• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej alla kära! Jag testade negativt. Dag 34, RD 14. Känns helt väntat. Men nu undrar jag varför kommer inte mensen. Jag brukar få på dag 30, Max 32. Är det pga lutinus? Vad gör jag nu? Slutar m Lutinus och meddelar CvL. Ett annan fråga - det här gravtestet man får från kliniken. Kommer kontrollstrecket direkt man kissar på Stickan eller finns den där från början innan man börja kissa? Jag blir så trött på mig själv - jag klev upp och skulle kissa och så kom det pyttelite och nu vet jag inte om det var nog för att ge korrekt utslag. Men om jag hade ett klart och tydligt kontrollstreck borde väl testet ha funkat?

• Skytten

Tack pp08. Strecket kom när jag kissat någon sekund bara. Eller så var d där från början... CvL sa att jag skulle testa på 14 dagen. Har inga fler test m mig och befinner mig på påskledighet mitt ute i ingenstans. Men jag får nog räkna m att det visade korrekt.

• Skytten

tack Vi 4 och Bengalen. Okej då behöver jag inte tänka på det utan kan räkna med att testet var korrekt. Men får jag sluta med Lutinus nu? Kan man bara sluta tvärt? jag vill gärna att mensen kommer igång nu. Kroppen mår inte bra av förskjutningen känner jag. Haft PMS i 1.5 v nu.... Då slutade min ivf-resa idag. Och jag lämnar er nu. Kikar in någon gång. Lycka til alla! Hoppas så att ni ska lyckas! Kram!

• Skytten

Tack Myran och Tuvalina! Ha det så himla bra nu och kämpa på! Jag fortsätter m prog m kanske bara två om dagen. De är så jobbiga. Kram!

• Skytten

Gulliga ni är som fortsätter att hoppas! Jag kommer verkligen att sakna ert stöd. Jag tycker att det är så jobbigt att det är påskhelg och jag inte får tag i kliniken. Och inte kan jag köpa nya graviditetstest heller. Och jag reser hem först på fredag! Gud hjälpe mig, hoppas mensen kommer före det. Annars får någon av er posta ett test till mig.

• Skytten

En annan sak som känns så konstigt, det är att jag inte är ledsen. Jag trodde att jag skulle bryta ihop men hela processen, behandlingen och ruvningen har varit värst - att nu stå inför faktum att det är över är som att sätta en punkt som jag så länge behövt. Ni vet att det varit en kamp för mig med alla rädslor för det ena och det andra och nu kan jag andas igen. Jag önskar att jag haft en annan styrka för då hade jag nog försökt igen m tanke på mina bra resultat. Men det finns också en skön styrka i att känna sig själv och sina begränsningar. Och jag gjorde det jag sagt att jag skulle. Så nu får jag leva med den här nya förutsättningen och det ska faktiskt bli så skönt! Jag hoppas att jag inte trampar på någons tår nu för att jag säger att det är skönt att nå ett avslut. Men det är min värld nu. Och jag ska hålla tummarna för alla er underbara kvinnor som kämpar så hårt! Ni har varit helt fantastiska och även om jag lämnar tråden nu så kommer jag besöka er då och då. Den är ju lite beroendeframkallande. Lycka till nu alla!

• Skytten

Herregud, nu bombar jag tråden lite innan jag drar.... Zin - självklart ska jag skriva om er! Säg bara till när ni är redo och vill vara case i mina artiklar så kör vi! Vi har ju samlat på oss några helt otroliga historier här. Kram!

• Skytten

Snälla Hemulen, tack vad gulligt! Fel fjäll tyvärr. Myran, jag inboxar dig nog någon gång.

• Skytten

Ni gör det inte lätt för mig. Och alla era inlägg har rört mig till tårar. Jag kommer att sakna er alla så mycket! Och jag lovar att titta in någon gång. Om inte annat så måste jag ju ser hur det går för er alla. Plusregnet som jag hoppas ska ska smattra i den här tråden under våren.
    Jag ringde kliniken och fick gå ner till två Lutinus om dagen och så ville de att jag skulle ta ett nytt graviditetstest så jag skulle ha åkt till närmaste apotek idag. Men igår kväll kom mensen. Och jag kände bara en enorm lättnad. Slipper äntligen progesteronet! Det har varit en galen berg- och dalbana med detta FET och nu är det över. Och det allra bästa är att både jag och min sambo känner likadant - vi har gjort det vi skulle och nu ska vi bara ta hand om oss och vår stora kärlek, lille sonen. Jag har tänkt de senaste dagarna och mer och mer insett att han är ett mirakel. Innan mitt nuvarande förhållande hade jag ett längre förhållande och under alla våra år ihop skyddade vi oss inte och jag blev aldrig gravid. Och nu likadant, tio år ihop och vi har aldrig haft skydd (men aktat oss vissa perioder) och prickat varenda äl och inte lyckats. Mer än den enda gången då sonen blev till. <3

Och till sist...
    Tjorven - tack för allt fint du skriver! Ja, just nu känner jag mig ganska stark och jag hoppas att det håller i sig. Jag kommer att sakna dig också. Stort lycka till nu! Kram!

Miss B - Jag hoppas av hela mitt hjärta att du ska slippa ta mitt beslut och komma till ett avslut - jag hoppas att du ska få din önskade bebis! Kram!

Mamman - tack för att du tänkte på mig under de här jobbiga dagarna. Kram!

Maryhe - Ja, det är skönt med ett avslut och jag ser redan framåt och planerar resor som vi ska göra och saker som jag vill förändra i mitt liv. Ivf har satt igång många tankar. Tack för att du hållit tummarna för mig. Vi började ju den här resan samtidigt och det har varit så roligt att följa dig. Nu håller jag tummarna för dig. Stor kram!

Inanna - jag kommer att sakna dig också jättemycket! Vi får se vad framtiden ger. Och du har ju en fantastiskt spännande tid framför dig. Kram och ha det så bra!

Vi 4 - Åh, jag blir också vemodig... Jag kommer att sakna dig så mycket! Din historia har berört sig så mycket och jag hoppas att du ska lyckas. Jag blev sååå arg när jag läste om det din "vän" sagt. Så får man bara inte säga. När en klasskompis till mig dog under högstadiet sa folk så - det finns en mening med det. Jag blev helt vansinnig! Och sa att det ALDRIG kan finnas en mening med att barn dör. Ta hand om dig och jag tänker på dig! Kram!

Nu syskon - Det känns tråkigt att lämna men jag lovar att titta in någon gång. Lycka till med allt nu! Kram!

Linköping - Åh fina du, det är skönt med ett avslut som jag mår bra av men jag önskar förstås att det slutat annorlunda. Men jag vet att jag kommer att klara mig och jag är så lycklig med min lilla fina familj. Kram och jag lovar att kika in!

Sunseed - jag kommer att sakna dig med! Men vi hörs säkert! Kram!

Ciara - vad glad jag blir! Och tack för din omtanke! Önskar dig också lycka till.

Så, nu hoppas jag att jag svarat alla. Ni är fantastiska och jag kommer tänka på er ofta och kika in ibland.
    Stoooor kram och lycka till alla!!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?