Ni gör det inte lätt för mig. Och alla era inlägg har rört mig till tårar. Jag kommer att sakna er alla så mycket! Och jag lovar att titta in någon gång. Om inte annat så måste jag ju ser hur det går för er alla. Plusregnet som jag hoppas ska ska smattra i den här tråden under våren.
Jag ringde kliniken och fick gå ner till två Lutinus om dagen och så ville de att jag skulle ta ett nytt graviditetstest så jag skulle ha åkt till närmaste apotek idag. Men igår kväll kom mensen. Och jag kände bara en enorm lättnad. Slipper äntligen progesteronet! Det har varit en galen berg- och dalbana med detta FET och nu är det över. Och det allra bästa är att både jag och min sambo känner likadant - vi har gjort det vi skulle och nu ska vi bara ta hand om oss och vår stora kärlek, lille sonen. Jag har tänkt de senaste dagarna och mer och mer insett att han är ett mirakel. Innan mitt nuvarande förhållande hade jag ett längre förhållande och under alla våra år ihop skyddade vi oss inte och jag blev aldrig gravid. Och nu likadant, tio år ihop och vi har aldrig haft skydd (men aktat oss vissa perioder) och prickat varenda äl och inte lyckats. Mer än den enda gången då sonen blev till. <3
Och till sist...
Tjorven - tack för allt fint du skriver! Ja, just nu känner jag mig ganska stark och jag hoppas att det håller i sig. Jag kommer att sakna dig också. Stort lycka till nu! Kram!
Miss B - Jag hoppas av hela mitt hjärta att du ska slippa ta mitt beslut och komma till ett avslut - jag hoppas att du ska få din önskade bebis! Kram!
Mamman - tack för att du tänkte på mig under de här jobbiga dagarna. Kram!
Maryhe - Ja, det är skönt med ett avslut och jag ser redan framåt och planerar resor som vi ska göra och saker som jag vill förändra i mitt liv. Ivf har satt igång många tankar. Tack för att du hållit tummarna för mig. Vi började ju den här resan samtidigt och det har varit så roligt att följa dig. Nu håller jag tummarna för dig. Stor kram!
Inanna - jag kommer att sakna dig också jättemycket! Vi får se vad framtiden ger. Och du har ju en fantastiskt spännande tid framför dig. Kram och ha det så bra!
Vi 4 - Åh, jag blir också vemodig... Jag kommer att sakna dig så mycket! Din historia har berört sig så mycket och jag hoppas att du ska lyckas. Jag blev sååå arg när jag läste om det din "vän" sagt. Så får man bara inte säga. När en klasskompis till mig dog under högstadiet sa folk så - det finns en mening med det. Jag blev helt vansinnig! Och sa att det ALDRIG kan finnas en mening med att barn dör. Ta hand om dig och jag tänker på dig! Kram!
Nu syskon - Det känns tråkigt att lämna men jag lovar att titta in någon gång. Lycka till med allt nu! Kram!
Linköping - Åh fina du, det är skönt med ett avslut som jag mår bra av men jag önskar förstås att det slutat annorlunda. Men jag vet att jag kommer att klara mig och jag är så lycklig med min lilla fina familj. Kram och jag lovar att kika in!
Sunseed - jag kommer att sakna dig med! Men vi hörs säkert! Kram!
Ciara - vad glad jag blir! Och tack för din omtanke! Önskar dig också lycka till.
Så, nu hoppas jag att jag svarat alla. Ni är fantastiska och jag kommer tänka på er ofta och kika in ibland.
Stoooor kram och lycka till alla!!!