• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya: Skönt med äggledaren. Kände på mig att det skulle se bra ut idag! Lycka till nu med äggblåsorna och äggplock!
    Fjällsippan: Grattis till fin skörd.
    Turlid: Smyggrattis!Flört
    Inanna: Lycka till imorgon på VUL!!! Håller tummarna stenhårt!!!

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-05-16 19:13:54 följande:
    Tack! Hur går det för dig? Har du kommit igång med sprutandet?
    Igång med sprutandet i lördags till Saade. Kan ju inte frångå trådens tradition...Glad
  • Mia69

STORT GRATTIS Turlid! Härligt!!!

Inanna: GRATTIS till dig också! Det såg väl inte bara hyffsat ut. 10 jämnstora redan på dag 6 är väl precis det man önskar sig. HEJA! HEJA!

• Mia69

Har ju börjat spruta men glömt uppdatera mig på listan.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5                                                                              Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5                                      

***ÄP***
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, ÄP 18/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Mia69

Enya: Grattis till den fina skörden. Hoppas, hoppas att många blir fint befruktade!!!

Fjällsippan: Vilket fint resultat! Av alla mogna blev ju ALLA befruktade och dessutom ALLA av bästa kvalitet. Fantastiskt!!!

Har ju börjat spruta Puregon nu (175E) och hoppas det blir bra dos. Märker till min förfäran att jag snart behöver läsglasögon när jag försöker snurra fram rätt dos Puregon...  Gammelhönan försöker värpa...Glad

• Mia69

Åter från VUL dag 6. Hade ca 6 blåsor runt 10 mm samt en blåsa som verkat spåra ur lite och redan var 17 mm (samt många småblåsor som sist). Dr och jag var nöjda.Glad Lite färre blåsor än förra gången och det var planen. Ny kontroll på lördag och då får vi se hur många sprutdagar det blir. Hade 10 dagar sist som nog var för många (tror att typ 10 ägg hann pipa iväg).

• Mia69

Tack Enya och Inanna!Solig
    Lycka till nu bägge två imorgon (på ET och VUL)!!!

• Mia69

Kalimero: Usch, vad tråkigt och vilken jobbig dag! Tycker du gjorde rätt som satte in det 2-celliga. Du kommer ju nu att få svaret på om det vill utvecklas hos dig. Om du avstått från att sätta in det hade du kanske alltid undrat... Även om oddsen inte är så höga kan man aldrig veta med naturens krafter som ibland är väldigt starka! Hjärta

• Mia69

Enya: Stort grattis till trippelruvarstatus!!! Tror det är jättesmart att sätta in alla 3 i vissa utvalda fall! Vad skönt att allt blev så bra till slut!

Inanna: Ser väl jättebra ut med 10 blåsor på G och en extra sprutdag (jmf med tidigare ggr). Heja! Heja!

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-05-21 09:04:45 följande:
    Det blir 11 dagar istället för 10 som tidigare gångerna. Hoppas blåsorna håller sig kvar
     tills på onsdag! Men ingen var jättestor igår så risken kanske inte blir så stor! Mina blåsor har växt i långsam och jämn takt. Än så länge!
    Hej! Frågade om risk för att ägg piper i väg för tidigt vid fler sprutdagar men den risken verkade inte vara så stor. Problemet var mer att livmoderslemhinnan inte blir lika bra om man har för många sprutdagar. förmodligen försvann inte många ägg för mig förra gången utan det var 10 tomma äggblåsor.

EGO: Åter efter VUL2, dag 8, idag. Nu 12 blåsor över 10 mm, de flesta runt 13-14 mm. Dosen sänkt till Puregon 150 E.  Ny kontroll på måndag. Känner inte av någonting ännu och det är ju skönt (förutom huvudvärk och trötthet dag 2, men det har gått över tack och lov).
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?