• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2012-05-16 10:35:23 följande:
    Fan va' fräckt! Så många idioter, eller i alla fall okänsliga människor, det finns - jag blir så himla trött!! Vet du hur det gått, har de sagt något om vad de såg?
    Ja, man upphör aldrig att förvånas.
    Livmodern var superduperfin och behövde inte skrapas. Dom tog en bakterieodling också. Så det är väl bara att börja planera ett FET gissar jag. Skrattande 
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-05-16 11:37:38 följande:
    Men herregud!! Kan dom inte bara göra dessa provtagningar å undersökningar utan att ifrågasätta allt. Fattar dom inte att det är jobbigt som det är...?? Kram till dig!!
    Det är något med män + läkare + grått hår...
  • Sunseed
    Mamma gås skrev 2012-05-16 11:37:38 följande:
    Men herregud!! Kan dom inte bara göra dessa provtagningar å undersökningar utan att ifrågasätta allt. Fattar dom inte att det är jobbigt som det är...?? Kram till dig!!
    Skrattande Tur att jag hade fått lugnande innan han började sitta och haspla ur sig saker. Håll käften gubbe tänkte jag i mitt stilla sinne.
  • Sunseed
    germany skrev 2012-05-16 13:14:55 följande:
    Hej Sunseed igen :) - Vad ska man säga, har dom inte gått utbildning läkare och fått lära sig vett & etikett och framförallt empati?! Usch, slösa inte energi på den dumma läkaren, snart något mer glädjande, FET Solig

Måste bara få säga att min allra bästa och goaste gyn-läkare någonsin var man + grått hår Skrattande, tyvärr är han nu pensionerad. Så har man tur så träffar man på de där guldkornen, men de är alltför få....
    Vilken tur att det finns NÅN med grått hår som har social kompetens inom vården. Skrattande
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-05-16 14:15:14 följande:
    mamman: jag vill nog inte råda om nåt, det är för & nackdelar med båda. Ostimulerat har något bättre resultat och är hormonfritt. Stimulerat=bättre slemhinna, behöver inte oroas för att missa rätt dag.
    Vid ostimulerat FET (ostimulerat före insättning) så fick jag efterbehandling med östrogen och progesteron för att hjälpa slemhinnan och miljön i livmodern! Så man kan tydligen göra som en kombo. Eller så är jag ute och cyklar nu och missförstår vad ni menar. 
  • Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-05-16 16:31:43 följande:
    Här sitter jag och funderar i min ensamhet, igen: hur räknar man ruvardag nu igen - är dag 0 dagen för ET? Även om man fick insättning på dag 5 från ÄP? Inte för att jag blir mer gravid för det, men det blir lite sysselsättning för hjärnan en stund.
    Hjärta Ja, ruvardag 0 är dagen man sätter in embryot. 
  • Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-05-16 16:36:14 följande:
    Tack Sunseed. Men - varför räknar man det egentligen? Om det dessutom blir olika startdag i cykeln beroende på vilken dag efter ÄP man sätter in, menar jag? Jag är ju bara på RD 9 nu, hade jag fått insättning som jag skulle hade det varit RD 12. Vad är poängen?
    På min klinik ruvar man kortare tid med blastocyst mot tvådagars. En blastocyst fäster inom 1-2 dygn medan en tvådagars behöver några dagar extra på sig. Efter det ska hcg stiga och hinna synas innan testdag. Därför kan det vara olika ruvardagar för när man ska ta sitt graviditetstest.

• Sunseed
    Bengalen skrev 2012-05-16 18:11:23 följande:
    Men finns det verkligen ett riktigt begrepp som heter ruvardag? Är det inte bara något som man har hittat på här ute i cyberspace? Klinikerna går ju alltid efter äggplockningsdag/befruktningsdag. Det blir ju väldigt konstigt att räkna ruvardag efter återföringsdag då detta kan skilja allt från 2-6 dagar efter ÄP. Testdatumet styrs ju efter ÄP.
    I Falun får man uppfattningen om att dom räknar från insättningen vilken testdag man får (beroende på om det är blastocyst eller inte) men å andra sidan har jag inte frågat, så dom kanske räknar från äggplocket. Skrattande
    Och jag tror också som så, att ruvardag är något som "vi" har hittat på som dom värphöns vi är i dom här processerna. 

Och tack! Japp! Nu kan jag i alla fall stryka oron för fel inne i livmodern. 
  • Sunseed

I rent frustration har jag varit lite elak och manipulerat en bild efter dagens skitläkare. 

Skrattande
    Nu ska jag svulla i mig en pizza!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?