IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Linköping, ska bli intressant att höra vad Svend har i tankarna...
Linköping, ska bli intressant att höra vad Svend har i tankarna...
Tack igen Bengalen, har nu beställt en sån temp jag fortsätter att höra lite med er ang kort follikelfas, jag undrar utifrån ditt resonemang ovan ang Yin tomhet, känner du till någon som lyckats förlänga Follikelfasen trots att det verkar svårt? Någon annan som lyckats med det?
Precis - skönt Linköping! Godnatt alla!
MissB, jag förstår dina funderingar. Efter en dialog med Svend kring detta så blir det säkert lite klarare! DHEA kanske vore värt för dig att testa med!
Hörrni alla kloka - jag börjar misstänka att det florerar ett felaktigt påstående lite här och där på FL. Ni får gärna hjälpa mig dementera det påståendet.
Påståendet är följande: "att äggcellen som ligger i den primära follikeln som brister vid ÄL eller som plockas vid ÄP börjar mogna och utvecklas tre månader innan själva ÄL eller ÄP". Varifrån kommer det påståendet?
Jag tog fram min anatomibok sedan utbildningen och jag har sökt på nätet men kan inte hinna någonstans där detta påstående styrks... Någon med kunskap kring detta, får gärna svara!!
Hitta ska det stå förstås... Slarvig jag är.
Men Cathy, varför går det inte att läsa någonstans? Inte ens i min utförliga fysiologiska bok. Där allt står om mognad, follikelväxt osv osv men inget om just att det skulle ta tre månader!
Cathy! Tack för länken! Märkligt att det inte går att hitta på svenska sajter. Allt här i Sverige som har med reproduktionsbiologi att göra verkar vara hemlighetsmakeri. Mina läkare är också väldigt basala i sina förklaringar. De förstår inte hur mycket jag faktiskt kan och att de skulle kunna prata med mig på en mer avancerad nivå. Istället vill de att jag ska läsa mindre och inte ta reda på fakta. Det ät mycket frustrerande :-0 Cathy, hur är er plan inför kommande FET? Har du tagit reda på några immunologiska orsaker? Hur känner du inför nästa FET?
Zin, tack även för ditt inlägg - det verkar väldigt rimligt. Tack också till er andra för givande inlägg! Om man ska gå efter artikeln som Cathy länkade till så är det ju 120 dagar det handlar om. Om jag inte läste för slarvigt. Ska läsa ordentligt imorgon