IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Grattis Boe till fantastiskt resultat! Lycka till på ET på fredag.
Turlid: Är du i slutet på vecka 6 nu? Jag började inte må illa förrän i vecka 7 så jag tycker det är lite tidigt att vara orolig för att man inte mår illa. Håller med andra, beställ tidigare ultraljud nästa vecka. 7+0 ser man nog ofta hjärtpulsationer och i alla fall ett litet embryo. Det blir ju tortyr det här för dig och förmodligen alldeles i onödan.
När jag fick mitt missfall så hade jag alla möjliga symptom och var helt säker på att allt var normalt. Jag kräktes ända till vecka 10 med tillbakabildat foster (verkligen meningslöst!) så det här med symptom eller inte kan man nog verkligen inte lita på.
Enya: Nu håller jag tummarna för dig för jag vet ju att du tänkt "tjuvtesta" imorgon! Åhh, vad jag hoppas att du får ett vackert plus!
2 mycket fina blastocyster i frysen blev det för mig. I höst vet jag om en av dessa blir min bebbe och jag har faktiskt en bra känsla av att det kan finnas ett litet guldägg i min eskimåsamling! (Har ju ytterligare en bra blastocyst i frysen som inte alls är en B-blastocyst enligt kliniken utan helt användbar och fin den också.)
MEN, nu skall jag köra Snösport-metoden i sommar och det finns ju även någorlunda goda chanser att guldägget dyker upp redan före FET.