Tack Linköping och alla andra för gratulationer och uppskattning av våra bilder, jag ska lägga till ytterligare en bild nu som jag bara älskar själv. Känns så skönt att se bilderna och inse hur himla fin dag det faktiskt var eftersom jag gråtit och haft ångest varje dag efteråt på grund av att en vän var missnöjd med vår presentation av henne och att det blev fel med serveringstjejerna. Men nu börjar jag hämta mig... men då kommer nästa smäll. En mycket fin vän som jag fått i och med att vi förlorade våra barn en månad efter varandra har blivit gravid nu i dagarna. Jag är jätteglad, men känner nu mindre och mindre hopp om att någonsin få ett levande barn...
Vi4, när jag spolade äggledaren nu för dryga två veckor sedan så sa läkaren där som är mycket kunnig i fertilitetsfrågor att det bästa är när man äter pratsterone att sedan göra korta metoden för hon ansåg att det var lite att motverka sitt syfte att sedan nedreglera efter att ha ätit prasterone, då var det bäst att flyta på i flowet efter behandlingen. Jag ska äta enligt ordination, prasterone i två månader men alla undersökningar säger ju att det är bäst att äta det i tre månader, eller hur? Rent faktiskt kommer jag äta prasterone i 2 1/2 månad innan jag börjar med nästa behandling. Jag har inte fått någon plan än hur beh. ska se ut i augusti men tänker att det kanske blir menopour och gonal-f!! Jag kommer fortsätta äta prasterone under behandlingen. Jag har ju första gången med gonal-f fått ut fyra ägg varav tre blev befruktade. Inga till frysen. Andra gången med menopour blev det endast ett ägg. Jag tror de nu efter DHEA vill fortsätta med menopour men jag ska föreslå att de lägger till Gonal-f .
Germany, prata med Dr Samir om dina tankar. Hon är mycket bra att prata med ju, du har väl pratat med henne någon gång eller hur? Du kan prata med henne och vrida och vända på alla dina tankar och det kan bli en jättebra lösning.
Hörrni, jag har tusen tankar för tillfället.... har pergotime till exempel här hemma... jag fick ingen ägglossning denna cykel så jag funderar på att ta pergo nu, men kanske är det dumt att göra det om vi ska göra IVF nästa månad?? Vet att det är fler som funderat över det tidigare... Jag är ganska förtvivlad för tillfället, längtar så det gör ont, så ont --..... min kropp är i hormonell obalans. Äter ju prasterone som sagt men inget annat tillägg.... funderar på om jag ska lägga till något för att få hormonerna mer i balans. En sak jag faktiskt gjort nu sen CD 1 är att ta just prednisolon men bara 2,5 mg nu och tänker sen att jag ökar det nästa cykel inför behandlingen. Men ibland tänker jag, fasiken, jag blev ju gravid för två år sedan utan några som helst tillägg eller funderingar, jag drack säkert flera koppar kaffe om dagen osv osv... och nu dessa tankar och restriktioner i allt. Kanske är det bäst att bara släppa taget?