• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis Boe till fantastiskt resultat! Lycka till på ET på fredag.

Turlid: Är du i slutet på vecka 6 nu? Jag började inte må illa förrän i vecka 7 så jag tycker det är lite tidigt att vara orolig för att man inte mår illa. Håller med andra, beställ tidigare ultraljud nästa vecka. 7+0 ser man nog ofta hjärtpulsationer och i alla fall ett litet embryo. Det blir ju tortyr det här för dig och förmodligen alldeles i onödan.
    När jag fick mitt missfall så hade jag alla möjliga symptom och var helt säker på att allt var normalt. Jag kräktes ända till vecka 10 med tillbakabildat foster (verkligen meningslöst!) så det här med symptom eller inte kan man nog verkligen inte lita på.

Enya: Nu håller jag tummarna för dig för jag vet ju att du tänkt "tjuvtesta" imorgon! Åhh, vad jag hoppas att du får ett vackert plus!Hjärta

2 mycket fina blastocyster i frysen blev det för mig. I höst vet jag om en av dessa blir min bebbe och jag har faktiskt en bra känsla av att det kan finnas ett litet guldägg i min eskimåsamling! (Har ju ytterligare en bra blastocyst i frysen som inte alls är en B-blastocyst enligt kliniken utan helt användbar och fin den också.)
    MEN, nu skall jag köra Snösport-metoden i sommar och det finns ju även någorlunda goda chanser att guldägget dyker upp redan före FET.Solig

• Mia69
    Inanna Li skrev 2011-06-02 07:42:36 följande:
    Mia - Om jag inte minns fel har du 12 fina embryon i frysen nu! Många bebbar kan det bli Glad!
    Fast blir det EN liten bebbe till slut är jag mer än nöjd!!!
    Ja, på mindre än 3 månader har jag nu plockat ut 30 ägg, varav 12 nu finns i frysen. Sammantaget har det gått över förväntan so far (fast den viktigaste delen är ju kvar så vi får väl se hur det går...)
    När jag kom hem efter utebliven ET kunde jag faktiskt (i liggande på sängen) känna mina svullna ömmande äggstockar genom bukväggen (eftersom jag inte är svullen i buken denna gången på samma sätt). Då tänkte jag att de har jobbat på rätt friskt sista tiden och nog behöver lite välförtjänt vila de också för att kroppen skall må bra...

Ett tag tänkte jag eventuellt köra en IVF till i augusti men nu tror jag att jag avstår detta. Förmodligen får jag så låg Puregondos (typ 150 och 125 E) så man undrar om det är värt 30000 för att få ut en blastis kanske...
    Jag tror jag nöjer mig med fortsatta hemmaförsök  toppat med min eskimåsamling och så hoppas jag att detta går vägen!
  • Mia69

Hoppas det går bra för dig Enya. Går och tänker på dig hela tiden och hoppas så... !!!!!!!!!!!!!Hjärta

• Mia69

Neej, Enya! Jag hoppades så att det skulle bli ett plus. Du är ju sååå värd detta efter allt ditt kämpande. Förstår inte hur du har orkat dig igenom 9 IVF:er, helt otroligt starkt. Ibland känns allt så orättvist. Men det är ju inte helt kört ännu även om du inte känner att det är så hoppfullt. Jag pratade inför ET om att få göra hcG-kontroll i blod för att snabbare få ett säkert minus (optimist som jag är) för jag behövde få sluta med progesteronet så tidigit som möjligt för att få mens i god tid före min resa. Jag fick absolut inte sluta med progesteronet före ruvardag 14 för att man kunde plussa senare (fastän jag upplyste om att jag ALLTID tidigare plussat senast BIM). Så håll ut en dag till, snälla...

Åhh, vad jag förstår att det måste kännas hopplöst. Men du måste ju höra vad Sven i Danmark säger. Du skrev att det närmaste du kommit var ett plus med missfall men det är ju inte så lite nära utan ganska långt mot målet. Det är väl det som gör att både Ni och Sven har svårt att avgöra när det är dags att ge upp... Så svårt...

Tycker absolut att du skall unna dig lite vin till maten på bröllopet om du får minus igen imorgon (om du testar igen). Det kan inte skada med så liten mängd så tidigt oavsett... Man måste ju leva också!!!

HjärtaHjärtaHjärta

• Mia69

Hej alla! Åter vid datorn efter en lång, skön och Solig långhelg!

Skickar stor kram till Enya och Kalimero!

Boe: Grattis till ruvarstatus och fantastiskt resultat! Med din ålder, detta resultat samt att du fått barn tidigare är jag helt övertygad om att du kommer att lyckas med något av de embryon du fått ut vid denna IVF, troligen redan denna ruvning. Tänk på att ev ÖS kan sätta fart när embryot fäster och att du då måste hålla koll på vikten och vätskeintag.

Spears: Härligt att allt ser bra ut på vul. Bra att läsa för mig som också är 42 år. Det ger mig hopp!

Veronica1 och mamman0301: Grattis till att ni också blivit ruvare!

Thuleslapper: Lycka till på ditt äggplock!

Inanna: Nu är det jobbiga dagar förstår jag. Som tröst kan jag säga att jag är avundsjuk och hade gärna velat ruva. Eftersom jag är en utpräglad "tjuvtest-personality" hade jag planerat mitt första tjuvtest till imorgon.
    Det känns verkligen som att det är dags för ett plus nu för dig. Hoppas så! Jag tror verkligen att det finns ett guldägg med bland din skörd denna gången.

• Mia69

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***      
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    Thuleslapper, 38 år, IVF 3, USÖ/ Gripen ÄP 7/6

***RUVARE OCH TESTDAG***

Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ET 3/6, TD 18 juni

mamman0301, 39 år Cura Malmö ET 6/6 TD 24 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 
    Enya70, 40 år Uppsala

• Mia69

Thuleslapper: Grattis till enorm äggskörd. Det här måste ju gå bra. Hoppas det blir många befruktade fina embryon!!!

Inanna: Hur går det idag? Tänker på dig och håller mina tummar hårt!!!{#emotions_dlg.flower}

Själv har mensen kommit och är snart slut. Kroppen har gått tillbaka i normalläge och nu skall jag snart åka söderut. Beställt tid till min snälle gynekolog imorgon för att se om man eventuellt behöver lite antibiotika om man skall lyckas med en snösport i sommar... Flört.

• Mia69

Inanna: Heja! Heja! Hoppas att allt är fortsatt ok!!!

Turlid: Hoppas allt är bra med dig!{#emotions_dlg.flower}

• Mia69

Varit hos min Gyn idag och fått Dalacin vagitorier mot ev vaginos. Kunde istället få Flagyl men han undrade om jag verkligen ville smaka som en plåtburk i munnen?Glad Eftersom jag skall åka på all-inclusive om några dagar tänkte jag vänta med Flagyl (har antabus-effekt) för det passar lite dåligt just nu. Han gick igenom sista årets händelser med missfall och IVF och när jag berättade vad mitt AMH-värde var förra året brast han ut "Men, det är ju som på en okysst 25-åring"
    ( hihi Skrattande)!

Håller verkligen tummarna Inanna!!! Jättehårt!!! Hoppas! Hoppas!

• Mia69
    oceanney skrev 2011-06-10 03:24:47 följande:
    Grattis till fantastisk "skörd" iallafall och ruvning!! Fattar dock inte vad det spelar för roll om de sätter tillbaka en eller två? Vad har det med överstimuleringen att göra?
    Tror att det beror på att om det då fäster 2 embryon så blir det extra högt hormonpåslag och man kan bli mkt SVÅRT sjuk i ÖS.

Grattis Thuleslapper till ruvningen. Nu får vi hoppas på den som du fick tillbaka!!! GladKonstigt att så många är fragmenterade? Vad bra ändå att de långtidsodlar för då kanske det blir något till frysen ändå!!! Jag fick ju en bra blastocyst av det som inte såg helt frysbart ut vid min första IVF.
    Hoppas du inte blir sämre nu i din ÖS. Tänk på att väga dig varje dag. Drick mycket (det var det jag inte klarade för jag mådde så illa)! Jag fick Fragminsprutor när jag blev dålig vid första IVF. Den stora risken vid ÖS är koagulationsrubbningar med bl a risk för proppar i benen.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?