla mediciner, rädd för ÖS, rädd för ingreppen och bara rädd hela tiden. Och det går inte att leva så. Tack för din omtanke! Kram!

• Skytten
    Mamma gås skrev 2012-03-30 11:12:09 följande:
    Haha... Om du bara visste.. Tungan ute 

Skickar massor med varma energikramar till dig å hoppas såååå fantastiskt mkt att det visar ett Plus så att det kan få bli en liten BabyHjärta Har du någon, förutom mannen i huset som du kan prata med om din oro?

Tack snälla du! Jag var till min psykolog igår så det var bra. Och i morgon ska jag träffa en av mina närmaste vänner som brukar vara mitt stora stöd. 
  • Skytten

Finafina - jag håller så tummarna för er! På ett sätt önskar jag att jag hade orken för fler ivf eftersom hemmaförsöken blir knäckande efter ett tag. Lycka till!

• Skytten

Nu måste jag fråga igen - var det någon som hade haft molvärk i rygg och mage efter FET med Lutinus (eller annat progesteron)? Pratade nu med samarbetsgyn och hon sa att det inte var en biverkning hon hört talas om. Men nu hade hon inte tid att ta emot mig förrän på måndag. Vi missade varandra med telefonsamtalen idag.  
    Borde jag vara orolig? Vad kan värken bero på? Ni som haft ont fick ni någon förklaring av läkare?Temphöjningen, sa hon, beror på Lutinus.
    Hmmmm. Har ingen lust att hänga på gynakuten den här helgen.  

• Skytten

Tack pp08! Vad härligt att dina symtom var en graviditet! Jag är sååå trött så jag knappt kan hålla mig vaken. Och så denna molvärk.... Jag brukar dock ha precis de här symtomen innan mens så jag tror ju att det är mensen.

Tack Fjällsippan! Vad gullig du är! Jo jag är som sagt helt färdig av trötthet och magen värker. Jag tyckte också att det var konstigt att hon sa att hon inte hört talas om det symtomet. Likadant var det med CvL-sköterskan som sa samma sak. Apropå tarmen, det var vad min gyn trodde - att det är den som är påverkad och att det är det som gör ont. Vi får väl se om det är positiva tecken. Tyvärr är det ju också mina pms-symtom. Men jag är glad över att ingen av er tror att det är något "farligt". Tack igen! 

• Skytten

Tack ni är så gulliga som stöttar och hoppas! Jag är glad över det inte är något "farligt", som vanligt är det mest nojan som styr mig. Först i andra hand tänker jag att det kanske skulle vara ett positivt tecken. Jag gör det alltid så jobbigt för mig själv. 
    Enya - blev du inte rädd när värken var så intensiv? Men det glömde du nog bort när plusset visade sig.
    Sunseed - ja, det kanske är så att alla symtom är bra. Jag borde verkligen ha skrivit en mer noggrann dagbok över symtomen vid ET och FET. Man glömmer så fort.
    Miss B - Vi får väl se.
    Kattenizze - tack! Ja, vi får se hur länge jag är något att följa.

Tack igen för att ni räddar mig! Det är inte alltid lätt att vara snudd på hypokondrisk. Men ni förstår att jag inte orkar göra det här igen eftersom jag nojar så över allt kroppsligt.

• Skytten

Jag glömde säga en annan sak och det är att det känns annorlunda när jag ska i med Lutinus-staven. Förra veckan gick den lätt och långt in (ursäkta....) men nu går det drygt halvvägs innan det känns som om något tar emot. Vad är det då? Det känns liksom svullet och irriterat inuti.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?